K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2010, 20:57   #1
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Hvor mange procent invalid (méngrad) kan man egentlig blive?

Hej

Jeg har en gammel wisplash (piskesmæld, fra 1980). Det har givet en méngrad på 8%

I 2008 fik jeg tildelt et fleksjob (14 timer om ugen), pga. en diskusprolaps i nakken, der ikke kan opereres. Det lille antal timer viser jo, at min arbejdsevne er nedsat med mere end 50% (og pga. af denne prolaps spiser jeg 28 piller hver dag, herunder morfin, epilepsi-medicin for nervesmerter og Panodil mv. for muskelsmerter). Jeg er dog ikke helt og altid smertedækket, men skal ind imellem ligge ned for at dulme smertene, der kan være meget intense.

Nu har jeg pådraget mig en arbejdsskade i mit fleksjob (min højre arm er næsten ubrugelig, fordi skulderen er skadet) - det er blevet vurderet til en méngrad på 25% af mit ulykkesforsikringsselskab. Den er også anmeldt til Arbejdsskadestyrelsen, men det tager jo sin tid; det ved vi alle.

Så er det jeg efterhånden begynder at undre mig: hvor mange invalideprocenter kan man egenligt indeholde?

Når kommunen skal vurdere mig igen efter min sygeperiode - vil de så monstro indstille mig til førtidspension - eller er det noget, man selv skal bede om?

Jeg vil dog helst selv være fri, for jeg vil kun kunne modtage kr. 4.497,- i pension om måneden, fordi jeg får lidt penge ved siden af.

Jeg har altid arbejdet med regnskaber/IT, men har svært ved det efterhånden - jeg kan ikke huske så godt, og min koncentrationsevne er nedsat temmelig meget.

I det seneste fleksjob, jeg har fået, var jeg ansat i 4 arbejdsdage (over 2 uger) - så blev jeg fyret Arbejdsgiveren udtalte, at "hun jo nok ikke helt havde sat sig ind i, hvad et fleksjob var for noget" På trods af, at jeg gentagne gange havde forklaret og fortalt - ikke mindst, at jeg ville have brug for nok 14 dage for at være helt i top.

Jeg har mistet meget af min selvtillid; jeg er usikker og nervøs, og det påvirker selvfølgelig min arbejdsindsats. Jeg har nok mistet 5-7 jobs på denne måde - mest almindeligt arbejde på færre timer, men også et par fleksjob.

Må man starte sit eget firma, når man er fleksjobber?
(eller måske blive ansat i min mands lille firma, hvor vi så ville kunne lave et job til mig?)
Det kunne måske være en mulighed for mig - så ville jeg da kunne styre det bedre selv.

Bare lidt strøtanker - men svar på diverse spørgsmål modtages med tak.

mange hilsner til alle på denne gode side fra femalen.

Nogen herinde, som har lignende erfaringer??
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 21:05   #2
Allstar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Allstar er ny på vejen
Hej Jeg kan desværre ikke besvare dine spørgsmål, men muligvis du kan hjælpe mig med mit :-)

Er méngrad = en invaliditet ? og når du skriver 8% i méngrad er det så = 8% invalid? eller hvorledes?
Allstar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:32   #3
femalen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2009
Lokation: nu Haslev
Indlæg: 11
Styrke: 15
femalen er ny på vejen
Hej

Ja, det er faktisk også en del af mine spørgsmål - for jeg ved det nemlig heller ikke. Kunne være rart at få afklaret, såfremt nogen ved det herinde.

God aften til alle - femalen
femalen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:48   #4
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Mén grad hænger ikke altid sammen med invaliditet.. jeg har 18% mén grad - men har fået vurderet at jeg har 0 erhvervsevne til rest - og har i den sidste lange tid i mit fleksjob fået 2/3 del tilskud ..

Jeg skal dog, nu hvor jeg er på vej på pension, have taget mit mén grad op igen...

og JA du kan godt blive ansat som fleksjobber i din mands virksomhed. Og det kunne jeg forestille mig var SUPER (lyder til vi døjer LIDT med det samme og spiser samme slags og antal medicn) - for så kan du være skidt om formiddagen og lave lidt i dit fleksjob sidst på dagen.. ikk??

Prøv at tal med kommunen/jobkonsulent om det... jeg ved faktisk ikke hvilken retning du skal starte.. ved bare jeg har et vennepar - hvor manden simpelthen oprettede et firma - som hans kone, der er terapeut så blev ansat i, som den eneste... - i fleksjob.. så det må da kunne lade sig gøre..
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:04   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg skal dog, nu hvor jeg er på vej på pension, have taget mit mén grad op igen
jeg har hørt at det skulle ikke have noget at sige/gøre fr at få en højere men grad
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 06:28   #6
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
jeanettess er ny på vejen
du kan godt blive ansat i din mands virksomhed, i skal bare have en fra fagforeningen ind og godkende din løn.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 19:11   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Det er noget farligt at blive ansat i ægtefældes virksomhed, det har nogle store konsekvenser hvis du går han og bliver fyret fordi der ikke er nok arbejde.

Du vil ikke kunne på dagpenge, da a-kasserne anser det som værende fusk

http://www.tv2nord.dk/default.asp?Pa...&NewsID=235592

http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyhed.../12/122600.htm

http://www.tv2nord.dk/default.asp?Pa...&NewsID=238300

Nu ved jeg godt de artikler handler om dagpenge, men mon ikke det også gælder for fleksydelse.

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget Sparer samfundet egentlig ved alle Reformer og nedskæringer ? FibroMcs Politik og Samfund 41 08-07-2013 17:28
Hvor meget steg pensionen i procent? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-02-2011 17:32
Hvor længe kandet dog blive ved??? Lund65 Din historie 5 08-05-2010 10:18
Hold feriefest hvor kan man blive frustreret ! margrethe66 Alt det andet 2 19-01-2010 22:49
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension