K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2009, 15:54   #1
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet

Interessant artikel:

http://www.fyens.dk/article/1156202:...er-handicappet


Debatten er her;
http://www.fyens.dk/article/1156202:...?forum=1#debat

Mit indlæg i debatten;

Citat:
Handicappet i job som socialrådgiver?
fra Lena Michelsen




Er ren ønsketænkning for brugere af systemet, - omvendt sikkert en trussel mod selve systemet.

Forklaring: Torsten har sandsynligvis en forståelse for sygdom og begrænsning, som ikke er forenelig med kommunens kassetænkning. Lige netop FORDI Torsten selv er handicappet har han en viden og en indsigt, som kunne ønskes i enhver socialrådgiver-stilling, hvis man ellers vil borgernes bedste.

Min vej igennem systemet har dog vist mig, at de socialrådgivere der har empati og forståelse dog sjældent holder så længe. Det er vel ikke uden grund at Dansk Socialrådgiverforening udgiver en pjece der opfordre medlemmerne til at stoppe ulovlig praksis. Hvorfor sådan en opfordring alene kommer fra fagforbund og ikke fra kommunerne selv eller ansvarlig minister kan jo så undre en del!

Torsten, det gør mig ondt på dine vegne. Det er systemet den er gal med!
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 16:42   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja det er desværre realiteterne i det dagens Danmark... det rummelige arbejdsmarked er bare ordsvalder fra politikere og andre der vil svinge pisken....
Kan genkende meget i den artikel... startede selv for nogen år siden på en ny uddannelse, men måtte på trods af topkarakterer opgive da ingen overhovedet var interesseret i at ansætte mig... så forstår Torsten Grønborg's frustrationer og skuffelse så udmærket...

Havde undgået meget hvis jeg allerede den gang havde søgt pension i stedet for at tro på alt det om det rummelige arbejsmarked....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2009, 02:11   #3
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Det offentlige arbejdsmarked bygger grundlæggende på en idé om at alle skal være lige. Hvis man så har et handicap er det åbenlyst at man ikke lever op til det mål, også selvom man besidder andre ressourcer.

På den anden side har jeg hørt om netop det offentlige arbejdsmarked som mrere rummeligt i forhold til 2/3 fleksjob med 12,5 timers arbejdsuge.

Der har det private arbejdsmarked nok en stivhed, der gør, at der nok er tale om en "win-lose" situation.

Det er så naturligvis diskrimination, når man ikke kan etablere praktiikplads, al den stund at der er manglel på faguddannede social-rådgivere - og Thorsten derfor, i sagens natur, er bedre kvalificeret end mange siddende socialrådgivere.

Vh SuperHoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statsautoriserede socialrådgivere, fordi... phhmw Politik og Samfund 673 03-02-2024 17:22
Kasseret af samfundet dudde Dit og Dat 27 29-10-2011 16:26
DUR IKKE...kasseret. Yasmin Din historie 3 26-09-2011 17:48
kasseret af Kommunen buster Politik og Samfund 1 09-03-2011 12:57
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension