K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 18:14   #11
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
hej Mumle_mund

Jeg ville under ingen omstændigheder tage kontakt ( brev som du omtaler ) til sagsbehandleren før jeg havde en afgørelse.
Har du været ved at undersøge hvad du kan få i ft.pension, når kommunen evt. har reduceret i din ft.pensionen for din mands indtægt?
Jeg kan godt forstå at jeres økonomiske situation er uvis så længe der ikke ligger en afgørelse og det begynder at skrænte, en ringe trøst er at det sker desværre for langt de fleste der søger ft.pension og det er med til at tære hårdt på jer som familie,
men det handler meget om at passe godt på hinanden så længe sagen køre, for det er der du / I skal hente jeres kræfter.
Brug eventuelt din hest til at stresse af på, så den gamle depression ikke blusser op.
Hvor er det dejligt at høre at indlæggene er med til at støtte dig.
Pas godt på hinanden
Knus herfra
Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 18:31   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
lægekonculent

hejsa ..
vil bare lige nævne jeg også blev tydeligt skuffet over den lægekonculent min sagsbehandler ringede fortalte mig havde sagt jeg bare skulle i behandling så ville jeg kunne arbejde......men min sagsbahandler sagde det var hende der bestemte og hun var ikke enige i lægekonculentens afgørelse og sagde til mig at hans afgørelse intet har sige i afgørelsen om jeg kan få flexsjob...*SSS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 18:49   #13
olek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
olek er ny på vejen
ole

Jeg sidder også med en lægeerklering som jeg er godt nok træt af!!!
olek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 21:10   #14
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Ak de lægekonsulenter ..

De tror de er små konger og kan få sagsbdhl med på det de skriver/siger. Men heldighvis er der nogle sagsbdhl. der ikke hopper med. Og godt for det.

Der er kommet lidt frem om at systemet misbruges:
Indstilling: Pension af Psykisk årsag i stedet for den reelle fysiske?
Psykisk kontra Fysisk indstilling af din sagsbehandler? /Lægekonsulent?
Har du været ude for en sådan situation?

Læs på k10 http://www.k10.dk/showthread.php?t=5810 om borgere der står frem og skriver om deres oplevelser om ovennævnte.

Har du en historie om lign. tilfælde? Så skriv den gerne i tråden.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 21:57   #15
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Tak endnu en gang for jeres svar.

Jeg er lidt træt lige nu så jeg vil læge det link jeg har fået imorgen. Det lyder meget spændene. Det skal helt klart læses.

Tusinde tak...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 23:57   #16
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Nu fik jeg kigget på det..

Dog så drejer min sag sig jo ikke om at give pension eller fleksjob på et forkert grundlag. Nærmere at de ikke synes min sygdom ER en syngdom og at min sagsbehandler lader en lægekonsulent beslutte om jeg skal have fleks eller ej.

Skal keg være 100% ærlig så har jeg allermest lyst og tro på at ft.pension er det mest rigtige for mig. Men det er ENDNU sværere at få en fleksjob. ISÆR som 21-årig. Dog er min plan at få fleks nu også om 1 eller 2 eller tidligere (alt efter hvordan det arter sig) Så må søge pension.
Det er i hvert falde sikkert at når vi herhjemme en dag får børn kan jeg IKKE arbejde. Jeg kan dårligt arbejde i vinter halvåret da kulden forværre min sygdom og at jeg hurtig mangler D-vitamin og får slemme vinterdepressioner... Men det værste er de øgede smerter. Så måske allerede her til vinter når/hvis osv. Jeg får fleksjob at jeg må stoppe her allerede. Desværre. For jeg har været rigtig glad for det sted jeg var i praktik og vil meget gerne tilbage. Dog vil de kun ansætte en flekser på 20 timer og ikke 15

Men vi er i hvert falde indstillede på at klage og skrive til borgmester og beskæftigelsesministeriet osv. Min kontakt person fra job fundamentet har været så fantastisk at love at være til at hjælpe mig selv om jeg rent faktisk er afsluttet derinde. Det er fantastisk at have en uddannet sagbehandler der som er 100% på min side og som kender loven osv omkring alt det her. Hun understregede også da min mand ringede at lægekonsulentens rolle er at oversætte lægeakter og IKKE træffe afgørelse om den enkelte borger. Men det er helt utrolig at lægekonsulenterne ikke kan få det ind i deres små hoveder. Samt de sagsbehandlere som nu er med i de/den pågældene sager...

SYG samfund og regeringen gør INTET bedre for os svage i samfundet. Men jeg er takket være jeres hjælp mere vred end ked af det og klar til at kæmpe. Vi står her hjemme 100% sammen om det her. DET SKAL lykkes for mig...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 00:06   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det glæder mig, at du får kampgejsten i sving.

Citat:
Dog vil de kun ansætte en flekser på 20 timer og ikke 15
Det er simpelthen ren og skær GRÅDIGHED, hvis de "kun" vil det.

Flekstilskuddet fra kommunen til virksomhederne er ENTEN 1/2 ELLER 2/3 af 37 timer, og det giver aldrig nogensinde 20 timer. (jo, hvis man inkluderer frokostpauser, men det er jo ikke det, der er tale om.)

Et fleksjob er ENTEN cirka 12,5 timer ELLER 17,5 timer... regnet i EFFEKTIV arbejdstid. Dvs. hvis man har brug for flere pauser, længere pauser eller andet, så bliver timetallet, man er til stede større, men ALDRIG den effektive arbejdstid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 00:14   #18
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det glæder mig, at du får kampgejsten i sving.



Det er simpelthen ren og skær GRÅDIGHED, hvis de "kun" vil det.

Flekstilskuddet fra kommunen til virksomhederne er ENTEN 1/2 ELLER 2/3 af 37 timer, og det giver aldrig nogensinde 20 timer. (jo, hvis man inkluderer frokostpauser, men det er jo ikke det, der er tale om.)

Et fleksjob er ENTEN cirka 12,5 timer ELLER 17,5 timer... regnet i EFFEKTIV arbejdstid. Dvs. hvis man har brug for flere pauser, længere pauser eller andet, så bliver timetallet, man er til stede større, men ALDRIG den effektive arbejdstid.



Jeg har så meget kampgejst at jeg har fået syet 3 kæmpe puder og en klemmepose idag... hahah...

Jeg er vildt forvirret omkring det timer og refundering osv.. Det vigtigste er for mig at få sikret en indkomst enden via job i fleks eller via ledigheds ydelse. Lønnen har jeg ikke tænkt så meget på da den på ingen måde KAN blive lavere end det jeg får nu. Så hvis jeg får mere end jeg gør nu er det kun fantastisk og vi vil få råd til ferie. Pt koster hesten jo de penge som vi kunne tage på ferie for. Men at have den hest i hverdagen betyder ALT for mig. Jeg har ikke talt med min psykiater siden jeg fik den (kun kort i tlf, fordi jeg har haft travlt). Så effektiv er den...

Men ja desværre sagde min praktik plads at de kun ansætter til 20 timer. og jeg kan MAKS klare 15 timer. jeg kan faktisk knapt klare 15 timer. Så det er nok mere realistisk med de 12,5 timer. Da jeg startede op på det laveste som var 12 timer pr uge. Havde jeg det i hvert falde rigtig godt. Men de 3 sidste timer plus var og er grænsen for mig. Dog har jeg uger hvor jeg har haft det bedre har jeg formodet at være oppe på 17 timer. Men det har da også i nogle tilfælde givet bagslag, men ikke altid. I hvert falde skal INGEN komme og sige jeg IKKE kæmpede for at klare det. Jeg må endda tage mere medicin end ellers. Men jeg må jo tage den vej igennem det her som er bedst og min kontakt person sagde fra start af at det at søge fleks først også senere pension er den letteste og bedst vej for mig. Så det må være sådan jeg gør det. Selv om det er hårdt.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 00:57   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det med timerne kan godt virke forvirrende, men måske ikke, hvis du tænker på det, som om du var ansat på timeløn. Så forventer en arbejdsgiver, at man arbejder hver time fuldt ud.

Kommunen betaler så arbejdsgiveren resten af lønnen op til de 37 timer.

Og der betaler kommunen så enten halvdelen af lønnen eller 2/3, og det svarer til 17,5 timer eller cirka 12,5 time.

Hvis du har kunnet magte 12,5 time, så lad dig ikke presse højere op, hvis du ikke kan. Det er ikke meningen, man skal blive mere syg, end man er i forvejen.

Husk at tjekke din ressourceprofil grundigt for timetal og skånebehov.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 01:01   #20
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det med timerne kan godt virke forvirrende, men måske ikke, hvis du tænker på det, som om du var ansat på timeløn. Så forventer en arbejdsgiver, at man arbejder hver time fuldt ud.

Kommunen betaler så arbejdsgiveren resten af lønnen op til de 37 timer.

Og der betaler kommunen så enten halvdelen af lønnen eller 2/3, og det svarer til 17,5 timer eller cirka 12,5 time.

Hvis du har kunnet magte 12,5 time, så lad dig ikke presse højere op, hvis du ikke kan. Det er ikke meningen, man skal blive mere syg, end man er i forvejen.

Husk at tjekke din ressourceprofil grundigt for timetal og skånebehov.

Okay på den måde.. Mange tak...

Jeg kan huske at jeg sammen med min med mand skrev til brev til min ressource profil fordi min sagbehandler havde historien galt i halsen og havde nedskrevet den nedladende og fejlagtigt. Derfor skrev vi ALT ned i brev til hende omkring hvordan VIRKELIGHEDEN ER og VAR... Så dette er rettet. Min kontaktperson og har også sørget for at de vigtige deltaljer er på plads da hun indstillede mig til fleks...

Men ja.. Ved ikke om der her agens i køge kommune er godt..
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis ens læge bare syntes ens alder er en hindring ligemeget hvad du fejler FibroMcs Alt det andet 84 09-07-2013 18:28
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Hvad er en special læge erklæring?? Leduce Alt det andet 9 15-11-2010 09:26
Hvad kan jeg få min læge til? mumle_mund Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-03-2008 23:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension