K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2009, 11:18   #1
Kaw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kaw er ny på vejen
Question Jeg er lost

Hej

Jeg er ny her på siden.

Puha håber I kan komme med nogen gode råd.

Jeg er tilkendt fleks 12 timer incl pauser, i juni måned i år. Efterfølgende var jeg i et forløb hos Contra, hvor jeg efter ca en månede blev sygemeldt igen.

Det var en psygolog fra smertekliniken som bad mig gå til læge for at blive sygemeldt pga stress. Min læge vil indstille mig til pension.

Jeg har 2 gange før været sygemeldt med depression. Samt at jeg har Hybermobilitssyndrom.

Jeg har haft kontakt til min sagsbehandler, da jeg blev sygemeldt for godt to en halv måned siden.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe sagen an, skal jeg kontakte sagsbehandleren igen. Eller vente på at hun kontakter mig.I givet fald, hvad skal jeg så sige, er ligt bange for at komme til at skade min sag.

Eller hvad gør jeg, jeg er helt lost.

Håber I kan komme med nogen gode råd.

Hilsen Kritte
Kaw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 13:52   #2
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej Kritte.

Øv ked af at det ikke holdt med fleks til dig.Det der nok er sket er at den resourceprofil der lå til grund for din fleksbevilling ikke mer "passer".Alle de nye
"udviklinger" der har været,og som formodentlig kan dokumenteres ved papirer
fra psykolog/smerteklinik og din egen læge skal bruges til at opdatere din RP.
Skal lige i parentes bemærke at det din læge nok mener er at han ikke ser anden mulighed end ftp.MEN det ER altså kun din kommune der kan INDSTILLE til ftp.Så ja du skal hurtigst muligt have sparket liv i din sagsbehandler,så de kan forholde sig til en evt.forværring i din tilstand.

K.H. og glædelig jul forhåbentlig

Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 23:34   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal skrive til din sagsbehandler da du skal behandles efter sygedagpenge loven og så selv om du er på ledighedsydelse

det fremgår af loven om aktiv socialpolitik
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

og det er § 74 a stk 5 hvori der står
Citat:
Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.6)
Det er vigtigt at du får indhentet nye lægepapir og at du får opdateret din ressourceprofil ...
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 10:28   #4
Kaw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kaw er ny på vejen
Hej igen

Tak for de gode råd. Nu har jeg fået sat det hele igang.

Dejligt med den hjælp man kan finde her.

Kritte
Kaw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 17:16   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du skal skrive til din sagsbehandler da du skal behandles efter sygedagpenge loven og så selv om du er på ledighedsydelse

det fremgår af loven om aktiv socialpolitik
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

og det er § 74 a stk 5 hvori der står

Citat:
Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om sygeopfølgning i § 12 b finder tilsvarende anvendelse for modtagere af ledighedsydelse. Dog foretages den løbende vurdering efter § 12 b, stk. 2, og opfølgningen efter stk. 4 som led i det individuelle kontaktforløb efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.6)


Det er vigtigt at du får indhentet nye lægepapir og at du får opdateret din ressourceprofil ...

Hej Heidien

Jeg kunne godt tænke mig at høre dig ad, hvor der står, at de syge på ledighedsydelses sager skal behandles efter sygedagpengeloven?

Som den ovenstående paragraf, som du selv har sat ind, kommer den jo ind på, at de skal følges op i § 12 b stk 2 i Lov om social aktivpolitik og lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 73 a.

Hvor finder du noget om at de skal følges op i Lov om sygedagpenge??????
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 21:44   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det står vist her, Curls...

I en fodnote...

så intet under, du ikke lige falder over det.

Citat:
6) §74 a, stk. 5, og § 74 i, stk. 3, som ændret ved lov nr. 480 af 12. juni 2009, træder først i kraft den 5. oktober 2009, jf. § 5, stk. 2, i ændringsloven. Frem til dette tidspunkt er § 74, stk. 5, affattet således: ”Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel finder tilsvarende anvendelse.”, og § 74 i, stk. 3, affattet således: ”Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.”.

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 22:37   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det står vist her, Curls...

I en fodnote...

så intet under, du ikke lige falder over det.

Citat:
6) §74 a, stk. 5, og § 74 i, stk. 3, som ændret ved lov nr. 480 af 12. juni 2009, træder først i kraft den 5. oktober 2009, jf. § 5, stk. 2, i ændringsloven. Frem til dette tidspunkt er § 74, stk. 5, affattet således: Stk. 5. Modtageren bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel finder tilsvarende anvendelse.”, og § 74 i, stk. 3, affattet således: ”Stk. 3. § 74 b finder tilsvarende anvendelse for personer, der modtager særlig ydelse.”.


https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Hej Zuza.. Tak for det.

Men Zuza, hvis du lige kigger i den tidligere bekendtgørelse i Lov om aktiv socialpolitik, er netop det, som står om sygedagpenge.
Se feks. loven fra år 2007, som ikke er længere gældende:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=113596#Kap7

Den som Heidien har sat ind er derfor en NY paragraf, som er sat ind istedet for paragraffen om, at man skal følges op efter sygedagpengeloven.

Hvis du læser igen i den, du har sat ind, står der faktisk at den nye paragraf er trådt i kraft den 5. oktober 2009, netop at man skal opfølges efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 73a.

Der står at Frem til dette tidspunkt er § 74, stk. 5, affattet:..........
Lige den sætning betyder at den næste sætning er selve paragraffen INDTIL den 5. oktober 2009.

Altså mener jeg, at man ikke længere skal opfølges efter sygedagpengeloven efter 5. oktober 2009, men efter Lov om beskæftigelsesindsats § 73a om individuel opfølgning.

Ved ikke om du eller andre kan følge mig, men sådan har jeg nu læst mig frem til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 23:00   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan desværre ikke tænke så klart p.t. (feber mv.), men fandt en vejledning til dig, som du måske gider læse.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=87006

Og så opdagede jeg til min gru, at der igen, igen, igen er kommet en ny om retssikkerhed. (hvad der står i den, har jeg heller ikke læst).

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 00:53   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jeg kan desværre ikke tænke så klart p.t. (feber mv.), men fandt en vejledning til dig, som du måske gider læse.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=87006

Og så opdagede jeg til min gru, at der igen, igen, igen er kommet en ny om retssikkerhed. (hvad der står i den, har jeg heller ikke læst).

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303

Det er ok.
Jeg kan ikke lige se, hvad de ovenstående vejledninger har noget med det, jeg skriver om.
Det jeg prøver at fortælle, at paragraf 74 stk. 5 i Lov om aktiv aktiv socialpolitik er ændret. Der er kommet en NY paragraf fra den 5. oktober, der siger, at man ikke længere skal opfølges i loven om sygedagpeinge men derimod skal nu opfølges efter § 73 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

God bedring - lyder ikke rart med feber.... Nyd nu weekenden ..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 15:22   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg læst det hele igennem jeg sad med gammel lov i hovedet , beklager ...

Vi har længe vidst at de ville lave loven om sådan at forholdene ville blive forringet , sådan som jeg tolker det så skal vi bare op følges garanteret med et skema ...

Der står i loven sådan her

§ 73 a. For personer, der er visiteret til fleksjob, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik, tilrettelægges og gennemføres der et individuelt kontaktforløb, med henblik på at personen hurtigst muligt kommer i fleksjob.

Stk. 2. Under kontaktforløbet skal der afholdes individuelle jobsamtaler med personen, senest hver gang personen i sammenlagt 3 måneder har modtaget ledighedsydelse eller særlig ydelse regnet første gang fra visitationen til fleksjob. Perioder med ledighedsydelse eller særlig ydelse under barsel medregnes ikke.


Kaw hvis du har ringet til kommunen og sagt det første jeg sagde og de ikke har opdaget ny lov så skal du efter min mening bare holde mund med det ...

Lad dem endelig følge dig op efter gammel lov jeg er også efter gammel lov og har bestemt ikke tænkt mig at fortælle kommunen at de nu har mulighed for at returnere mig over i hjernedøde jobcenter som jeg var tilknyttet før

Men som jeg ser det så giver det os da rigtig meget nyt arbejde , jeg har været syg under jobcenteret og de kunne simpelthen ikke fatte at man som flekser kunne blive mere syg , man var jo flekser så hvad var problemet8 det var jo derfor jeg var flekser ...

Jeg har været under sygdagpengeloven i over et år nu og må indrømme at det er en helt anden behandling jeg har fået der kontra i jobcenter , så vi må sørger for at få alt på skrift og dokumentere alt, det eneste lyspunkt jeg kan se er at kommunen mister deres refusion efter 12 mdr ledighed ud af 18 mdr

Sidst redigeret af Hejdien; 19-12-2009 kl. 15:39.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er lidt lost simsen Spørgsmål ang fleksjob 6 24-02-2013 02:13
Er lost og har brug for lidt hjælp smilieme Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2011 10:57
ressourceprofil JEG ER LOST thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-08-2008 16:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension