K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2016, 11:22   #1
Somewhere
Systemlede
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Alder: 64
Indlæg: 18
Styrke: 12
Somewhere er ny på vejen
Rettigheder

Hejsa. Efter en gevaldig nedgang i indtægt efter en skade står jeg nu overfor en økonomisk udfordring.
Jeg er i ressource forløb med ydelse. Enlig mor til teenager. Har fået afslag på hjælp til husleje og regninger det tilkommer med at bo i eget hus. Jeg har dog henvist til en paragraf. . Husker ikke hvilken. .. Men den berettiger mig mærkeligt nok ikke trods"de kloge" siger at den skal kunne give tilskud til betaling af ex varme. .. el... husleje og vedligeholdelse på hus som jo følger med. Paragrafen kaldes for " den skjulte paragraf. Derudover ønsker jeg at kende mine rettigheder om tilbud mens jeg er i ressource forløb. Tak for hjælpen
Somewhere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 11:30   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan søge om hjælp til husleje via §34 i aktivloven. Du skal aflevere en masse oplysninger omkring lån osv, og det gives så som et lån der skal betales tilbage. Men det kan hjælpe igennem et par svære år.

El, varme osv kan du ikke få til.

http://sindvejle.dk/node/260
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 12:27   #3
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg bor i ejerlejlighed og har søgt § 34. Jeg får små 600 kr om måneden (fik dem med tilbagevirkende kraft fra da jeg kom i jobafklaringsforløb) og så kan jeg låne omkring 2.500 kr om måneden. Det sidste har jeg dog endnu ikke benyttet mig af.

jeg synes ikke at de 600 kr er meget, men tænker at det gør mit månedlige underskud 600 kr mindre. Og alt tæller i vores situation.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 12:40   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan læse mere om det her..

"114. I medfør af lovens § 92, stk. 3, er det i bekendtgørelsens § 10 fastsat, at særlig støtte til personer, som har ejer- eller andelsbolig, er tilbagebetalingspligtig i det omfang, den særlige støtte modsvares af nettoudgifter i forbindelse med lån. Hvis de månedlige nettoudgifter i forbindelse med lån overstiger den særlige støtte, er denne fuldt ud tilbagebetalingspligtig. Overstiger den særlige støtte de månedlige nettoudgifter i forbindelse med lån, er det kun et beløb svarende til de månedlige nettoudgifter i forbindelse med lån, der er tilbagebetalingspligtige."

http://www.socialjura.dk/content-sto...3-1998/#c11691
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 08:26   #5
Somewhere
Systemlede
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Alder: 64
Indlæg: 18
Styrke: 12
Somewhere er ny på vejen
Tak for svar. .. jeg er klart over at paragraf 34 ikke er hjælpsom i mit tilfælde omend jeg med brutto indtægt får 14000 / måned og udbetaling under 10.000.
Hvis jeg går med til at få et tilbage betalings tilskud lander jeg på 500 kur/måned.
Er der ellers andre muligheder hvor jeg kan få hjælp? Andre paragraffer?
Her tænker jeg også til behandling ex fysioterapeut eller andet samt befordring til det forløb jeg går i på smerte centeret.
Jeg føler mig ret alene og i vildrede omkring min situation.
Somewhere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 09:05   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvorfor lander du helt nede på 500,- hver måned med en paragraf 34?
Det må jo betyde at I har et pænt underskud pt.

Har du søgt, for du kan jo klage over afgørelsen, hvis den ikke er beregnet rigtigt.

Der er ikke rigtigt en masse muligheder for at søge hjælp.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 13:43   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kørsel til smerte kliniken, kan du få fra sygehuset, hvis du har over en hvis km.
det skal søges.

vi fik det 3,6 kr pr.km. men havde også over 50 km.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 14:59   #8
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Da jeg var på smertecenter var der tilknyttet fysioterapeut, socialrådgiver og psykolog i samme behandling, da det ene ikke kan udelukke det andet.

Det er der åbenbart ikke på det smertecenter hvor du går, men tilskud til kørsel burde du kunne få hvis det er mere end de 24 km.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension