K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 11:59   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Revalidering

Er revalideringsydelsen den samme som sygedagpengesatsen? Og er det de samme perioder som sd perioderne?

Hvad er fordele/ulemperne ved arbejdsprøvning under revalidering? Hvorfor kunne man ikke lige så godt have forlænget sdp under arbejdsprøvningen?
Socialformidleren var nemlig godt klar over at jeg aldrig kommer op på fuld tid?

Jeg skal bruge mine kompetancer fra min uddannelse.

Er der nogle af jer der har prøvet at få (laveste) løn under reval. ?
Hvad hvis jeg nu ikke kan magte de aftalte 20 timer om ugen trods alle mine skånehensyn er opfyldt?

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 14:14   #2
morm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
morm er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Er revalideringsydelsen den samme som sygedagpengesatsen? Og er det de samme perioder som sd perioderne?

Hvad er fordele/ulemperne ved arbejdsprøvning under revalidering? Hvorfor kunne man ikke lige så godt have forlænget sdp under arbejdsprøvningen?
Socialformidleren var nemlig godt klar over at jeg aldrig kommer op på fuld tid?

Jeg skal bruge mine kompetancer fra min uddannelse.

Er der nogle af jer der har prøvet at få (laveste) løn under reval. ?
Hvad hvis jeg nu ikke kan magte de aftalte 20 timer om ugen trods alle mine skånehensyn er opfyldt?

Gunell
Jeg har lige været igennem et revalideringsforløb og satsen er lidt højrere end sygedagpengesatsen. Jeg fik revalideringsydelsen udbetalt så udbetalingen fulgte kaldendermåneden. Jeg kunne heller ikke magte at komme op i tid, og min sag er endt med jeg fik tilkendt fleks.
Hilsen Morm
morm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 20:51   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kommer and på om du er over eller under 25 og om du er u 25 med børn.

Reva kan man MAX få i 5 år (ofte får man lige omkring 3, for så er der plads til forlængelse ved fx barsel ol)

Hvis du aldrig kommer op på fuld til skal du virkelig være på dupperne, med at skrive under på en revalidering, som udgangspunkt bliver man revalideret til et ganske normalt job på fuld til, og ryger efter endt reva direkte over på KHJ. KUN hvis man bliver langtidssygemeldt på anden sygdom end den/m man har fået tilkendt reva på kan man få sygedagpenge for fra. Med mindre man har en særkontrakt, hvor man bliver revalideret til fx fleks job.

Mindst en anden her fra siden er blevet mås randt på den måde, der var inden reva ingen tvivl om at vedkommende aldrig fik et normalt job på normal tid med normale vilkår, men vedkommende blev tilbudt en ganske alm revalidering (og er sikkert faldet for pengene?) og stod pludselig med udsigt til en KHJ, fordi vedkommende ikke kunne klare revalideringen... Så pas på, skriv IKKE under på en standart kontrakt, og sikre dig at du revalideres til et fleksjob, sørg for at der bliver indført at hvis du ikke magter revalideringen, skal du tilbage til sygedagpenge på ny (på ny er ret vigtigt, for det betyder en fornyet periode forfra, og ikke en genoptagelse fra hvor du stoppede tidsmessigt)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension