K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2013, 18:07   #1
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ratepension

ratepension

til jer der har sådan en...det har vi her i huset og vi har lige fået opgørelse fra den...og mage til frækhed...

så har staten taget ca 1o procent i skat...det er godt nok frækt..af en opsparing der ikke skal bruges nu..troede først det var hvis og når man tog pengene
f.eks hvis overskuddet har været 7oooo kr i år får folk en regning fra skat på knap 8ooo kr..det kalder jeg tyveri..
hvorfor så spare op..hvor er fidusen

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 19:01   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det var noget af det de vedtog gennem skattereformen, eller var det finansloven at de ville trække pengene nu istedet for om mange år...

De samme gjaldt for min kapitalpension det er nada værd nu, eller ihvertfald ikke det sammeda den ikke længere er fradragsberettiget.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 19:12   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det er bare træls..kan ikke rigtig se hvad folk skal spare op for mere...når de så skal til at straffes hvert år - inden udbetaling også..

jeg synes bare det er ved at være for meget...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 20:48   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så har de hylet i årevis op om, at folk skal sikre sig....ja tak! så de kan nå at æde kagen inden!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 21:01   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

hvor få du ordene fra hvergang....det er nemlig rigtig det du siger ..spar op spar op...den sang har de fleste hørt de senere år og hvorfor..
han ka virkelig ikke se hvorfor han pludselig skal betale 1o procent nu her - af penge han ikke har og af nogen der går en del år før han skal bruge..pengene er jo papir på en måde..
jo på sådan en dag gider han ikke pukle 8o timer ugentlig mere..når staten alligevel kommer og tager det meste...
det samme med ejendomsskatten - den lader de også bare stige helt vild - selvom tiderne ikke er efter det..
jo de politikker - uanset farve skulle skamme sig..nu gider han ihvertfald ikke spare op mere..så må de jo betale for ham når han bliver gammel..det beder de næsten selv om

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 22:49   #6
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ratepension

til jer der har sådan en...det har vi her i huset og vi har lige fået opgørelse fra den...og mage til frækhed...

så har staten taget ca 1o procent i skat...det er godt nok frækt..af en opsparing der ikke skal bruges nu..troede først det var hvis og når man tog pengene
f.eks hvis overskuddet har været 7oooo kr i år får folk en regning fra skat på knap 8ooo kr..det kalder jeg tyveri..
hvorfor så spare op..hvor er fidusen

stribe førtidspensionist
Hvorfra er den årsopgørelse, fra SKAT eller dit pensionsselskab?

Se link til skattesatser
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035568

Jeg har læst i Penge og Privat økonomi, at at folk med kapitalopsparing, kan vælge at der trækkes skat nu af kapitalpensionen og så får man 2,7% rabat.
se link om rabat.
http://penge.dk/article/156956-det-b...formen-for-dig

Men jeg syntes det er frækt af regeringen, at opkræve/bruge skat nu, fremfor først at kunne bruge skatten ved udbetalingen. Derved stjæler regeringen den skatteindtægt fra kommende generationer.
En ond cirkel er startet af regeringen, hvor der bliver mindre og mindre skatteindtægter år for år.

Man kunne frygte, at om 10-20 år mangler der så mange penge i Danmarks samfundskasse, at folkepensioner er beskåret kraftigt og at alle tilskud som boligsikring, varmetilskud og enlige tilskud er afskaffet.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis man (pensionsselskab) opnår en avance på 70.000 kr., bliver man trukket 8.000 kr i skat?

Hvad mon der sker, hvis avancen er negativ, mon vi så får indsat penge?

Har du hørt SKAT om, at når de nu trækker 10% (8.000 kr) i år, slipper man så billigere når ratepension bliver udbetalt. Hidtil skulle der jo trækkes 40%, men mon det er 30% i fremtiden?

Det er også lige gået op for mig, at Personfradraget er blevet 900 kr.

Den skattereform har virkelig været dyr for os førtidspensionister

Sidst redigeret af Mr x; 17-01-2013 kl. 22:59.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 23:06   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
mr x

det er fra pensionsselskab..ratepension...
og ja det gav nemlig 7oooo kr i overskud også fik han brev om at han skulle af med 8ooo kr i skat...det hedder ratepensionsskat og det er gennem nordea..og de har taget de 8ooo kr,,,,,,,,
og han spurgte om det samme som dig..hvad nu hvis det et år gik den anden vej..mon der så blev sat penge ind...hvem tror på det..det er bare en måde at plukke folk på.. og det er jo penge man ikke har..på en måde..

han synes det er fræk - fordi han er blevet tudet fuld af spar op spar op..for at staten skal ha flere skattepenge..
og vi vidste det ikke,havde ikke tænkt over det ,før opgørelsen kom....pyha..
man er da skuffet og lidt chokket,...det er ikke kun pengene - men måden..

han vil da ringe til hans revisor en af dagene og høre hvad man skal gøre....han må jo ha nogle tip...

og ja det er nyt..han har haft den i flere år

stribe førtidspensionist

Sidst redigeret af stribe; 17-01-2013 kl. 23:08.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 23:15   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
undskyld web..

ka altså ikke finde ud af at redigere


han vil da ringe til hans revisor en af dagene og høre hvad det er..og om han har nogle tip..
og han må også ku fortælle om det hedder 3o-eller 4o procent ved udbetalingen..
men så er overskudet jo næsten smuldret væk..og i forvejen går det jo ind under privat og nu er det da svært at se noget fidus..
fatter ikke de vil ha dem der ka til at spare op - når de så med den anden hånd tager de fleste..så bliver det jo bare endnu dyrere for staten den dag han ikke ka mere..
logikken er væk...jeg vil jo mene dem der ka skal og så ku der blive mere til dem der ikke har muligheden..så forstår det altså ikke..
ka jeg finde tråden sætter jeg ind hvad revisoren sagde..hvis der skulle være andre derude
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 23:42   #9
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
mr x

det er fra pensionsselskab..ratepension...
og ja det gav nemlig 7oooo kr i overskud også fik han brev om at han skulle af med 8ooo kr i skat...det hedder ratepensionsskat og det er gennem nordea..og de har taget de 8ooo kr,,,,,,,,
og han spurgte om det samme som dig..hvad nu hvis det et år gik den anden vej..mon der så blev sat penge ind...hvem tror på det..det er bare en måde at plukke folk på.. og det er jo penge man ikke har..på en måde..

han synes det er fræk - fordi han er blevet tudet fuld af spar op spar op..for at staten skal ha flere skattepenge..
og vi vidste det ikke,havde ikke tænkt over det ,før opgørelsen kom....pyha..
man er da skuffet og lidt chokket,...det er ikke kun pengene - men måden..

han vil da ringe til hans revisor en af dagene og høre hvad man skal gøre....han må jo ha nogle tip...

og ja det er nyt..han har haft den i flere år

stribe førtidspensionist
Tak for uddybningen. Når nu reglen er lavet, er det godt Banken (Pensionsselskabet) straks trækker pengene til SKAT, fremfor man får et skattesmæk ved skatteårsopgørelsen. For som du kan se i Skattesatserne (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035568 ) skal man pålægges en strafskat "Restskat: Dag-til-dag-rente fra 1. januar til 1. juli 2,7 pct.

Jeg er meget interesseret i at høre dit Revisor svar. Du kan finde tilbage til din tråd, ved at trykke på dit navn og vælge "Find flere indlæg af Stribe" og udvælge i listen.
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 01:24   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
MR X

Ja når det nu er sådan er det rart de er trukket..det stod på opgørelsen..det havde jeg ikke lige set i starten - men maanden fortalte det..så ja det er ude af verden
er som sagt spændt på hvad de vil gøre hvis den giver underskud næste år...får vi så en check...ellers tror jeg ,at jeg skriver og spørger,,
det hele er ikke kun pengene.selvom det er træls..det er mere princippet i det..at vi sørme ska spare op,og de så tager det meste bagefter ..
men nu snakker vi med vores revisor og så vender jeg tilbage..måske ska han bare ikke sætte mere ind..
han er lidt sur pt..da vi er hårdt ramt af gensidig forsørgerpligt..jeg får kun 116oo kr brutto..det mener han til en vis grad også er tyveri..ihvertfald de sidste par tusind

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indbetaling til ratepension? Kathrine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-06-2013 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension