K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2017, 18:40   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Serviceloven nævner intet om diagnoser...

https://www.k10.dk/showthread.php?t=35000

Hilsen Peter

Gode råd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-08-2017, 17:48   #12
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Hej. Nu er jeg jo efter laaang tid endelig kommet i praktik i det her jobafklaringsforløb! Jeg har en massiv fornemmelse af, at jeg aldrig kommer videre i dette system uden dette forløb. Jeg har set frem til det, og glædet mig til at føle mig en smule "normal" og "sund" ifht at passe et job på de få timer jeg skal starte på (3 x 3 timer).
Men jeg er ret chokeret over hvor LIDT jeg rent faktisk kan overkomme. På sigt kan jeg ikke klare 3 timer på een dag. Nu har jeg haft ialt 5 mødedage, og de 2 dage er jeg gået hjem efter 1,75 time og 2 timer. Jeg har ikke arbejdet fuldt ud i den tid. Heller ikke de dage jeg er blevet tiden ud, har jeg arbejdet fuldt ud. Jeg har forsøgt at "spare" mig selv, så jeg kan finde energi til hele dagen (både ifbm job., men også privat).
Nu er mit spørgsmål; er det den rigtige måde jeg gør det? Jeg vil SÅ gerne afklares hurtigst muligt, så jeg er bange for at få mit forløb forlænget, eller smidt på kontanthjælp, fordi jeg finder det rigtigst at gå hjem, når min energi er brugt, og jeg får smerter. Jeg skriver en "dagbog" der er meget i "overskrifter" ang. mit liv og "arbejdsdage".
Håber på svar fra jer, da jeg vil ud af det her system snarest!
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2017, 17:57   #13
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Ja du bør altid "forske i egen sygdom" uden at gå i panik på google, netdoktor osv.

Eksempelvis mig: Min kræftsygdom er også "færdigbehandlet", men altså ikke at man kan kalde det for "rask".

Sagsbehandlere på kommuner tror ofte at "Færdigbehandlet" betyder RASK, men det gør det ikke.

Men altså fleksjob burde være til for som du selv siger - at man kan arbejde i det omfang man nu kan, men i praksis er det svært.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2017, 18:12   #14
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Hvad gør du så helt konkret fuerzzzs1? Jeg er jo også "behandlet", men dog ikke færdigbehandlet. Det er jo livslang behandling jeg er i. Ved ikke om du stadig behandles. Men hvad siger man helt konkret til team og sagsbehandler/jobkonsulent?
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2017, 07:57   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tænker på har du været på smerteklinik? ellers skulle du måske starte der, men nej du viser med dit medecin hvad du kan som syg og det er det de skal de se, ikke hvad du kan for en kort bemærkning

Fuerzzzs1 nu skal d jo nok huske at du nok har fået din pension lige på meget på grund af dit misbrug af sprut som pga, din kræft sygedom, så det kan nok ikke samlignes.

Bricko du skal nok mærke på din krop, hvad der er bedst til dig, at stoppe sit medeci er sjællendt en god ide, du skal ihver fald have lægen med på sidelignen.

ellers gør du det helt rigtigt, du holder når kroppen ikke kan mere, men møder op hver gang, det er vigtigt at du kommer hver gang, for ellers vil de sige du har været der for lidt til de kan vudere dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2017, 08:40   #16
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Tak for svar! Min egen "mavefornemmelse" med at møde op hver gang er altså rigtig?! Inderst inde håber jeg jo også stadig på, at jeg på magisk vis, pludselig en dag er mit "gamle jeg" med det overskud og energi det indebærer.
Jeg har slet ikke tænkt på smerteklinik, da jeg ikke ønsker/tør medicineres for det. Mine smerter er hjertekramper, som jeg bruger nitroglycerin for. Jeg tager en del medicin for hjerte, blodtryk, stofskifte og andre ting, så har ikke lyst til at fylde mig med mere. Ofte er der jo ikke forsket i bivirkninger ved brug af flere præparater. Så derfor kan jeg jo ikke forvente at smerteklinik vil hjælpe, når jeg på det område ikke ønsker mere hjælp.
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2017, 10:39   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bricko Se meddelelser
Hej. Nu er jeg jo efter laaang tid endelig kommet i praktik i det her jobafklaringsforløb! Jeg har en massiv fornemmelse af, at jeg aldrig kommer videre i dette system uden dette forløb. Jeg har set frem til det, og glædet mig til at føle mig en smule "normal" og "sund" ifht at passe et job på de få timer jeg skal starte på (3 x 3 timer).
Men jeg er ret chokeret over hvor LIDT jeg rent faktisk kan overkomme. På sigt kan jeg ikke klare 3 timer på een dag. Nu har jeg haft ialt 5 mødedage, og de 2 dage er jeg gået hjem efter 1,75 time og 2 timer. Jeg har ikke arbejdet fuldt ud i den tid. Heller ikke de dage jeg er blevet tiden ud, har jeg arbejdet fuldt ud. Jeg har forsøgt at "spare" mig selv, så jeg kan finde energi til hele dagen (både ifbm job., men også privat).
Nu er mit spørgsmål; er det den rigtige måde jeg gør det? Jeg vil SÅ gerne afklares hurtigst muligt, så jeg er bange for at få mit forløb forlænget, eller smidt på kontanthjælp, fordi jeg finder det rigtigst at gå hjem, når min energi er brugt, og jeg får smerter. Jeg skriver en "dagbog" der er meget i "overskrifter" ang. mit liv og "arbejdsdage".
Håber på svar fra jer, da jeg vil ud af det her system snarest!
Ja, du gør det helt rigtige når du møder op, så vidt du på nogen måde er i stand til det, og siger fra når du ikke kan klare mere.

Nogen bliver hellere hjemme og sygemelder sig, og så kan de komme io den ene praktik efter den anden fordi kommunen ikke kan vurdere deres arbejdsevne.

Det er super fint, at du skriver dagbog, hvis du mangler inspiration kan du måske bruge noget fra denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Det er en god idé, at aflevere kopi af dagbog til sagsbehandler og evt. jobkonsulent hver eller hver anden uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2017, 14:36   #18
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Uden jeg skal "hijacke tråden", så er jeg stadig "I behandling", men kun forstået sådan at jeg skal til kontroller ca hver 6. måned for at se "om der sker noget".

- men "færdigbehandlet" forstået sådan at man ikke mener der er ret meget mere at gøre, fx ikke kemoterapi, eller ved operation fysisk fjerne min tunge, det vil give mig en hel del flere ulemper end jeg har ved at leve med en stråleskadet tunge.

Konkret sagde jeg slet ikke noget til kommunen, jeg magtede ikke at bokse med dem oven i strålebehandling. Det var også sådan jeg kom ind i 225-timers-reglen, det er dog rettet nu (efterbetalt for 8 mdr).

Det var kommunen selv der ringede til mig en dag i Marts, så blev de åbenbart opmærksomme på kræften. Så i praksis skulle jeg sådan set kun skrive under på at de måtte få oplysninger af min læge (som jeg aldrig har set fysisk) og så gik det helt af sig selv.

Med hensyn til om mine andre helbredsmæssige problemer spiller ind, så nej. Jeg har i løbet af de sidste par år - inden der kom kræft ind i billedet - boet i 3 forskellige kommuner, og de sagde alle sammen "drop alt om førtidspension" - alene af den grund at jeg er under 40 år.

Tror ikke engang de læste mere om helbredet derfra...
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2017, 20:07   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Bricko

Kender du Landsforeningen for stofskiftepatienter?

Der er rigtigt megen god viden om både behandling ect. på deres hjemmeside.

Se dette link:

Citat:
For lavt stofskifte behandles med indtagelse af syntetisk fremstillet stofskiftehormon, T4.
Citat:
90-95% af patienterne vil få det godt med denne behandling. En mindre gruppe får det trods normale blodprøver ikke godt og kan tilbydes såkaldt kombinationsbehandling med et tilskud af T3. Denne behandling foregår i samråd med en endokrinolog. Det anbefales, at blodprøverne har været normale i minimum 6 måneder for at sikre, at patientens symptomer ikke skyldes over- eller underdosering. Endvidere skal patienten være udredt for andre sygdomme som årsag til symptomerne, og patienten må ikke lide af hjerteproblemer eller være/ønske at blive gravid. Ved kombinationsbehandling erstattes en del af T4-medicinen med T3 i forholdet 17:1, som er kroppens naturlige forhold. TSH skal fortsat være i referenceintervallet på kombinationsbehandling. Såfremt patientens symptomer ikke bedres i løbet af 3-6 måneder, anbefales det at stoppe med tilskud af T3, idet der så ikke forventes en effekt af behandlingen.

Kombinationsbehandling er forsat at betragte som eksperimenterende behandling, og der forskes forsat i effekt kontra risici, idet forskerne især er bekymrede for langtidsrisiko for hjerterytmeproblemer og for øget tab af knoglemasse.
http://www.thyreoidea.dk/fakta/for-lavt-stofskifte.html

Jeg har selv erfaring med, at ikke alle læger, herunder specialelæger er lige dygtige til at komme ned i enkeltdele af dette felt via person, hvor jeg var med som pårørende.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2017, 21:38   #20
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
#18, ja, jeg synes også næsten jobcenter osv er hårdere at "deale" med end alvorlig sygdom

Ja, jeg har fulgt lidt med i stofskifte grupper rundt omkring. Jeg har rigtig mange symptomer, der kunne tyde på lavt stofskifte (som jo er velbehandlet).
Men da jeg også er hjertepatient, er det dét der bliver fokuseret på at få undersøgt igen og igen. Og derfor kan jeg heller ikke finde nogle læger, der vil hjælpe mig med at prøve andet behandling af stofskiftet.
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension