K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 11:54   #1
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
raskmeldes til siddende arb. når man er syg

Jeg har været igennem et langt for løb, med sygemelding i 1 år, og nu fyring fra arb. plads, og da min sygdom er varig, skal kommunen finde ud af, hvad der skal ske. Jeg ser ikke mig selv i et fuldtidsjob, selv om det skulle være siddende, da jeg har for mange smerter daglig. Kommunen har snakket om at jeg skal i virksomhedspraktik, men kan det være rigtig? ER virksomhedspraktik ikke for de raske arbejdsløse? Jeg vil hellere i arbejdsprøvning, så jeg kan finde ud af hvor mange timer jeg kan holde til med siddende arbejde. Kommunen er i gang med at lave en konklusion, men problemet er at min syge tilstand er meget speciel, og lægerne har ikke ret megen erfaring, og kan nu ikke hjælpe mig mere. Dvs jeg skal leve med disse smerter resten af mit liv.

Derfor undrer det mig, det kommunen sagde til mig sidste gang, at jeg skulle raskmeldes og stå til ledighed til siddende arbejde, ellers kunne jeg komme i virksomhedspraktik.....Hvad er korrekt her, er der nogen der kan hjælpe mig?

Venligst Stefansson
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 11:57   #2
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej

jeg tror du ville have gavn af at komme på smerteklinik.

hvis der er lang ventetid på dit sygehus, så er du i din gode ret til at komme på en privatklinik.

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 12:11   #3
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Hej

Jeg tror du har misforstået din sagsbehandler!!
Jeg er selv i virksomhedspraktik som forløber over 12 uger med optrapning fra 2 - 4 timer hvis muligt! Jeg er på sygedagpenge og det skal jeg være alle de 12 uger og bagefter skal der tages stilling til evt. fleksjob.

Jeg tror umiddelbart det er det din sb vil have ;men du skal IKKE raskmeldes.

Det eneste der kan begrunde en "raskmelding" er hvis lægerne ikke er enige i at du er syg så kan du naturligvis ikke fortsætte på sygedagpenge.
Men når du har været syg i et år er der vel journaler der støtter dig i at fortsætte din sygemelding!!??

Ellers ring til sagsbehandleren og spørg hvorfor hun/han siger sådan og hvis der bliver fastholdt at du skal raskmeldes så bed om det på skrift.

Held og lykke
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 08:07   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din tilstand er stationær, som du skriver, skal din arbejdsevne afprøves, som du selv nævner.

Dette KAN gøres via praktik, dog kan du resikere flere af slagsen, for at opfylde behov for endelig afklaring.

Du bør derfor sikre at din afklaring bliver bred, helst i et ReVA-center.

Dog skal, at der i job-plan er en nøje beskrivelse af, hvad forløbet skal indeholde og opnå, dvs her afklaring af arbejdsevnen. Der skal også stå evt kendte skånebehov, start timer osv.

Hvis det bliver i en praktik, skal du derfor sikre dig, at de på stedet kan lave denne beskrivelse, af dine timer, incl.skånebehov, og regne dine timer ud, feks effektiv timeantal.

PS du bør kontakte din fagforening for hjælp! De bør også gå med til møder i kommunen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 15:03   #5
stefansson
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 59
Styrke: 13
stefansson er ny på vejen
skal raskmeldes til delvis ledighed til siddende arb

Min kommune stopper mine sygedagpenge nu, og har besluttet at jeg kan klare siddende arbejde 32 timer! Jeg er godt nok ude på dybt vand nu, ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg kan med mine smerter ikke klare at arbejde 32 timer, hvis jeg selv skulle søge arbejde ville det ikke være mere end 15-20 timer /uge, for at jeg skulle have et nogenlunde liv med min sygdom. Så hvad gør jeg nu? er helt lost, havde nu alligevel ikke forventet at kommunen tager en sådan beslutning! Gode råd bedes hurtigst muligt...
stefansson er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 22:43   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stefansson Se meddelelser
Min kommune stopper mine sygedagpenge nu, og har besluttet at jeg kan klare siddende arbejde 32 timer! Jeg er godt nok ude på dybt vand nu, ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere dette? Jeg kan med mine smerter ikke klare at arbejde 32 timer, hvis jeg selv skulle søge arbejde ville det ikke være mere end 15-20 timer /uge, for at jeg skulle have et nogenlunde liv med min sygdom. Så hvad gør jeg nu? er helt lost, havde nu alligevel ikke forventet at kommunen tager en sådan beslutning! Gode råd bedes hurtigst muligt...
Du skal have sygedagpengestoppet på skrift med ankevejledning - senest 14 dage før ophør, hvis jeg husker ret.

Læs om forlængelsesmuligheder i Sygedagpengeloven på K10's Forside.

I din helbredsmæssige situation bør der ske en afklaring enten mod revaliderig eller flexbevilling - man skal ikke bare vippes af sygedagpenge efter 52 uger (men ses oftere og oftere, synes det at fremgå af pressen).

Læs igen Nielsen17 og Popiaes råd og vend tilbage til os :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2012, 19:50   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du siger du kun kan arbejde mellem 15-20 timer
har du ordentlig dokumentation på det
alså at din funktionsevne er nedsat 50 procent
godt nok er et jobcenter ikke til for en syg
men hvis de mener du kan 32 timer, så må der alså være noget galt med dine lægepapir

så det er nok her du skal ligge din fokus, for at sige det lige ud tæller din mening ingen steder. udelukkende lægedokumentaton og en arbejdsprøving som skal afspejle hinanden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 16:38   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
det står her http://www.cabiweb.dk/virksomhed/fas...fter+otte+uger

https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...ndbordssamtale

Sidst redigeret af østerbro; 11-07-2012 kl. 16:39. Årsag: link til cabi
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 01:20   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lægen kunne også bruge "Foreslag til socialmedicinsk sagsbehandling".

heri kunne han anbefale denne rundbordssamtale.

En sådan henvendelse vil kommunen formodentlig ikke sidde overhørig, da du ellers vil få medhold hos statsforvaltningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 08:39   #10
thyradanebod
Elsker at være her på K10
 
thyradanebods avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 96
Styrke: 14
thyradanebod er ny på vejen
Blanketter og priser

Ved ikke om det kan hjælpe. Jeg fandt en oversigt over de forskellige blanketter og priser hos Ugeskrift for Læger her:
http://www.ugeskriftet.dk/LF/UFL/201...eddelelser.pdf

mvh. Thyra
thyradanebod er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan kan syge raskmeldes uden videre ?? Enteneller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 33 05-08-2011 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension