K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2015, 16:33   #11
Daiyu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Daiyu er ny på vejen
Igen. Tak for jeres svar.

Fleks 10 som jeg læser dit svar, mener du ikke at man har ret tid fritid hvis man kun kan arbejde 9 timer om ugen.
Da jeg startede min udredning fik jeg af vide at man skal se på fleks som et fuldtidsjob. Forskellen mellem fuldtid og de timer man kan arbejde er den tid det kræver at man hviler, for at kunne have et så normalt liv som muligt.
Men det kan godt være at det er helt forkert
Daiyu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 17:40   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Daiyu du skal se det som 9 timers arbejde + 28 timers restitution/hvile m.m. om ugen. Resten af ugens 131 timer er fritid og nattesøvn.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 17:42   #13
Daiyu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Daiyu er ny på vejen
Ja det er også det jeg mener. Men Fleks 10 får det til at lyde som om man slet ikke har ret til at have bare lidt liv
Daiyu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 17:45   #14
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jo du har lov til at have et liv. Det er der faktisk en minister der har svaret.
http://lafs.dk/wp-content/uploads/20...ministeren.pdf
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 18:55   #15
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Selvfølgelig har du ret til - ligesom alle andre - at have et privatliv og fritidsliv. Det jeg forsøgte at sige var, at når man ikke kan arbejde mere p.g.a. sygdom, og dermed får brug for økonomis kompensation for den manglende arbejdsevne, så vil kommunen naturligvis sikre sig, at der ikke er mere arbejdsevne end det "oplyste".

Får man udbetaling fra TAE følger forsikringsselskaberne typisk også op på hvordan ens helbred udvikler sig, hvor meget arbejdsevne man har.

Ud fra det du beskriver tror jeg ikke du skal være bekymret.

Hvis du kommer i fleksjob, skal du være forberedt på, at også her følger kommunen op på ens arbejdsevne/helbred, det skal de gøre med alle - blot så du ikke bliver urolig.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 09:15   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når man har nedsat arbejdsevne, har man også problemer med at opretholde samme fritid aktivitet som raske. Det er det der skal beskrives!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 10:47   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror bare han mener at man som fleks jobber ikke har de sidste 28 timer som fritid, men kun tid efter de 37 timer, kort og godt kan man sige, efter 16 har man fri
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2015, 21:15   #18
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Jeg forstår udemærket godt din frustration. Jeg ville heller ikke bryde mig om at blive "tjekket" op på i min fritid. Ikke nødvendigvis fordi man har noget at skjule, men fordi det er ens frirum fra det offentlige, og er de ligepludselig også en del af det, kan det godt blive for meget og for stressende.
Desværre lyder det til at det er en nødvendighed for din afgørelse om fleks. Jeg vil mene at du sagtens kan sige nej, men hvad og hvor meget det vil påvirke din sag kan jeg ikke udtale mig om.

Men jeg forstår dig godt..
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 12:39   #19
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det behøver ikke være en dårlig ting at den laves. For jeg oplevede at der blev kigget på om hvordan jeg klarede de alm. Gøremål hjemme, bad, oprydning, hænge vasketøj op

Hele dagen skal jo fungere, også hjemmelivet og hjemmets gøremål. Jeg oplevede overhovedet ikke at ergoterapeuten spurgte ind til fritidsinteresser, kun oprydning, bad, madlavning m.v
Syge skal også have energi til at klare hjemlige opgaver som madlavning, tøjvask, rengøring o.a.
Derfor er det relevant at se på, hvordan de klarer hjemlige gøremål.

Men hvorfor skal det foregå i eget hjem?
Hvordan folk klarer at lave mad, gøre rent osv. må kunne afklares ude i byen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 13:58   #20
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Syge skal også have energi til at klare hjemlige opgaver som madlavning, tøjvask, rengøring o.a.
Derfor er det relevant at se på, hvordan de klarer hjemlige gøremål.

Men hvorfor skal det foregå i eget hjem?
Hvordan folk klarer at lave mad, gøre rent osv. må kunne afklares ude i byen.
Det skulle være hjemme da der også blev kigget på om ergoterapeuten havde forslag til boligændringer, hjælpemidler som kunne være gavnlige og kunne jo så ved selvsyn hurtig konkludere at jeg selv havde anskaffet alle relevante hjælpemidler og at der derigennem ikke kunne gøre mere for at løfte mit aktivitetsniveau

samt jeg skulle udføre to praktiske opgaver i hjemmet efter eget valg, så hun kunne se hvordan jeg klarede dem.

Jeg skulle selv vælge opgaverne (var informeret om det på forhånd) og valgte at rede seng og skrælle kartofler. Det medførte en meget udførlig beskrivelse af hvordan jeg brugte skuldre, hænder m.v i opgaven og hvordan jeg kompenserede (fx. Drejer kartoflerne med den gode hånd istedet for at bevæge skrællekniven i den dårlige hånd) - så for mig var der meget fornuft i at hun kom her hjem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension