K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2011, 20:59   #1
stinni
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Lokation: Herning
Indlæg: 22
Styrke: 14
stinni er ny på vejen
Må kommunen bruge mere end 4 uger?

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål ang. svarfrist fra kommunen.

Jeg afleverede en anke d.22marts 2011 personligt og fik underskrift osv. Jeg har i dag modtaget et brev fra kommunen, de skriver at de modtog min anke d.22.03.11 De skriver så os, at de har 4uger fra dags dato (30.03.11).

Mit spørgsmål: Gælder de 4 uger ikke fra den dag jeg afleverede anken, altså d.22.03.11 også 4uger frem?

Håber at få nogle svar, da jeg synes kommunen gang på gang snøvler afsted, måske er de mere på den end de er med på den.

mvh. Stinni
stinni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 22:58   #2
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Kommunen har 4 uger til at revurdere iht retssikkerhedsloven. Glædende fra den dag de har modtaget den. Har tit oplevet at kommunerne ikke overholder de 4 uger. De 4 uger gælder alle afgørelser kommunen kommer med.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 23:00   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jo fra den dag de modtager altså den 22/3

MEN hvorfor gøre et problem ud af 8 dage?? Hvorfor gøre et problem ud af noget som enlig slet ikke er aktuelt?? Altså du ved jo først om 3 uger om det overhovedet er et problem, og til den tid er spørgsmålet så om det kan betale sig overhovedet at gøre noget ved det for skalde 7 dage, for lige meget hvordan du end vender og drejer det, får du ikke de 7 dage, heller ikke ved at brokke og beklage dig.

Man skal passe på med ikke at klage og brokke sig bare fordi man kan, vil man gerne tages alvorligt er man også nød til at fremstå alvorlig.

Jeg kan kun råde dig til at lade den ligge og tage dine kampe med omhug, for kampe skal du nok få nok af at tage huld på, så simpelthen for ikke at køre træt i at kæmpe.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 23:05   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er 4 uger fra modtagelsen af din klage.

Men hvis de ikke kan overholde de 4 uger, så skal de skriftligt give dig besked om, hvornår du så kan forvente en afgørelse. De oplyser som regel grunden til det. Det at de måske ikke kan overholde kan være pga. de skal indhente yderligere lægeoplysninger, det er ikke altid, man kan nå det inden 4 uger.... Hvis de mener, der faktisk mangler noget i sagen, så skal de sørge for at have den tilstrækkeligt oplyst, før de afgør, om de fastholder afgørelsen eller vil give dig medhold.....

Så du skal bare afvente....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 23:23   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad Molly-1 svare er korrekt......

kommunen har 4 uger=28 kalenderdage til enten at fastholde sin afgørelse eller videresende den til klageindstandsen.

Alt andet er forkert!

Fordi de 4 uger er LOVBUNDEN nøjagtig som aktindsigten på 10 kalenderdage.

Den embedsmand/kvinde der sidder denne frist overhørig kender ikke en evt konsekvens af sin manglende viden på området.

Så Stinni din fremlægning er korrekt, fordi......
der findes ingen mulighed for kommunen i slige sager at meddele dig skriftligt, ved lovbundne frister, at overskride en sådan frist.

Det kan kommunen gøre hvis det er sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som fastsættes af kommunalbestyrelsen.

De LOVBUNDNE frister fastsættes af Folketinget.

Alt dette kaldes RETSSIKKERHED!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 23:29   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
kommunen har 4 uger=28 kalenderdage til enten at fastholde sin afgørelse eller videresende den til klageindstandsen.

Alt andet er forkert!

Fordi de 4 uger er LOVBUNDEN nøjagtig som aktindsigten på 10 kalenderdage.

Den embedsmand/kvinde der sidder denne frist overhørig kender ikke en evt konsekvens af sin manglende viden på området.

Så Stinni din fremlægning er korrekt, fordi......
der findes ingen mulighed for kommunen i slige sager at meddele dig skriftligt, ved lovbundne frister, at overskride en sådan frist.

Det kan kommunen gøre hvis det er sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som fastsættes af kommunalbestyrelsen.

De LOVBUNDNE frister fastsættes af Folketinget.

Alt dette kaldes RETSSIKKERHED!

Hilsen Peter
Jeg vidste du ville svare på et tidspunkt...

Lovbunden ??? Helt ærligt... du ved jo allerede, at der står i retsikkerhedsloven § 3 stk. 2, at hvis de ikke kan overholde en frist, så skal de bare have en skriftlige besked om, hvornår der så skal forventes en afgørelse....!!

Det med lovbunden... det må vist komme fra dig selv, jeg aner ikke, hvad du snakker om...

Ja det er 4 uger, men de må gerne overskrides, når de ikke kan og der mangler noget... Man skal lære og læse mange flere paragraffer, før man kan få tingene til at hænge sammen kære Peter.... Godnat.

Og hvorfor jeg svarer på denne ? Netop fordi jeg selv har arbejdet med klagesager, og spørg og ring til et nævn og hør dem ad, om det er rigtigt, det jeg skriver...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 23:30   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep, det er helt som molly-1 og phmw sir: 4 uger fra den dag de har modtaget den

OG man skal have besked hvis kommunen IKKE kan opfylde fristen.

Ps: øhhh, er der noget JEG har misforstået ang lovbunden
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 23:36   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du bliver nød til at skelne imellem....

Kære Curls

de kommunalpolitiske sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

og de lovbundne frister fastsat af Folketinget.

Dem kan hverken du eller jeg lave om på.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 01:00   #9
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jo fra den dag de modtager altså den 22/3

MEN hvorfor gøre et problem ud af 8 dage?? Hvorfor gøre et problem ud af noget som enlig slet ikke er aktuelt?? Altså du ved jo først om 3 uger om det overhovedet er et problem, og til den tid er spørgsmålet så om det kan betale sig overhovedet at gøre noget ved det for skalde 7 dage, for lige meget hvordan du end vender og drejer det, får du ikke de 7 dage, heller ikke ved at brokke og beklage dig.

Man skal passe på med ikke at klage og brokke sig bare fordi man kan, vil man gerne tages alvorligt er man også nød til at fremstå alvorlig.

Jeg kan kun råde dig til at lade den ligge og tage dine kampe med omhug, for kampe skal du nok få nok af at tage huld på, så simpelthen for ikke at køre træt i at kæmpe.
Enig!

Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er 4 uger fra modtagelsen af din klage.

Men hvis de ikke kan overholde de 4 uger, så skal de skriftligt give dig besked om, hvornår du så kan forvente en afgørelse. De oplyser som regel grunden til det. Det at de måske ikke kan overholde kan være pga. de skal indhente yderligere lægeoplysninger, det er ikke altid, man kan nå det inden 4 uger.... Hvis de mener, der faktisk mangler noget i sagen, så skal de sørge for at have den tilstrækkeligt oplyst, før de afgør, om de fastholder afgørelsen eller vil give dig medhold.....

Så du skal bare afvente....
Enig! Jf. retssikkerhedslovens § 10.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 07:31   #10
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg oplevede, at kommunen tog sig 10,5 uger til at sende min sag videre, og ifølge BAN, så er der intet jeg kan gøre.Hvad værre er... de sendte ikke hele sagen med, og hvad kan jeg gøre ved det... ingenting... så nu venter jeg stadig(siden 8. juni), og kommunen har ikke fremsendt hele sagen til BAN endnu.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen kan rent faktisk nægte en at bruge Diktafon Rawhite Alt det andet 13 14-03-2015 06:58
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38
kommunen melder,ikke mere billige arbejdere uden løn... Stella Politik og Samfund 4 31-03-2008 17:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension