K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2008, 21:24   #1
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Venstre hånd aner ikke, hvad højre hånd laver

For ca. 14 dage siden, henvendte min kæreste sig til kommunen i forbindelse med min anke omkring fp.

Han har fået fuldmagt til at handle på mine vegne og jeg fik fortalt, at mødet gik fint med den daglige leder og faglige leder.
Hvis han ikke hørte noget i løbet af ugen, var den sagsbehandler de nævnte udpeget til at være min nye sagsbehandler.

2 dage senere modtog han min sag med posten og kunne sidde og læse den igennem.

Fik også at vide, at det var dem der skulle behandle sygedagpengesagen og socialforvaltningen min anke omkring fp.

Det undrede mig lidt, idet det jo var afd. med sygedp. der fra start havde begge sager og dem i socialforvaltningen, havde kun afprøvet sagen og givet afslag.

Min kæreste tog derefter kontakt med sagsbehandleren i socialforvaltningen som oplyste, det var sygedp.afd. der skulle genoptage sagen og den som sidst kun skulle til dem til fornyet afgørelse.
Så kontaktede min kæreste min nye sagsbehandler i sygedp.afd., som ikke havde hørt en pind om dette.

Suk........

Der blev atter ringet til den faglige leder som indrømmede, at sagen endnu ikke var kommet videre idet hun jo havde haft 1 uges ferie. Så hvem der er min sagsbehandler ved jeg stadig ikke.

Opsummering: Daglige og faglige ledere siger det er sagsbehandleren i socialcentret der skal behandle min fp........han derimod siger det er sagsbehandleren i sygedp.afd.........hun aner intet om sagen eller om det er hende der skal køre den......

Så tænker jeg: HVEM POKKER VED HVAD???

Nå men jeg har så hygget mig med at sende 5 ansøgninger ind om enkeltydelse til socialcentret. De skal jo også have noget at lave.

Er ret spændt på, om jeg får noget ud af det.
Har søgt om briller, tandlægebesøg, kiropraktorbehandling, massage og sko.

Pas godt på jer selv derude.......

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 22:17   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
undskyld mig, men det er bare så typisk

Godt at du/i holder ud og holder ved

Hm, har selv lige i dag telefonisk forsøgt at fremskaffe et stykke papir som jeg ved skal bruges og sende til teknisk forvaltning(som det hed tidligere)

Ind og finde tlfnr via hjemmesiden -burde være et direkte nr!
Den søde dame jeg fik i røret sagde at det havde hun intet med at gøre og spurgte om hvilket nr jeg havde ringet til? Det fik hun og tænk engang hun mente at så måtte der være en trykfejl på hjemmesiden!
-men hun kunne da stille mig om til omstillingen som måske kunne finde en medarbejder som vidste noget om noget -godt så!

Nu var jeg nået til nr 3 -som heller ikke lige vidste hvad jeg talte om MEN hun kunne da prøve at stille mig om til en anden?!

Så er vi nået til nr 4 medarbejder -som heller ikke lige kunne vidste hvem og hvad jeg skulle bruge -MEN HUN KUNNE STILLE MIG OM TIL EN 5.

Da jeg så fik nr 5 i røret så var det (desværre for hende) der måtte lægge øre til min frustration for ærligt talt så var jeg lige ved at råbe: rend mig et vis sted -kender du det

Det korte af det lange er at samtlige medarbejdere havde lært den med at sende den varme kartoffel videre; så skulle jeg en dag personlig møde borgmesteren vil jeg hilse ham med ordene: Nå og du må så være lirekassemanden for jeg har mødt alle dine abekatte

Jo, de keder sig vist ikke på kommunen - eller hva`
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 22:19   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
GISP!!!!

Man kan søge råd, vejledning og økonomisk hjælp hos kommunen, hvis man har råd til telefonregningen og masser af frimærker.

Hertil kommer selvfølgelig spandevis af tålmodighed.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2008, 23:05   #4
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Buster.

På trods af det du måtte igennem, kunne jeg altså ikke lade være med at grine over din historie.

Så kan jeg da fortælle, at sagsbehandleren i socialforvaltningen nu har sendt en mail, hvori han skriver, at sygedp.afd. er ved at behandle min sag.

Det er vel også på tide da der efterhånden er gået 3½ mdr. siden de fik afgørelsen fra Statsforvaltningen.

Kan så ikke lade være med at tænke på, hvor længe kommunen må bruge på at "behandle" min sag denne gang. Jeg kan jo ikke finde noget om deres svarfrister på hjemmesiden.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 07:34   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
phønix, jeg er da glad for at du kan grine af min historie

Selv har jeg også vænnet mig til efterhånden at tage det fra den humoristiske side for alt andet ville gøre mig bindegal

Men jo, det kræver tålmodighed at kontakte sin kommune og en solid pengepung, zuza - øhh, kommer lige i tanke om, gad vide om jeg kan trække henvendelserne fra i skat?

Forestiller mig deres ansigter på SKAT når de gennemgår min skattefradrag:
henvendelse til borgmester - kopi af papirer: kr 25,- anbefalet post: 28,- kr -
transport til og fra posthus: kilometertakst x 14 km - osv osv

Kan i se det for jer og så mangler vi jo lige telefonregningerne


Phønix, det lyder da som om der sker bare lidt i din sag, dejligt. An svarfriste så har du måske bemærket her på siden at en bruger forsøger desperat at få svar fra de kommuner der mangler iflg lovgivningen at opgive denne -og jeg kan desværre love dig for at det er rigtig mange kommuner som ikke overholder lovgivningen -øv.

Men hold ud og bid dig fast, det er det bedste råd jeg kan give dig.
En ting kan du være sikker på at hvis ikke du giver lyd fra dig en gang imellem så sker der na da, tro mig.
Så hav tålmodighed og kontakt dem, MEN ALTID PÅ SKRIFT, så kan du holde dem lidt i ørerne.

jow, det er skønt at være dansker

Ha en go dag

Sidst redigeret af buster; 28-08-2008 kl. 07:41. Årsag: manglende tekst
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2008, 12:32   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Men jo, det kræver tålmodighed at kontakte sin kommune og en solid pengepung, zuza - øhh, kommer lige i tanke om, gad vide om jeg kan trække henvendelserne fra i skat?
buster he he altså er ideen så dårlig, men det hjælper nok ikke at sende noget til kommunen , men man kunne feks tage og sende det til den relevante minister...


jeg er hammer død led ked og træt af at høre om hvordan man skal give befolkningen incitamenter til at gøre dit og dat og jeg skal komme efter dig, de sidste år ved vi med børn jo godt at det nu hedder sig at kommunerne som et økonomisk incitament skal kunne gå ind (og opfordres kraftigt til det af regeringen) og tage af familieydelsen hvis der er for stort fravær, nu har min datter ikke problemer med sin skole,men jeg ved at dem jeg kender hvis børn pjækker der er ungerne da hammer ligeglade med om deres mor far eller hvem det nu er , mister penge, så der er ikke noget incitament til at få ungerne i skole der, nå men det skulle ikke være en afhandling om samfund konta børn ....

Men ville bare fortælle at min datter nu har gået i skole i tre uger (i morgen) og har indtil nu haft 4 aflyste timer, dem skriver jeg ned samler det sammen og så sender jeg altså en regning til skolen sidste på året , med en kopi af regningen til kommune og bertel haarder , det må da kun være rimligt at det økonomiske incitament går begge veje ikk ?

og hvorfor ikke gøre det samme med kommunen , afsted med en regning til dem , med besked om hvor lang tid det tog at komme igennem til relevant medarbejder, og sådan kunne man fortsætte med mange andre offentlige instanser ...

får vi noget ud af det ?? næææ ikke andet end den personlige tilfredsstillelse

Phônix ups sorry stjal din tråd jeg er ude igen
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 19:08   #7
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hejdien.

Du har ikke stjålet min tråd, men udvidet den lidt og det er helt OK med mig . Nu har jeg jo ikke skolebørn, men har da brugt penge på kopier, opringninger (hjælper jo ikke meget jeg kan ringe gratis på min fastnettelefon, bortset fra til 70 nr. og kommunerne og andre har jo ændret deres numre til netop 70 nr.......her er min mening omkring det.......DÅÅÅ)

Buster.

Tro mig, vi bider os fast i anklerne på sagsbehandlerne som putbill terrier nu, for gider ikke det her længere.

Har endlig fået besked på, hvem der er min nye sagsbehandler og det blev sjovt nok ikke den, vi havde fået at vide det skulle være.

For det ikke skulle være løgn, blev jeg også ringet op i dag af kontanhjælpsafd. og fik at vide, at jeg også der havde fået en ny sagsbehandler.

Hun virkede ganske fornuftig og initiativsrig, men tør godt nok ikke håbe for meget længere.

til jer begge herfra
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab, afklaring på egen hånd RHJ Alt det andet 58 12-03-2014 12:39
Aktion omring christiansborg hånd i hånd Helle Smith Politik og Samfund 3 06-09-2013 08:59
Ordblinde og synshandicappede får en hånd på nettet phhmw Et godt link! 2 06-08-2013 13:09
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
Raske hånd ødelagt i arbejdsprøvning! buster Politik og Samfund 7 17-11-2010 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension