K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2009, 15:39   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Privatisering af beskæftigelsesindsats

Privatisering, udlicitering, beskæftigelsesindsats.

Det er nøgleordene på et indlæg på Socialrådgivernes hjemmeside.

Agens fra Holland er ikke en succes. Australien har en konkurshistorie.

Se her en smagsprøve:

Citat:
Det offentlige er nødt til at kontrollere, hvad de private rent faktisk laver, og det er rigtig dyrt at kontrollere, styre og sikre sig, at alt fungerer på den rigtige måde. Det skaber et enormt apparat, der i virkeligheden kan overstige de fordele, der kunne være ved at udlicitere. Dertil kommer de enorme omkostninger ved at lave udbudsrunder med meget detaljerede krav. De udgifter regner man aldrig med, når man sammenligner prisen. Så ville billedet se helt anderledes ud, fortæller Flemming Larsen.


Offentlig organisation konkurs
En anden risiko er det, han kalder ‘afprofessionalisering af medarbejderne’.

- I Australien og Holland valgte man at privatisere de offentlige beskæftigelsessystemer ved at opretholde organisationen og lade den konkurrere på lige vilkår med private udbydere. I Australien gik den offentlige organisation konkurs, og i Holland blev den opkøbt af firmaet Agens. Der fik vi at vide, at det altoverskyggende problem var, at de tidligere offentligt ansatte brugte alt for meget tid på de svageste borgere og var alt for orienterede mod at løse deres problemer. I den branche er man nødt til at prioritere klienterne i forhold til, hvad der giver effekter, for man er i vid udstrækning bonusaflønnet. Det gælder også i danske sammenhænge, siger Flemming Larsen.
Citat:
Selvfølgelig findes der dygtige medarbejdere i det private, som er fulde af gode ideer, og jeg anerkender, at dygtige socialrådgivere kan have lyst til at starte for sig selv, men så længe vi ikke har nogen garanti for kvaliteten og retssikkerheden, og kontrollen er så tilfældig som i dag, bør opgaven ligge i kommunen, siger Bettina Post.


http://www.socialrdg.dk/index.dsp?page=9485

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 19-02-2009 kl. 15:42.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 14:17   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Zuza, din "gamle" finde frem, rører rundt i gryden-pige.

Netop i disse tider opdager mange raske og arbejdsduelige mennesker hvad denne regering står for. Nu opdager mange familier hvilken konsekvens det kan have når arbejdsløshed og sygdom rammer. Vi tales. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 14:36   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... gamle Peter-ven.

Ja, jeg rører rundt i gryden.

Ja, jeg kan da grue for, om siden her bliver overbelastet.

Men da også LADK... pyha...

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 14:44   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza og Peter ja også andre .. lige i de her dage kommer vi jo nok til at opleve at nogen forkerte finder vej til K10 (det er i hvert fald min teori ) og på den måde er det de stakler der bliver henvist til kontanthjælp når de bliver ledige eller som er kortvarigt syge ... og der tror jeg at vi alle skal være lidt obs på at få dem vejledt rigtigt igennem til netop www.ladk.dk vi har et par gange set at nogen der er blevet ledige og har oplevet hvad kontanthjælp virkelig er , er kommet til K10 ...

Men uanset hvad så tror jeg det er vigtigt at vi holder os for øje at dem vi er målgruppe for er læger varende kronisk syge på vej til revalidering , fleks eller pension .. ellers tror jeg sgi hurtigt at vi kan få rodet det hele sammen og jeg for min del er ikke lige klar til det ... så husk at vi har www.ladk.dk og de er rigtig rigtig gode til at hjælpe dem der er kommet i klemme med andet end sygdom ...

bare lige en lille husker
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 00:30   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nå, men tilbage til Agens...

Som tager sig af fleksjobbere, langtidssyge osv... i konkurrence med Køge Kommune.

Citat:
Kontrakten mellem Køge Kommune og Agens trådte i kraft 1. april 2008, og kommunens hidtil eneste benchmarking dækker de første otte måneder.

Frem til 1. december havde kommunens ansatte fået 407 kontanthjælpsmodtagere i gang, mens det tilsvarende tal hos Agens var 279.

Når det gælder borgere på sygedagpenge og i fleksjob var effektiviteten i kommunen fem-ti procent bedre end hos Agens.
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2250

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 10:52   #6
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
hvis man skal undgå at de forkerete kommer her ind så skal der sikker nok tilføjes en under overskrift til K10 Flexjob & Førtidspension.

eks. Er du længer varende kronisk syge på vej til revalidering , fleks eller pension og
er kommet i klemme i det offlige sectore. Er det her sted lige noget for dig.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 11:22   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ulla det tror jeg nu ikke nytter noget, siden her har det med at udvikle sig selv (til en start var den påtænkt flekser )

Vi må simpelthen guide dem videre til www.ladk.dk og der står i den der hedder om K10 hvad målgruppen er her , så hvis folk aktivere deres konto og ikke ved hvad vi er så er det fordi de ikke har læst de regler som de skal acceptere for at blive bruger her på siden
  Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 00:32   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ved godt det er et H til arbejde, men hvad med at bede om en kort beskrivelse af hvorfor folk netop vil på denne side, og så nærmest konsekvent udelukke der hvor ordene Fleks FP Reva eller syg ikke indgår

At folk HAR fået fleks FP eller reva, syntes jeg da gør dem mindst lige så kvalificerede som os andre...

Der til da jeg startede her var jeg "kun" alm langtidssyg, med så lette skånebehov at jeg burde kunne være gået direkte ud i et ganske alm job, bare det ikke var fysisk hårdt, men efter som at bøger og skolebænk aldrig har været min stærke side valgte kommunen at omskole mig via revalidering, altså for at højne mine chancer for, ikke bare at få job, men også for ikke at havne i systemet senere i livet, i teorien kunne de bare have rakmeldt mig og smidt mig på kontanthjælp i gruppe 2 eller 3... at det så er gået HELT anderledes kunne ingen spå om da jeg 1. gang kom på siden.

Min pointe er at vi også skal passe på ikke bare at sige bare, for det behøver bestemt ikke være bare, slet ikke set i lyset af hvor mange af os gamle,m som alene er blevet mange gange mere syge KUN! af den måde systemet behandler os på. Det skulle ikke undre mig at en 2´er efter få år sagtens ville kunne ende som en 4´re og derfor pludselig høre til her på siden, ud over at vi ikke må glemme de mange hvor kommunerne simpelthen ikke vil acceptere at folk faktisk ikke er 100% raske.

Men jeg forstår godt din bekymring (hvis man kan kalde det, det) Hejdien, for det vil ødelægge meningen med siden hvis den bliver overdynget KUN af dem som reelt bare ikke kan hitte rundt i §§ som er forivrede og føler sig dårligt behandlet. Det er mere, vi skal passe på med at tro at alle (eller næsten alle) nye kun råber ulven kommer ikke? *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 10:01   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også at siden BØR have den velkendte rummelighed - og ved at udelukke nogen relativt tidligt fordi de ikke 'matcher' siden, så kan man omvendt tabe dem senere i forløbet hvis de pludselig bliver syge og vil have råd - og ikke anser K10 for en behjælpelig side fordi de er bleve afvist før.

Så lettest bliver det nok, at henvise til www.ladk.dk og få sem sendt respektfuldt afsted uden et gok i nøden.

Tror bare det giver negativt bagslag at 'bortvise' rådvilde mennesker i døråbningen. Så hellere sende dem afsted med gode råd på vejen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:17   #10
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Jeg vil lave mig en aktiveringsfabrik
Nu hvor regeringen er ved at give grønt lys for en aktiv beskæftigelsesindsats for de syge og arbejdsløse, med et lovindgreb. Påtænker jeg om man ikke skal lave en aktiveringsfabrik for at få fat i de mange millioner som staten i nu igang vil pumpe ud i beskæftigelsesindustrien med deres udlicitering, for en håbløs beskæftigelsesindsats for de syge og arbejdsløse, og til jeg i næste måneden kan købe mine første MB. Ligeledes kan det tænke at skulle hyrer en bilig polske arbejdskraft til 50 kr til at aktiver de tvangsaktiveret,
Hvor bla. ledig og syge er offer for regningens politik om tvangsaktivering, hvor der kun er 3,7 % der kommer i ordinær arbejdet efter en tvangsaktivering. Læs rapport her
http://www.casa-analyse.dk/3358/2960
Hvis man kan tjene rigtigt mange penge på et sygt system er det vel også okay, ikk`sandt???? Samt man har sikrede sig beskæftigelse langt ud i fremtiden

Jeg vil lave mig en aktiveringsfabrik, er der nogle der vil være med????

Sidst redigeret af bla-bla; 27-05-2009 kl. 11:45.
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats - Fleksjob ZikZak Dit og Dat 3 10-04-2014 10:48
Center for Aktiv BeskæftigelsesIndsats phhmw Spørgsmål ang fleksjob 1 15-07-2010 01:06
Korruption i kommune - og privatisering zuza Politik og Samfund 3 22-11-2009 12:00
Privatisering af jobcentre zuza Nyt om loven 12 20-01-2009 19:56
Beskæftigelsesindsats for handicappede zuza Manglen på Fleksjob 0 03-06-2008 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension