K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2016, 19:43   #1
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Sygemeldt/resurseforløb/ledighedsydelse.

Hej med jer.

Tja! Så er man igen igen havnet i gyngen hvad hullan gør gør jeg?

Sagen er den! At jeg efter godt 9 års ansættelse i (fleksjob gammel ordning 20 timer 2/3 i løntilskud) igen igen har måttet sygemelde mig pga, stress.
Denne gang tredie gang. Og jeg skal da lige love for at stresssamenbrud ikke er verdens sjoveste, og det tar TID! og rejse sig igen.
Det har gjort at min arbejdsgiver har set sig nødsaget til at opsige mig. (Og nej! Skal ikke tilbage)

Har rendt i et væk til læge, psykolog, arbejdsmedecinsk og fagforening. Som alle konkludere, at det jeg har været udsat for er, fuldstændig vanvittigt og ansvarspådragende. Og der er rejst sag i Arbejdsmarkedets Erhvervssikring.

Jeg har været sygemeldt de 22 uger og er det stadig, har stadig noget tilbage af min opsigelseperiode.

Det næste der sker er jeg overgår til Rehabiliteringsteamet og resurseforløb, hvilket som jeg har forstået det vist ikke er nogen dans på roser.
Men har jeg andre muligheder?
Tænker ville jeg F-eks kunne bide tænderne sammen og raskmelde mig 14 dage før min opsigelse udløber, og deraf være berettiget til ledighedsydelse? Bestemt ikk'! Noget jeg bryder mig om. Men nød kan sq presse en ud hvor man ikke lige havde set sig selv.
Men er det egentlig moralsk forkert?
Og i givet fald vi vil det så få negativ konsekvenser for arbejdsskadesagen?
Som jeg efter sigende skulle havde gode chancer for at få anerkendt.
Mundtlig bemærkning fra psykolog. "Vist du ikke kan få det anerkendt! Så er der simpelthen INGEN! Der kan!"
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 20:18   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Selv om der findes mange håbløse ressourceforløb, er der også gode forløb som den enkelte har været glade for.

De er jo individuelt tilrettelagt, hvad er planlagt i dit? Siden du allerede ved at det ingen dans på roser er? Jeg har fx hørt om andre stressramte som et ressourceforløb med fred og ro fx 6-12 mdr og herefter langsom opstart igen. Andre med træning, samtaler eller noget helt andet


Jeg tror absolut ifht din sag at det vil være meget ugunstigt at raskmelde dig, med mindre du er klar til at kunne klare et nyt fleksjob
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2016, 21:35   #3
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Tak gisne.

Som sagt er jeg ikke overgået til rehabiliteringteamet endnu.
Sker formentlig medio december.
Mht. Resurseforløb kan jeg af gode grunde ikke udtale mig fra egen erfaring.
Så min bekymring er udelukkende dannet ud fra bla. k10.dk og div medier.
Og faktuelt kan jeg konstatere der økonomisk er nogen forskel på resurseydelse kontra ledighedsydelse.
Og må da sige, havde da ikke lige planlagt økonomisk efter en kontanthjælp.
Men dog heller ikke hårde en ledighedsydelse ville kunne læbe af.
Men endnu engang tak for dit input.👍🏻
Fik mig da lige til at tænke lidt anderledes.
Selv om det ikke ændre ved min økonomiske bekymringer.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 10:35   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Lyder lidt underligt hvis du overgår til ressourceforløb.
Dine skånehensyn er åbenlyst ikke overholdt og når de bliver det, er det vel sandsynligt at finde et nyt fleksjob på disse vilkår.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 19:01   #5
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Tak KrageØre.

Sådan som jeg PT, har det må jeg sige har. Har absolut intet at byde ind med.
Hummmm! Om skånehensynen er overholdt?
1. Nedsat tid.✔️
2. Nedsat arbejdstempo.➗
3. Gør ting i eget tempo.➗
4. Ingen tunge løft.✔️
5. Varierende opgaver.✔️ Ja! Det skal jeg da lige love for.
6. Varierende arbejdsstillinger.✔️ Pga, omfang og variation, giver det sig selv.
7. (Fornøden "frihed" til akut lægehjælp/aftaler)✔️

Det står så ikke et ord om det psykiske skåne hensyn ud over muligvis 1&2
Og skulle da også mene at have haft en rimelig robusthed psykisk tidligere, frem for det tudefjæs nu.
Tilkendt fleksjob på baggrund af en anerkendt arbejdsulykke, der overvejende gik ud over ryggen.
Så kan man vel godt sige det er mit eget ansvar! Jo men jeg tror rigtig mange fleksjobber kan nikke gendkendende til "bare lige lidt mere," "når ja det bliver nok bedre i morgen" og nedsat tid er absolut ikke = med omfanget af opgaver.
Og har da ALDRIG! Følt opbagning fra fagforeningen. Sq altid fået følelsen af at være løntrykker når jeg har klaget min nød der, okay! Har da kunnet fornemme en vis opblødning efter reformen. Meeeeen! Der er sq stadig nogle lig i lasten.
Men du har da ret KrageØre. Jeg burde da umiddelbar kunne forsætte, men det er nu mig selv der har proklameret at mine arbejdsmæssige resurser absolut ikke er hvad de har været, efter de 3xstress den sidste gang med svær depration, moderat angst tinitus osv, til følge, og sådan som jeg har det PT. Er det da kun pensionslampen der blinker. Absolut ikke lige noget der huer mig.

Sidst redigeret af Fiselback; 16-11-2016 kl. 19:05.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2016, 19:16   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ang det økonomiske:
Aktivloven
"§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles indtægts- og formueforhold.

Stk. 5. For personer, der forud for deltagelsen i et ressourceforløb modtog ledighedsydelse efter denne lov, udgør ydelsen et månedligt beløb svarende til den hidtidige ydelse. Ydelsen kan ikke udgøre et beløb, der er mindre end hjælpen efter stk. 2. "

Og så vil jeg lige tilføje:
November 2015 overgik jeg fra kontanthjælp til 2-årigt ressourceforløb.
Jeg er rigtig glad for mit ressourceforløb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2016, 10:11   #7
Dyhrholm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2014
Lokation: Holbæk
Indlæg: 13
Styrke: 10
Dyhrholm er ny på vejen
Smile Ressourceforløb

Jeg vil gerne prøve at være med til at fjerne din frygt.Jeg kom selv i ressourceforløb efter et voldsomt overfald på jobbet,så er som dig sygemeldt efter at have fået 25% méngrad for PTSD.
Jeg er virkelig glad for mit forløb,føler virkelig jeg har fået den ro som var nødvendigt for at restituere og prøve at genvinde et liv uden angst og stress.
Jeg har været 100% ærlig og samarbejdet lige fra dag et......og har kun mødt forståelse og er blevet skånet som var rigtig vigtigt det første år eller 2.
Håber for dig at du kan ligge det du hører af negativt på hylden,og tage din
Begyndelse som et nyt ubeskrevet blad i dit liv.
Måske jeg bare har været super heldig.....men det kunne også være du kunne få den samme behandling og være heldig.
Og nej.....det er ikke det store beløb man får.....men for mig var det vigtigste at jeg blev hørt og forstået.
Synes bestemt heller ikke du skal raskmelde dig før du er klar til at blive prøvet igen.Når elastikken en gang har været sprunget som i dit tilfælde,har du bestemt ikke brug for at blive presset,hverken af dig selv eller systemet.
Rigtig god bedring og take care
Dyhrholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2016, 14:43   #8
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Tak MistyMiss & Dyhrholm.

Okay! I har da givet mig lidt vand på hjulene.
Tror bare jeg paniker, når livet ikk'! Lige går i den retning jeg havde planer om.
Når jeg ser tilbage, vist nok et meget genkendeligt fænomen.😏
Så tak for de beroligende ord.👍🏻
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension