K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2012, 17:20   #1
Janus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 14
Styrke: 16
Janus er ny på vejen
Oplysning

Overførselsindkomster (kontanthjælp, dagpenge og førtidspensionister efter 2003) skal prisreguleres, så de i fremtiden reguleres efter prisudviklingen i samfundet og ikke som i dag efter lønudviklingen. Folkepensionister og SU-modtagere er ikke en del af ændringen.

- Regeringen ønsker at forhøje ældrechecken med 4500 kroner før skat og pensionstillægget med 750 kroner før skat.

- Førtidspensionister, der er på ordningen fra før 2003, får mulighed for at komme på den nye ordning. Det vil ifølge regeringen hjælpe cirka 60.000 førtidspensionister, der vil få op mod 10.000 og 15.000 kroner mere årligt
Janus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:24   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal huske at indsætte links til dine informationer, de fleste vil gerne læse det hele i sin fulde længde

Tilfældigvis har jeg selv lige siddet og læst det, så jeg kan lige smide linket på for dig

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...er-i-spil.html
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 18:04   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Janus Se meddelelser
- Førtidspensionister, der er på ordningen fra før 2003, får mulighed for at komme på den nye ordning. Det vil ifølge regeringen hjælpe cirka 60.000 førtidspensionister, der vil få op mod 10.000 og 15.000 kroner mere årligt

Som MTVRV1 skriver i en anden tråd , er det formentlig ikke agtværdige hensigter der ligger til grund for dette forslag.
Jeg ville være meget varsom med at søge over på den nye ordning.

”Hjælpen” består formentlig i at pensionssagen skal tages op igen. Og med de strammere regler der sidenhen er vedtaget , er det så godt som sikkert man vil få afslag , såfremt man har fået tildelt ; almindelig , forhøjet almindelig , eller mellemste førtidspension , og sygdommen/arbejdsevnen ikke har ændret sig væsentligt side da.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 20:08   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
forstår ikke lige pointen....skal det forståes som om det var nemmere at få pension før 2oo3...

og jeg spørg ikke for at sætte en hidsig debat igang...
men tænker mere - de må da gerne kigge mig efter,jeg ka jo ikke mere idag end jeg kunne da jeg fik min ftp og det gælder vel de fleste...

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 20:28   #5
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Før 2003 kunne man få en fp hvis man ikke kunne arbejde indenfor sit arbejdsområde.
Efter 2003 kan man kun få en fp hvis man ikke kan arbejde overhovedet.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 20:42   #6
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
Ro på, alt er i spil, intet er afgjort, der spilles poker p.t.

Må håbe Johanne fra EL siger stop, så vi kan få et valg, og derefter en hæderlig ultra-højre regering, dem ved man da hvor man har, de er gentlemen, de melder da i det mindste ærligt ud når de vil p!sse på laverestående væsener som os, he-he!

Men hvis det gik så galt at hele ****et gik glat igennem som tyndsk!d, så er det vel ikke værst at blive reguleret efter prisudvikling? Jeg borderline konspiratoriker m.m. mener jo at der om føje år vil rase en hyper-inflationsstorm = enorme prisstigninger gennem hele den vestlige verden, men lad os se hvor galt det går.

A´propos, FP´ere præ-2003, er det egentlig så galt fat med dem, de får jo flere tillæg, tandbehandling, gratis liggesårs madrasser, massage, varme omslag, og gratis kaffe, ikke?

- og jo, før 2003 fik man sådan set smidt en pension i nakken bare man var lidt utilpas ell. rettere utilpasset.
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 21:05   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
forstår ikke lige pointen....skal det forståes som om det var nemmere at få pension før 2oo3...
Ja før 2003 blev der tildelt fire forskellige førtidspensioner. Som lidt firkantet blev tildelt ud fra følgende præmisser:

Højeste førtidspension ( arbejdsevnen skulle være varigt nedsat til det ubetydelige , såfremt man var mellem 18 og 60 år ). Formentlig nogenlunde samme betingelser som i dag.

Mellemste førtidspension ( arbejdsevnen skulle ”kun” være varigt nedsat med 2/3 )

Forhøjet almindelig førtidspension ( arbejdsevnen skulle være nedsat med mindst 1/2 )

Almindelig førtidspension ( kriterierne var de samme som ovenstående , men alderen for ansøgeren havde betydning )

Derudover var det også muligt at få tildelt førtidspension hvis man havde et forsørgelsesbehov. Uden nødvendigvis at kunne opfylde betingelserne om minimum 50% erhvervsevnetab.

Sidst redigeret af halse; 27-05-2012 kl. 21:10.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 21:22   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er RIGTIG mange pølsemænd (og kvinder) der er førtidspensionister på den gamle ordning, men som nu har en pølsevogn.

Tror jeg kender 4.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 21:38   #9
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Faktisk var det i Københavns kommune ligefrem et krav , at man havde nedsat erhvervsevne før man kunne få tildelt pølsevognbevilling.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 21:54   #10
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Det må da være hårdt både fysisk og psykisk at have en pølsevogn.
Man står meget op og skal klare det hele selv.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ftp oplysning vedr penge ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 07-01-2013 22:48
Ret intressant oplysning Hejdien Politik og Samfund 15 02-05-2010 01:36
Gæstebogen-oplysning Hejdien Dit og Dat 0 25-05-2007 16:03
OPLYSNING: Hejdien Dit og Dat 0 12-05-2007 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension