K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 20:41   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Snøften,

Du skal væk fra ham, om så du ikke kan gå hos nogen anden pga. distancen. Han ødelægger dig jo, så lad være med at konsultere ham fremover du risikere at få det værre.

Bliver du medicineret og har en god læge kan det jo blive ved det. En psykiater giver jo som sådan ikke nogen psykoterapeutisk behandling, det er en rimelig kort ekspedition, når man er der, men det er naturligvis vigtigt at man kan bruge det til noget og det kan du jo slet overhovedet ikke.

Jeg håber at du dropper ham omg.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 21:02   #22
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Måske

Måske ønsker psykiateren at åbne op for at man kan tænke over nogle ting
Det lyder som om at han har været meget hård, men måske er det det der skal til
Der er et gammelt ord der siger at det skal gøre ondt før det bliver godt
Jeg ved også fra mig selv at ofte er det rart når folk siger det man gerne vil høre.
Ofte er det dog også sådan skal der virkelig ske en forandring så er det ubehageligt
Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan din situation er men er du mødt op for at blive trøstet er det klart at du har fået et chock og han burde klart have stukket fingeren i jorden og undersøgt/talt lidt mere med dig inden at han blev så personligt konfronterende hvis at det overhovedet er det at du har brug for
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 21:13   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Viggo en psykiater, psykolog og psykoterapeut for den sags skyld, ved om nogen hvad det er bevidst eller udbevidst i ens liv og livsførelse. Er man som Snøften udemærket ved og kan ses overvægtig, så ved de psykiske eksperter da godt at det jo ikke er det man skal pege på, man kender jo selv problemet!!!

Det er så lavt kun at gå den vej, Snøften har formodentlig være ved diverse diætister allerede og kender jo til sit problem. En psykiater har ikke noget at lave der, de går ind i dybere problemstillinger og tager ikke bare de overfladiske og synlige og da slet ikke på den måde som det her er sket for Snøften.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:03   #24
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Uenig

Der er jeg lodret uenig, mht depression kan overvægt være meget relevant
Snøften kender selvfølgelig alt til problemet men er hun opmærksom på hvor meget det betyder for f.eks depression og vil/ kan hun gøre det der skal til for at gøre noget ved det
Det er altid væmmeligt at blive konfronteret
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 22:10   #25
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er delvis enig
for hvis en læge eller psykiater har en anden holdning til tingene, end man selv synes
så er denne person ubruglig
hvis det er omvendt og lægen er helt enig og siger de ting, men selv synes er gode
så er personen super

men man kan alså ikke bedømme en person under en time, uanset hvor god en psykiater er.
med mindre der ligger en masse papir i forvejen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:13   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nicklas10 Se meddelelser
Snøften – Hvis psykiateren siger du er fed, så er det nok fordi du fed. Så køb løbesko og løb en lille tur og så skal du se så rasler fedet af dig og du behøver ingen psykiater. Husk også at slukke tv´et, spis ikke slik og chips.
Hvis det havde været så enkelt havde Snøften sandsynligvis gjort det for længe siden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:45   #27
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nicklas10 Se meddelelser
Snøften – Hvis psykiateren siger du er fed, så er det nok fordi du fed. Så køb løbesko og løb en lille tur og så skal du se så rasler fedet af dig og du behøver ingen psykiater. Husk også at slukke tv´et, spis ikke slik og chips.
Oj, oj, en troll!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2011, 23:49   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Oj, oj, en troll!
Måske endda en pensionist-troll.
http://www.k10.dk/showthread.php?p=170771#post170771
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 00:50   #29
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Kære Snøften
Der er bare folk man må lukke af for i denne verden - psykiatere og folk der kalder sig Nichlas10 er ingen undtagelse.

Og min erfaring med psykiatere er på nogen områder endnu mere grotesk end din - og de 3 psykiatriske speciallægeerklæringer jeg har er fuldstændig forskellige i såvel diagnose som prognose - ej heller er de enige om årsag / genese ! I det her cirkus gælder det om at holde fast i sig selv - vide at man selv bedst ved hvor det gør ondt - men også formår at stå fast ved at man som menneske ikke skal gøres mere syg fordi systemet er sygt.
Du skal kræve at få en ny psykiater - en der ser dig som et helt menneske og som hjælper dig med at bygge op istedet for at rive ned !
Pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 07:54   #30
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Nek

Jeg syntes ikke at man bare skal lukke af fordi at man ikke kan lide det at man hører, hvis at man bare vil bekræftes/trøstes behøver man ikke en psykiater så kan man bare gå ned på den lokale og give en omgang
Næsten ligemeget hvad problemet er kan man næsten altid selv gøre et eller andet for at forbedre situationen
Hvis snøften er helt ærlig over for sig selv og er sikker på at det ikke har nogen betydning at hun er overvægtig
Så bør hun bede psykiateren lukke arret og fortælle ham at det ikke er det at de skal arbejde med
Jeg har dog svært ved at forstå at overvægt skulle være irrellevant i forhold til det mentale velbefindende, men jeg kan også sagtens forstå at depressionen kan gøre at man ikke magter at gøre noget ved overvægten
Så det er en ond cirkel hvor at det ene hæmmer det andet, svært er det
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Lonnie Alt det andet 1 21-10-2012 23:08
Psykiater m.m. Pixeline Alt det andet 2 03-07-2011 22:31
Syg psykiater Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2010 23:04
Psykiater? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-11-2010 10:35
Psykiater SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-05-2010 02:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension