K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2009, 08:58   #1
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
TV2 Nyherderne i går aftes!

KBH. Fik en over næse-tuden!
Kbh. kommuner brokker sig over,det skulle være nemmere at søge førtidspension på Lolland.
Jobcenterchefen - skøn kvinde (sådan virkede hun), sagde at her, så man "borgeren" som et menneske, handlede ud fra de love og §, der var udstukket.
Problemet var, påstod KBH, efter Borgerene havde fået bevilliget pensionen, flyttede de sørme retur til KBH. Puha John, det var jo så KBH. kommune, der sad med udgiften. Slam til dem, så kan de lære det!
At behandle mennesker - Borgere - uanset om man er skatteborger, fra whiskey bæltet, stakkelses hr./fru. Jensen, som enten har været ude for en fysisk ulykke, ell. ramt af div. andre sygdomme, der har forhindret dem, at blive på arbejdesmarkedet, af den ene ell. anden grund, ikke formår at arbejde fuld tid.
Frk. Hansen, der måske har haft en trist barndom, der ikke lige blev opdage af det off. system, som evt. har påført hende psykiske lidelser = uarbejdesdygtig enten ½ tid eller helt.

Jeg er sikker på, at dem, der søger/beder om hjælp til det ene ell. andet, -De har ihvertilfald ikke bedt, i deres aftensbøn om at blive enten fysisk ell. psykisk syge, -så meget er givet!

Er der nogen, der har de første love/§, jeg mener der står, er udstukket et eller andet, for at beskytte borgeren, er det korrekt?
Jeg kan nemlig ikke huske det. Det kunne måske være meget godt, at tage en kopi med til møde, med sagsbehandler/anden aktør. Man kan tage det op af sin taske/pose sige: Det undre mig.....

Vil lige sige velkommen til de nye, der har fundet vej herind. Det er et godt - trygt sted at være. Man kan næsten altid finde et par skuldre ell. to, læne sig op af, når det hele bliver for trist, efter mødet med det offentlige.

Hvis du/I ikke allerede har været der, lad flg. brede sig som ringe i vandet...
Familie, venner, kollegaer, Facebook osv.


http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 09:49   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotus,

Ja der kan man bare se, jeg kommer selv fra Lolland, men orker ikke at flytte tilbage for at få min pension, håber det lader sig gøre i den forstads by til Kbh. jeg bor i. Det er da for sindssygt, men det er da også for vildt at folk i den grad udnytter systemet, jeg havde squ ikke krafter til det.

Man burde fra regeringens side af se på denne forskel ligesåvel som det er nødvendigt af få forsørgelses problematikken op på højeste niveau.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 09:59   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er de samme regler om det er i københavn eller Lolland.

forskellen er bare i København så de helst førtidspension afskaffet.

for at rette op på denne forskel, skal flex og pension vuderes af nogle folk ude fra og som ikke kigger på økonomi.
Alså et pensionsnævn som ikke har noget med kommunen at gøre, for det er hele problemet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 10:41   #4
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
førtidspension

ja, frisk gjort............helt fint der kommer fokus på at visse forstadskommuner vil blæse på borgeren...........og alle krumspring bruges til at slippe uden om.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 10:49   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Såvidt jeg husker....

....var der i sin tid et sådant centraliseret pensionsnævn, der afgjorde sagerne. Så det ikke var min kommune der sad med beslutningen, men jeg skal ikke kunne sige det helt nøjagtigt, men ideen er udmærket synes jeg.



Ragdoll

GENSIDIG FORSØRGELSESPLIGT - NEJ TAK !
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 10:51   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der burde være lige så få penge i kassen på Lolland som i Kbh. kommune, der er jo mega arbejdsløshed, måske er det også derfor at det er "nemmere" at sende folk på ftp. !!?

I øvrigt så kan jeg altså ikke finde indslaget på Tv2 web, nogen der kan sende mig linket. ?

Sidst redigeret af Webmaster; 28-10-2009 kl. 12:19. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 11:50   #7
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Question ping pong bolig ang. FP

ja,det indslag så jeg på TV ØST i aftes,ang. folk som søgte FP i en by og fik afslag,så flyttede de til anden by og søgte igen,og fik de FP flyttede de retur til den by de kom fra,det er misbrug og kasse tænkning,loven er ens i danmark ,men der bliver der åbenbart set stort på,nogle steder og ingen kommuner har penge i kommunekassen, samt stor arbejdsløshed,det må være lige for alle,når der skal søges FP mm...men der er mennesker med dårlig domme på krop og sjæl,så skulle det jo,tages til efterretning,ved en FP s'sag,men godt der kommer focus på det hotte emne også...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 12:01   #8
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
God ide!




Rigtig god ide' = DUKH, min erfaring, man får god reel behandling, på sine spørgsmål af Prof.

Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2009, 15:43   #9
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Misbrug af det sociale system ?
Ja, men for nogen (læs: mange) kan det være nødvendigt for ikke at blive kørt helt i sænk.

Hvis jeg vidste hvor det ville lykkes at få pension, flyttede jeg gerne!
Jeg har så mange skånehensyn, at det nu har taget èn aktør 9 mdr. at finde en arbejdsprøvning
- uden held.
Aktør nr. 2 har nu forsøgt i 5 mdr. og jeg er stadig ikke kommet længere.

Hvad med det STORE misbrug/dårlig behandling som kommunerne leverer over for de syge mennesker ?
At man ikke behandler sine medmennesker/personer der i forvejen er tvunget i knæ af sygdom med anstændighed, synes jeg er mindst lige så forkasteligt som misbrug at systemet.
Desværre kan kommunen gøre dette udstraffet, modsat den almindelige borger.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Basta i går aftes. Maj-Britt Dit og Dat 3 21-11-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension