K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2015, 14:22   #11
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Da jeg i var i virksomhedspraktik, mhp afklaring af arbejdsevne, foregik denne i receptionen i den lokale svømmehal( jeg er uddannet pædagog) så svaret er , ja de kan godt forlange at du kommer i praktik inden for et helt andet område.

Det bedste er hvis du selv har forslag,så du på den måde har lidt indflydelse på hvad der skal ske.

pas på dig i praktikken
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 14:28   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
jeg kan jo godt forstå hans spørgsmål men jeg er uddannet social og sundhedsassistent og har arbejdet mere end 20 år så mit forslag vil jo gå på at jeg skal arbejdsprøves indenfor mit eget området som giver mest mening for mig .... kan jeg tillade mig dette ??? jeg kan ikke forstå hvis jeg skal finde noget helt andet erhverv ?? nogen venlige sjæle her som kan hjælpe endnu engang ;-)
Det kan sagtens være du bliver nød til at skifte fag hvis dine skånebehov gør du ikke længere kan arbejde som SOSUassisten. Det har jeg selv måttet. Med de begrænsninger i din fysiske formåen du beskriver du har pga din sygdom har jeg svært ved at se hvordan du skal kunne arbejde som SOSU. Hvad tænker du selv du vil kunne lave som SOSU med dine begrænsninger?

Tænker du skal have et stillesiddende arbejde af en art og at du derfor skal i praktik indenfor sådan et job. Vil du for eksempel kunne passe en reception i et lægehus? Der vil du også kunne trække på din uddannelse uden at du arbejder som SOSUassistent.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 15:15   #13
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Afklaring af arbejdsevne.

Jeg har selv Sjøgren.

Jeg startede med at blive afklaret indenfor mit fag. Det var mit ønske og min sagsbehandler accepterede det.

Nu var det også nemt at finde et sted at blive arbejdsprøvet indenfor mit fag.

Jeg kom i en primært administrativ funktion, hvor mine opgaver fx. var telefonkontakt til samarbejdspartnere.

Efter arbejdsprøvningen blev jeg bevilliget fleksjob. De ville gerne beholde mig men kommunen og arbejdsgiver kunne ikke blive enig om ansættelsesforholdet(gamle regler)

Så jeg måtte ud og finde et job selv.

Jeg søgte og søgte arbejde indenfor mit fag men fandt ikke noget, som jeg kunne holde til.

Så forlangte kommunen, at jeg skulle søge indenfor andre fag.

Jeg blev også sendt ud i praktik indenfor andre fag.

Efter 2 år som ledig fleksjobber fandt eg så mit nuværende job, indenfor et andet fag.

Jeg er meget glad for dt.

Så ja jeg tror godt kommunen kan «forlange» at du kommer ud i andre fag.

På sigt kan det jo være en fordel, at du har prøvet andre fag og dermed er afklaret bredt.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 16:24   #14
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det kan sagtens være du bliver nød til at skifte fag hvis dine skånebehov gør du ikke længere kan arbejde som SOSUassisten. Det har jeg selv måttet. Med de begrænsninger i din fysiske formåen du beskriver du har pga din sygdom har jeg svært ved at se hvordan du skal kunne arbejde som SOSU. Hvad tænker du selv du vil kunne lave som SOSU med dine begrænsninger?


Hej Akvamarin og tak for svaret ...

Jeg er meget enig i det du skriver og jeg har også svært ved at se hvad jeg skulle lave der... men har bare ikke energi til at lære noget nyt bliver hurtigt drænet for energi desværre.. for hvis jeg bare kunne arbejde 1 vagt om ugen ville jeg kunne forsørge mig selv men desværre ...

god ide med lægehuset og lign steder det vil jeg helt sikkert bringe frem så mega mange tak for det svar ;-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Afklaring af arbejdsevne.

Jeg har selv Sjøgren.

Jeg startede med at blive afklaret indenfor mit fag. Det var mit ønske og min sagsbehandler accepterede det.

Nu var det også nemt at finde et sted at blive arbejdsprøvet indenfor mit fag.

Jeg kom i en primært administrativ funktion, hvor mine opgaver fx. var telefonkontakt til samarbejdspartnere.

Efter arbejdsprøvningen blev jeg bevilliget fleksjob. De ville gerne beholde mig men kommunen og arbejdsgiver kunne ikke blive enig om ansættelsesforholdet(gamle regler)

Så jeg måtte ud og finde et job selv.

Jeg søgte og søgte arbejde indenfor mit fag men fandt ikke noget, som jeg kunne holde til.

Så forlangte kommunen, at jeg skulle søge indenfor andre fag.

Jeg blev også sendt ud i praktik indenfor andre fag.

Efter 2 år som ledig fleksjobber fandt eg så mit nuværende job, indenfor et andet fag.

Jeg er meget glad for dt.

Så ja jeg tror godt kommunen kan «forlange» at du kommer ud i andre fag.

På sigt kan det jo være en fordel, at du har prøvet andre fag og dermed er afklaret bredt.


Hej Fleksjobber

og tusind tak for dit svar ... Jeg tror nu ligesom dig at jeg vil foreslå indenfor mit eget arbejdsområde i første omgang og så prøve at nævne som her anbefalet ;-) i lægehus, reception for bare tanken om at skulle lære noget nyt dræner mig fuldstændig

Men det er dejligt at høre du er på job

Jeg har gennem de sidste få år på arbejdsmarked gearet ned og ned og ned så kan slet ikke engang se mig i et fleksjob... for kunne jeg bare arbejde 1 vagt om ugen kunne jeg jo klare mig selv.

Ønsker dig og andre en god aften
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 20:13   #15
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Godaften ...

Er der nogen der fortæller mig hvad forskellen er på virksomhedspraktik og arbejdsprøvning .. ??
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 21:41   #16
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
Godaften ...

Er der nogen der fortæller mig hvad forskellen er på virksomhedspraktik og arbejdsprøvning .. ??
Umiddelbart ser det ud til at begreberne bruges lidt i flæng.

http://www.3f.dk/fagforening/foertid...somhedspraktik

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...bejdsmarkedet/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2015, 23:01   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
Godaften ...

Er der nogen der fortæller mig hvad forskellen er på virksomhedspraktik og arbejdsprøvning .. ??
Man kan foretage en arbejdsprøvning i en virksomhedspraktik.

Man kan også blive aktiveret i en virksomhedspraktik - hvis man for eksempel er kontanthjælpsmodtager.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 07:55   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
Godaften ...

Er der nogen der fortæller mig hvad forskellen er på virksomhedspraktik og arbejdsprøvning .. ??
Som andre har skrevet bruges begreberne lidt i flæng, men hvis det kaldes en "virksomhedspraktik" vil jeg anbefale, at man er meget obs på, hvad formålet med praktikken er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 17:58   #19
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
årh... skulle have været til møde imorgen med sb...( er i jobafklaringsforløb) jeg sendte en mail og men bad om en ny tid da sb endnu engang har givet mig en tid hvor det af helbredsmæssige årsager ikke er muligt for mig at være der... han svarede mig med denne mail :

Hej Pernille

Formålet med mødet i morgen var at gennemgå screeningen fra Quick Care, og orientere dig om at Jobcenteret vurdere at du har behov for optræning. Dette bl.a. ud fra at der i screeningen fra Quick Care er beskrevet; ”Risiko for tab af yderligere funktion”.


Der er aftale med AM-Bevægelse, om at du starter fysisk træningsforløb onsdag d. 24.02.2016 kl. 12.30.

Træningen er dagligt man. til torsdag kl. 12.00.


Du skal møde i gymnastiksalen på Kraghave Gaabensevej 100, 4800 Nykøbing F. onsdag d. 24.02.2016 kl. 12.30.


Hvis du ikke allerede har modtaget Funktionsscreeningen fra Quick Care, sendes den til din e-boks.
puh ha kan man bare gøre sådan ??? jeg tænker jo at den her plan er manglefuld på mange områder... hvor længe skal jeg være der ? og hvor mange timer ? hvad er formålet ? og hvorfor går man pludselig væk fra hvad der står i min plan fra rehabititeringsteamet ?? nogen her i gruppe der kan give lidt input ... taaak wink-humørikon
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 18:51   #20
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kære Pigen

vedr. am bevægelse. Det skal du ikke frygte.

jeg har deltaget i dette forløb tilbage i 2012-2013. to gange, første gang som dig hvor jeg var tvunget, og anden gang fordi jeg tiggede og bad om at deltage igen, pga det sociale aspekt hvor jeg mødte ligesindede.

hæft dig ikke ved at der står træning. det er blød træning hvor man deltager med det man kan, eller går en tur. det var ikke hårdt. jeg er nu førtidspensionist grundet min ødelagte nakke. jeg oplevede intet pres hos am-bevægelse.

det var dejligt at møde andre sygemeldte hos am bevægelse, .
vi skulle være der ca. 2 timer som jeg huskede det.

håber du får et godt forløb
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension