K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 09:23   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Altså Peppe - hvor får du det fra?
Du kan bare finde de der § - synes det er vildt flot
du har overskud til det - Tak for dine indlæg og hjælp -
rundt omkring på siderne her.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 15:26   #12
miamaja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 4
Styrke: 0
miamaja er ny på vejen
Hej Popiae.
Bestemt nogle gode råd.
Jeg har lige nogle spørgsmål til dig:
1. Ved du om det decideret står i lovgivningen at varigt er over 5 år? I givet fald ved du så hvor det står?
2. Når jeg søger pension på det foreliggende grundlag kan jeg vel ikke forlænge på den paragraf når afgørelsen falder? Jeg har allerede fået forlængelse indtil afgørelsen falder, men min sagsbehandler siger at det gør den nok i november.

Den med funktionsbeskrivelsen har jeg også talt med min partsrepræsentant om. Hun vil også have dem til at forklare sig nærmere, både hospitalet og kommunen. Alt er blevet gjort meget hurtigt og sløset synes jeg.

VH Miamaja
miamaja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 16:12   #13
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej PiaCP!

Da jeg var ny bruger her på K10, var der en masse søde og dejlige mennesker som holdt mig oven vande

Folk der kom med gode og brugbare råd! NÅR kommunen trampede på mig, kostede mig rundt, kaldte mig løgner og hypokonder, løb fra løfter mv..

I dag har jeg fred, blev jo FPér pr 1/10 10. Til dels pga K10.

Hovedet fejler ikke noget, det er kroppen som sagde stop. Jeg bruger nu de evner jeg har til at navigere rundt på nettet, for at hjælpe andre. De der nu slås mod systemet og dets ulige ods. Kan jeg give lidt af den støtte tilbage jeg fik og hjælpe andre er jeg glad.

Jeg vil dog sige at af og til er energien ikke til at hjælpe. MEN måske dagen efter. Jeg tager en dag af gangen og planlægger ikke noget jeg skal nå.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 19:39   #14
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hej
ja jeg ville snakke med dem om at få forlænget sygedagpenege. så læne du ikke er afklaret.
hilsen sanne
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 08:44   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
2. Hvis du selv søger om pension(§17), kan du ikke få medhold til at få genoptaget sygedagpengene.

1. Ved ikke helt hvor det står, det bør juristen vide.

Vedr. funktionsbeskrivelse; Det er en fys eller ergoterapeut, der udfærdiger en sådan raport, på foranledning af sagsbehandler.

Kan ikke lige gennemskue, hvor du er i din sag, men ville fastholde klage over sygedagpengestop, bla pga manglende afklaring.

Ville be sagsbehandler om nævnte funktionsbeskrivelse, før afgørelse.

Herefter evt ansøge om pension.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arg... Hjælp... jeg blir da totalt nedslidt.... Angelsbaby Spørgsmål ang fleksjob 2 27-10-2009 22:41
MIn sagsbehandler har kørt mig totalt ned lillesine Alt det andet 10 12-09-2008 02:20
Desperat! cl8 Din historie 9 24-09-2007 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension