K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2018, 14:11   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Denne ansøgning er ikke et udtryk for at jeg ikke ønsker at forblive i mit ressourceforløb.
Hvis man skriver sådan, skriver man indirekte at der er mere at komme efter hvis man bliver i forløbet.
Og er der mere der kan udvikles, så får man ikke pension.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2018, 14:45   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Nu handler tråden jo om at trådstarter selv skal bygge sin sag op ved at søge aktindsigt hos diverse behandlere i en sag som er gået i stå. En sag som tilsyneladende bevidst syltes af kommunen.

Endda ikke et forslag fra mig så det undrer mig at du netop vælger at fremhæve min kommentar som en dårlig idé?
Jeg fremhævede din kommentar, fordi det var den del jeg skrev min kommentar til.

Ja, hvis kommunen pure nægter at indhente noget, kan det selvfølgelig blive nødvendigt. Måske kan man være heldig at læge/sygehus/behandler vil sammenfatte noget for en, der kan bruges i ens kommunale sag
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2018, 17:33   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ja, hvis kommunen pure nægter at indhente noget, kan det selvfølgelig blive nødvendigt. Måske kan man være heldig at læge/sygehus/behandler vil sammenfatte noget for en, der kan bruges i ens kommunale sag
Hvis det er egen læge som skal lave nævnte udtalelse kunne vedkommende jo bruge LÆ165 https://www.laeger.dk/forslag-om-soc...ndling-lae-165
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2018, 11:29   #14
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Jeg havde helt glemt at der kommer en tilføjelse til loven d. 1 juni, ingen ved vidst rigtigt hvordan kommunerne tager imod denne og tolker den. Jeg er dog også bange for at søge førtidspension inden jeg har været igennem det kommunen mener jeg skal da jeg allerede med min dagligdag (smertepatient med alle behandlingsmuligheder udtømt) og hvordan den har været i mange år kan fornemme hvor jeg er på vej hen, selv mig vil kommunen gerne presse, men tag en snak med din rådgiver om den nye lovgivning hvis du mener du har ret stærk dokumentation, har du det? Personligt føler jeg IKKE engang sikker på det selvom jeg reelt har hård dokumentation, som jeg vil kalde det, til at fylde min dagligstue fra nogle af de klogeste hoveder i regionen, overlæger, professorer etc. Men kommunen gør jo bare sådan her normalt, NEJ VÆK, DUER IKKE. Der pålægger jo os at bevise noget der er ret svært at bevise, nemlig at der ikke engang i fremtiden bare er den mindste chance for nogle få timer, men et ressourceforløb/praktik indgår jo som en del af vurderingen. Men det er super vigtigt at forsøge at få et godt forhold til din rådgiver, din rådgiver kan både være en ven og en fjende, husk på det kun er et menneske.

Når jeg læser lovgivningen ressourceforløbet blev udarbejdet på, så læser jeg dog også at det her forløb er lavet lige præcis til folk med problemer med psyken. Jeg tror ikke det er ret nemt for folk med psykiske udfordringer at undgå den hjælp de gerne vil forsøge at give dig når lovgivningen er skræddersyet til at hjælpe dig, jeg tror du er nødt til at vente indtil de selv bringer førtidspension på banen, desværre. Eller du kan spørge din rådgiver om den nye lovgivning når den kommer hvis det er helt vanvittigt og håbløst den situation du er i nu med dit helbred, for den nye lovgivning er meningen skal fange dem der er så syge at ressourceforløbet ikke giver mening. Men jeg vil gerne se hvordan kommunerne tolker disse nye regler, hvor syg man egentligt skal være, og hvor hårde beviser man skal have. Men ja... jeg ønsker dig held og lykke, jeg skal vidst også selv bruge det

Sidst redigeret af TRUTT; 05-04-2018 kl. 12:01.
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension