K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2018, 16:04   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Dermed er man i den situation at man kun har kontanthjælp som hjælpeforanstaltning i forbindelse med ledighed, så gælder det om ingenting at eje og om ikke at være gift, for så rammes man af gensidig forsørgerpligt.
Selv hvis man ikke er gift, er der også nogen klare ulemper ved kontanthjælp.
225-timers reglen, formuegrænse, kontanthjælpsloft osv
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2018, 16:13   #12
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Tak for svar. Det giver god mening det du beskriver.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2018, 17:15   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Jeg vil dog sagtens kunne leve af 20 vikartimer om ugen. Og jeg kan sikkert godt holde til det - selv om jeg vil synes det er lidt hårdt ind i mellem.
Hvis man mener sig rask nok, har man vel en forpligtigelse til at raskmelde sig.
Både teknisk i forhold til systemet, og moralsk.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2018, 20:49   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hvis man mener sig rask nok, har man vel en forpligtigelse til at raskmelde sig.
Både teknisk i forhold til systemet, og moralsk.
Men nu tyder det på at trådstarter har været for syg til revalidering.
Det lyder da ikke som en der er rask nok til at være raskmeldt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2018, 17:50   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Men nu tyder det på at trådstarter har været for syg til revalidering.
Det lyder da ikke som en der er rask nok til at være raskmeldt
Som du ser har jeg kommenteret på trådstarters egen kommentar, om en tilgængelig arbejdsevne på 20 timer.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2018, 20:19   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Som du ser har jeg kommenteret på trådstarters egen kommentar, om en tilgængelig arbejdsevne på 20 timer.
Vi ved dog ikke om det er 100% effektivt, eller om der er skånebehov.
Hvis de 20 timer reelt er 90% effektivt, er det jo en effektiv arbejdsevne på 18 timer, og derved i målgruppe for fleksjob
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2018, 20:34   #17
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Hvis man står i en situation hvor man fx ikke kan få sygedagpenge, under jobprøvning og ikke kan leve af kontanthjælp og i øvrigt er kørt træt i systemet - så kan man overleve meget i en periode. Det er ikke ensbetydende med at det er godt for krop og psyke og at ens effektivitet er høj. Et ordentligt arbejdsliv med passende psykiske fysiske belastninger vil jeg ikke få som vikar - det er ren overlevelse. Jeg har både psykiske og fysiske skånebehov som gør at jeg ikke har kunnet finde et ordinært fast arbejde. Jeg har fået nogle gode råd i denne tråd som jeg tænker giver god mening og som gør at jeg godt kan se at det ikke er godt på lang sigt hvis jeg ikke tager imod arbejdsprøvningen indenfor nyt fagområde.

Sidst redigeret af Rotnase; 10-09-2018 kl. 20:38.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2018, 09:31   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Hvis man står i en situation hvor man fx ikke kan få sygedagpenge, under jobprøvning og ikke kan leve af kontanthjælp og i øvrigt er kørt træt i systemet - så kan man overleve meget i en periode. Det er ikke ensbetydende med at det er godt for krop og psyke og at ens effektivitet er høj. Et ordentligt arbejdsliv med passende psykiske fysiske belastninger vil jeg ikke få som vikar - det er ren overlevelse. Jeg har både psykiske og fysiske skånebehov som gør at jeg ikke har kunnet finde et ordinært fast arbejde. Jeg har fået nogle gode råd i denne tråd som jeg tænker giver god mening og som gør at jeg godt kan se at det ikke er godt på lang sigt hvis jeg ikke tager imod arbejdsprøvningen indenfor nyt fagområde.
Dengang min kommune standsede mine sygedagpenge (uden at jeg var rask) og jeg stod uden forsørgelse, overvejede jeg at prøve at finde et job på få timer som supplement til at leve af min opsparing.
Det blev jeg dog frarådet af en socialrådgiver fra min patientforening da hun sagde at hvis jeg tog et job på eksempelvis 5 timer ugentligt, så kunne kommunen bagefter komme og sige at jeg havde bevist at jeg kan leve af 5 timer ugentligt og dermed kan være selvforsørgende på dette timeantal også uden at blive en del af fleksjob ordningen og dermed afvise mit ønske om fleksjob med denne begrundelse.
Hvis det socialrådgiveren sagde er rigtigt, så er dette yderligere en grund til at fortsætte i systemet.

Desuden tænker jeg at tænk nu hvis du ikke har den arbejdsevne du selv tror eller hvis du bliver hurtigt udtrættet og kun evner at arbejde i få uger inden et nyt kollaps, hvad så?
(det skete for mig da jeg kom i arbejdsprøvning)

Desuden har jeg læst mange som skriver at de har fået fleksjob i det firma som de er arbejdsprøvet i, eller som bruger de nye erfaringer de fik i arbejdsprøvningen i det fleksjob de senere fik.

Der er rigtigt mange gode grunde til at lade sig arbejdsprøve, for ikke at risikere at ende i en rigtig møgsituation, så godt at du er kommet frem til at tage arbejdsprøvningen med, selvom du naturligvis er led og ked af kommunen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension