K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2015, 23:39   #1
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Svagelighedspension og modregning i resurseforløbsydelse

Jeg er tilkendt svaglighedspension og har lige fået anderkendt skaden som arbejdsskade og fået en men grad på 20%. Jeg er lige kommet i resurseforløb og bliver modregnet krone for krone i resurseforløbs ydelsen.
Jeg har dog fået at vide at kommunen ikke må lave dette fratræk når svagelighedspensionen gives på baggrund af en arbejdsskade.

Er der en der kan be eller afkræfte dette og evt henvise til lovtekst og afgørelse

på forhånd tak
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 00:16   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Svagelighedspension fordi du var tjenestemand modregnes krone for krone. Se https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...G9Gowg&cad=rja

Men din erstatning skal sandsynligvis ikke. Se Se http://www.ft.dk/samling/20141/almde...5709/index.htm hvor der står:
Citat:
Erstatning for tab af erhvervsevne som følge af personskade, der udbetales efter
1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar,
3) lov om arbejdsskadesikring eller
4) lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre
statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion.
.................................................. ..

Er det sådan en tilskadekomstpension du har fået?

Så kan det være der specielle regler. Men jeg tror det ikke. Se denne tråd hvor Rene har undersøgt det samme http://www.k10.dk/showthread.php?t=30629

Jeg vil tro at du kan høre hos moderniseringsstyrelsen om reglerne.

Sidst redigeret af Akvamarin; 03-12-2015 kl. 00:34.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 10:51   #3
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Jeg bliver modregnet i svagligheds pension nu, men har lige fået skaden anderkendt som arbejdsskade. Min fagforening mente der lå en afgørelse mod odense kommune der sagde at der ikke måtte være fratræk i ressurseydelsen når svaglighedspensionen blev givet på bagrund af en anderkendt arbejdsskade

Jeg har bare ikke kunnet finde den afgørelse, og fagforeningen har ikke haft muligheden for at finde afgørelsen for mig endnu. Jeg skal aflevere en anke senest Tirsdag så er lidt presset.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 11:08   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du talt med dem i Moderniseringsstyrelsen?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 12:06   #5
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Ja de ved ingenting om det.

da kommunernes lovgivning ikke har noget med deres udbetaling at gøre
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 12:36   #6
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvis du ikke når at finde noget om det, så send din klage afsted til kommunen alligevel. Skriv bare at du mener at vide at bla bla bla og at du er i gang med at finde dokumentation og derfor vil klage over deres afgørelse...
De har fire uger til at revurdere og hvis de fastholder deres afgørelse sendes klagen videre til ankestyrelsen (sørg for at tjekke op på at dette sker).
Ankestyrelsen har lange ventetider og du kan til enhver tid eftersende evt dokumentation til dem.
Men sørg altså for at få klaget til kommunen inden fristen.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 13:46   #7
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Hvis det er noget du har fået at vide af Fængselsforbundet så glem det...

En méngrad på 20%, har intet med din pension at gøre. ASK vil udbetale et engangsbeløb/erstatning, som ikke fratrækkes din ressurceforløbsydelse.

Den pension du får, kvalificeret eller svagelig, får du på baggrund af en afgørelse i Helbredsnævnet. Pensionen skal modregnes i din ressurseforløbsydelse.

Det ville jeg overhovedet ikke spilde 1 sek. på at anke.

Brug kræfterne i dit ressurseforløb og på at komme videre. Der er sikkert også et fleksjob til dig der ude et sted

Det der bliver spændende er, når ASK så på et tidspunkt får behandlet spørgsmålet om tab af erhvervsevne, så alt efter resultatet, vil din nuværende pension skifte til en tilskadekomstpension og blive lidt højere, da man jo ikke kan få erstatning to gange fra det offentlige.

Ofte vil den tidligere ansættelsesmyndighed rejse sagen ved at indsende kopi af afgørelsen om erhvervsevnetab fra ASK til Helbredsnævnet.

Tilskadekomstpensionen vil højeste sandsynligt også skulle modregnes i din ressurseforløbsydelse, men hvorvidt der skal ske fradrag af den del som tilskadekomstpensionen bliver forhøjet af løbende ydelse fra ASK, ja det kan man så undersøge til den tid.

Det vigtige er, at få et godt forløb ved kommunen, da ASK jo træffer en bedre afgørelse på et fuldt oplyst grundlag.

Alt det lovmæssige er der allerede blevet linket til
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 16:14   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan også se på STAR.dk, at modregning ved tjenestemandspension og ressourceforløbsydelse sker krone for krone. Ligesom kontanthjælpsreglerne.

Visse indtægter, som fx invaliditetsydelse, vederlag som tilforordnet ved valg og legater, der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, medfører ikke fradrag i ressourceforløbsydelsen.

Sidst redigeret af stampe; 03-12-2015 kl. 16:34.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2015, 21:35   #9
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Tak for alle jeres svar.

Min anke kom til at fylde over 20 sidder med regler og lov henvisninger samt spørgsmål.

Har lige fået svar fra jobcentret. De nævner en enkelt klage og skriver så de fastholder og har sendt sagen til anke styrelsen. Ikke et eneste svar har jeg fået.

Min ressource plan lyder på psykolog, mentor og ro i optil 5 år

Jeg har bedt min sagsbehandler om at give mig en fuldt udtømt plan, hvad der mangler at blive behandlet. De er jo de eneste der ved hvad der mangler, idet jeg allerede har været i behandling i over 1½ år af eksperter i ptsd.

Min sagsbehandler viste intet om hvad de kunne tilbyde og mest mærkeligt hvad jeg havde prøvet.

Nå jobcentret ikke har svaret, betyder det nok de ikke gider bruge tid på det, og derfor blot har sendt den videre.

Men kan jeg ikke forvente, at der svares. Skal jeg klage over de ikke har svaret.
Eller skal jeg bare slappe af og vente til ankestyrelsen kommer med deres svar.

Kan man sige nej til mentor.

Jeg for intet økonomisk på resurse ydelse. Jeg fortsætter og vil gerne have en afklaring, men har ikke lyst til at spilde min tid. Derfor har jeg forlangt en udførlig og udtømmende plan, ellers tror jeg det fortsætter i det uendelige. Men med det kendskab og det svar jeg fik fra jobcentret tror jeg ikke hverken vil eller kan.
Men har man ikke krav på en plan. Det de har skrevet er jo overskifter og en hensigts erklæring.

Kan mærke det her er ved at udvikle sig til min kamp mod systemet, og det er jo en helt forkert vej at gå.
Jeg skal blot afklares, så ask kan vurdere min erhvervsevne
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2015, 21:06   #10
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hjulben Se meddelelser
Tak for alle jeres svar.

Min anke kom til at fylde over 20 sidder med regler og lov henvisninger samt spørgsmål.

Har lige fået svar fra jobcentret. De nævner en enkelt klage og skriver så de fastholder og har sendt sagen til anke styrelsen. Ikke et eneste svar har jeg fået.

Min ressource plan lyder på psykolog, mentor og ro i optil 5 år

Jeg har bedt min sagsbehandler om at give mig en fuldt udtømt plan, hvad der mangler at blive behandlet. De er jo de eneste der ved hvad der mangler, idet jeg allerede har været i behandling i over 1½ år af eksperter i ptsd.

Min sagsbehandler viste intet om hvad de kunne tilbyde og mest mærkeligt hvad jeg havde prøvet.

Nå jobcentret ikke har svaret, betyder det nok de ikke gider bruge tid på det, og derfor blot har sendt den videre.

Men kan jeg ikke forvente, at der svares. Skal jeg klage over de ikke har svaret.
Eller skal jeg bare slappe af og vente til ankestyrelsen kommer med deres svar.

Kan man sige nej til mentor.

Jeg for intet økonomisk på resurse ydelse. Jeg fortsætter og vil gerne have en afklaring, men har ikke lyst til at spilde min tid. Derfor har jeg forlangt en udførlig og udtømmende plan, ellers tror jeg det fortsætter i det uendelige. Men med det kendskab og det svar jeg fik fra jobcentret tror jeg ikke hverken vil eller kan.
Men har man ikke krav på en plan. Det de har skrevet er jo overskifter og en hensigts erklæring.

Kan mærke det her er ved at udvikle sig til min kamp mod systemet, og det er jo en helt forkert vej at gå.
Jeg skal blot afklares, så ask kan vurdere min erhvervsevne
Hej Hjulben

Jeg håber din klage giver dig medhold i, at du er berettiget til at få forlænget dine sygedagpenge fremfor ressourceforløbsydelse. Det vil jo betyde en kæmpe forskel rent økonomisk.

Din ressourceplan lyder da ikke helt afsporet. Jeg kan dog godt forstå, hvis du gerne vil have det konkretiseret i forhold til, hvad målet er og hvorledes det ønskes opnået.
Jeg går ud fra det er det du søger, når du skriver, at du gerne vil have en plan over, hvad der mangler at blive behandlet. Det ville jo være noget surt, hvis du bare blev parkeret på et meningsløst ressourceforløb. Det er set før.

Hvor ser du dig selv lande henne?
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension