K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2016, 17:48   #1
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
rehabiliterinsplan og indstilling til ressourceforløb

Hej

Jeg har været under revalidering, men pga svære fysiske smerter og flere depressioner/stress, er jeg sygemeldt fra revalideringen, som vil blive stoppet om 3 måneder. Min sagbehandler vil indstille mig til ressourceforløb hvilket jeg er meget glad for. Nu har er jeg blevet henvist til et privat firma der sammen med mig skal lave den forberedende del af rehabiliterinsplanen. Problemet er at jeg bliver fuldstændig stresset af at læse alle de punkter som vi skal udfylde. pt er jeg sengeliggende meget af tiden, min hukommelse er helt væk og jeg har intet socialt liv. Mange af punkterne handler om hvad jeg kan bidrage med - ja undskyld jeg føler ikke jeg kan bidrage med noget jeg er så ked af smerter, det hele. Hvad vil du I fremtiden, ja lige nu føler jeg at jeg overlever fra dag. Hvad er dine fritidsinterresser - øh ja jeg kan intet af det. Lige nu kan jeg slet ikke se hvordan jeg skal udfylde det.
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 17:58   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Men det firma der skal lave den forberedende del med dig, kan de ikke udfylde skemaet med dig?
Ved mig spurgte min sagsbehandler mig om tingene, og så udfyldte hun det hele. Det gjorde det en del mere overskueligt, fordi hun så kunne give mig eksempler/bud på hvad man kunne skrive, ud fra det hun kendte til mig.

Jeg blev f.eks. spurgt hvad jeg ville af uddannelse, og der svarede jeg hvad jeg havde lyst til at lave, men at det ikke var muligt, og så en uddybning af hvad der forhindrede de drømme.

Men prøv evt at høre om du kan få hjælp til at udfylde det skema, det kan måske hjælpe lidt på det
Når de spørger til fritidsinteresser betyder det jo ikke at du SKAL finde på nogen. Du kan svare at du ikke rigtigt har nogen, fordi dit helbred forhindrer det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 18:07   #3
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Tak for svar

Jeg er bare helt vildt ked af det, for dette udstiller jo også hvor dårlig jeg er og at jeg ingenting kan pt.
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 18:39   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det kan selvfølgelig være svært, at skulle uddybe hvor dårligt man har det. Men husk at det skal bruges til, at de kan foretage den rette visitation i teamet.
Folk har forskellige erfaringer med teamet, men dem jeg kom ind til, var rigtig søde og forstående.

Nu ved jeg ikke om det giver mening, men når man tager til lægen med f.eks. influenza, beskriver man hvordan man har det, for at få den behandling man behøver.
Jeg tænker lidt kommunen/teamet på samme måde. Jeg fortæller dem hvordan jeg har det, så de har mulighed for at hjælpe mig på den måde jeg behøver.

Jeg har dog fuld forståelse for hvis du ikke har samme forhold til kommunen og at sætte ord på dine problematikker overfor folk du ikke kender godt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 23:06   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg blev også fuldstændigt overvældet af det skema da jeg første gang blev præsenteret for det.

Jeg udfyldte det ved møder sammen med en konsulent hos en anden aktør, ligesom du er blevet tilbudt det. Det fungerede godt for mig. Vi tog små bidder og så arbejdede jeg selv videre med det hjemme og så kiggede vi på det igen og tog en bid mere. Jeg tror vi brugte 3 møder på hele skemaet. Kommunen havde købt en måneds konsulent til mig og det var hvad vi brugte. Mødtes en gang om ugen.

I nogle af punkterne blev der skrevet: ikke aktuel, søger førtidspension.

Så mit foreslag er at du lægger det væk for nu og så kigger på det sammen med konsulenten. Når først man begynder at udfylde sammen med en der har gjort det før og kan stille en de spørgsmål der hjælper en med at få svarene frem, så skal det nok gå.

Kram, Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2016, 23:49   #6
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
1000 tak hvor er i fantastisk søde, det har hjulpet mig rigtig meget og jeg prøver at slappe af nu. Jeg tror nogle gange når jeg ligger i min seng, så prøver jeg at glemme alt det jeg ikke kan og glæde mig over små ting. Med det her skema blev jeg mindet om hvor lidt jeg faktisk kan og hvor skidt jeg har det
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 07:04   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Den socialrådgiver (jeg var heldig at have en rigtig uddannet en af slagsen og gammel i faget) jeg udfyldte skemaet med påpegede meget kløgtigt at det var vigtigt at der også kom positive oplysninger med skemaet, for hvis det hele blev problemer og negativt kunne rehabiliteringsteamet bruge det til at foreslå et forløb ved psykiater el. Lign fordi man så kunne have helbredsangst (det havde hun faktisk oplevet), eller de kunne finde på at finde sagen meget ensidigt belyst.

Så i hvert felt beskrev vi nøje mine problemer, men skrev også noget positivt og var der ikke noget positivt at skrev vi om det som tidligere havde været positivt ved at kunne arbejde - fx. Arbejdsglæde, glæde ved at lære og videreuddanne mig før skaden, men at det ikke længere var en mulighed pga fx kognitive problemer ifm rygsmerterne o.s.v.

I felterne om hvem der kan hjælpe med at nå fx uddannelsesmål skrev vi meget tydelig ingen - med den begrundelse at min familie iforvejen skal hjælpe mig så meget med praktiske gøremål som rengøring, madlavning, kørsel m.v så der ikke kan trækkes flere veksler

I feltet fremtidsønsker skrev vi førtidspension pga de følger rygskaden giver både fysisk, psykisk og socialt

Held og lykke med skemaet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2016, 10:54   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor2 Se meddelelser
Jeg er bare helt vildt ked af det, for dette udstiller jo også hvor dårlig jeg er og at jeg ingenting kan pt.
Og det er jo lige nøjagtigt meningen at skemaet skal afspejle det !
Der var jo ikke nogen grund til at udfylde skemaet hvis der ikke var noget galt.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension