K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2008, 17:35   #1
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Pause

Ja jeg er så heldig at jeg har fået fleksjob som jeg begyndte på her d.8.9, og forløblig til d. 31.12.08.
Men Men nu er jeg løbet ind i problemer, min leder samt tillidsmand der, siger at jeg ikke har ret til nogle pauser i løbet af dagen, hvis jeg skal have en pause skal det foregå hvor de ældre er ( er på et plejecenter ), men så er jeg jo alligevel på, kan jo ikke sige til dem, jeg holder altså pause nu.
Have bare brug for et pusterum i løbet af dagen er der 4 timer alle ugens dage.
Da min jobrådgiver var med derude, blev der aftalt at min effektive arb.tid skulle hedde 17 timer, og de får 2/3 i tilskud for mig.
Og ja jeg tænkte fint 17 effektive så er der jo pause indlagt, ja jeg har nok været p.... dum, hvad gør jeg lige ved dette.
Hvis jeg brokker mig alt for meget, bliver min tid der jo nok ikke forlænget, og jeg er bare så glad for at være der.
Ja hvad skal jeg lige gøre, uden der bliver alt for meget vrag og ballade ud af det ??

knuz søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 20:17   #2
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Søsser

Du tar fat i din rådgiver, for aftalen er ikke lavet ordentligt til dig, få alt noteret ned på papir.

Er der et pauserum hvor du kan være??

Nu er du jo ikke ansat på samme måde som de andre, der skal jo tages hensyn til din tilstand, du er jo i flexjob og arbejdsgiver lyder ikke helt indstillet på dette eller ved ikke bedre

Jeg er ansat på ca 15 timer og 2/3 som dig, er der ca 20 timer, jeg har et lille rum hvor jeg må ligge mig en halv time efter behov og resten er pause i frokost rummet som de andre.

Alt næsten er skrevet ned hvad jeg må og ikke må lave i min ansættelsesbrev plus hvil og pauser

MVH Jan

PS Du er ikke p.... Dum mangler bare en lidt bedre rådgiver

Sidst redigeret af JJC; 23-09-2008 kl. 20:20.
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 21:01   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil mene, at det er sådan noget, man skal snakke med sin jobkonsulent om. Praktikperioden er vel beregnet til, at få det hele til at falde på plads.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:13   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søsser S det er ekstremt vigtigt at du skriver det ned til din jobkonsulent og beder om hjælp til at få det til at fungere, hvis det er sådan allerede nu så kort efter du er startet , så kan det sagtens tænkes at de lige prøver dig af ...

Du er nød til og skal tænke på dine pauser og din effektive arbejdstid, havde du en effektiv arbejdstid på 20 timer så ville de ikke kunne få 2/3 del tilskud...

Jeg ved at det er brand ærgeligt og man er bange for at miste jobbet igen hvis man er glad for det, men der vil jeg sige at du pt er nød til at kigge på dig selv og dit helbred...

Hopper du med på den galaj og du frasiger dig dine pauser så kan det sviede til dig selv i sidste ende ikke kun helbredsmæssigt men også at det fremstår i dine papir at du kan mere end du kan ... nu er du ansat frem til december og kan godt forstå din angst for ikke at kunne fortsætte ansættelsen men mon ikke også du skal kigge på om du i længden kan være glad og tryg på en arbejdsplads som aftaler et og gør noget andet ?

prøv stille og roligt at snakke med din chef og sig at du ikke magter ikke at have de aftalte pauser og om der er noget i kan gøre ved det, så har han/hun en chance til at få rettet op på evt misforståelser og ellers er der ikke andet at gøre end at kontakte din jobkonsulent (med en kopi til din sagsbehandler og med krav om at brevet lægges i din sag ) på den måde risikere du ikke pludselig at stå og være en samarbejdvanskelig flekser...

tro mig jeg ved hvad jeg snakker om , det kan gå at overse sine skånehensyn et vist stykke tid men så går det også galt , det er jo derfor der er indlagt pauser og du er visiteret til det du er ...

Husk at skrive dagbog ... og få så fat i din jobkonsulent dit helbred er i længden vigtigere end jobbet ...
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:26   #5
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej

tillidsmænd er ikke hvad de har været ham du har virker da til at være firmaets mand .

mvh baldur og held og lykke med jobbet
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 10:33   #6
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar, har nu prøvet 2 gange siden at få en snak med min leder, men der bliver altid en forstyrelse så vi bliver afbrudt.
Må sige til ham i næste uge, nu skal vi SNAKKE.
Må bare have det på plads altså, ellers får de en sygemelding.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 12:09   #7
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Jeg vil da lige fortælle at jeg nu har talt med både min tillidsmand og leder, jeg sagde jeg ikke kunne holde til arbejdet, når jeg ingen pauser har. Og at det ville ende med en sygemelding og måske at jeg måtte stoppe arbejdet der.
Og at jeg da naturligt have regnet med, at jeg fik pause i løbet af dagen, når min effektive arb.tid var aftalt til 17 timer og de får 2/3 i tilskud til mig.

Det korte af det lange blev, at jeg holder pause ca. 15 min. på en gang, og nogle små pauser ind imellem, og det styre jeg selv stort set, hvordan og hvornår jeg har brug for det.

Og så holder jeg 1 times pause om fredagen, hvor vi har ugemøde.

Og jeg har fået lov til at låne min leders stol at sidde på, da jeg ikke kunne klare de andre stole de har der, for at se om det er sådan en jeg skal have der.

Så nu er jeg opgraderet til at sidde i lederstolen


Pjat, men i det store hele, er jeg godt tilfreds med vores aftale nu, selvom jeg er godt brugt når jeg kommer hjem og mine sm. øges, og det resultere jo så i mere medicin.Og jeg hader at skal tage ex. medicin, for det giver så mange bivirkninger, og øget træthed og døsighed.

Men stædig er jeg, og jeg vil bare så gerne have de timer om ugen, det betyder meget for mig psykisk at komme lidt ud.

Og det er nogle søde kollegaer jeg har der, ( de fleste af dem ), sådan er det jo det er jo nogen man falder bedre i hak med en andre.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 12:29   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
søsser s det lyder godt så vendte det hele jo til det bedre og man kan se at det kan betale sig at sige noget

Håber at det bliver bedre med dine smerter (det kan det nogen gange godt, for når det hele er nyt spænder man meget og bruger mange flere celler i løbet af en dag

Men tillykke med det gode udfald

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 13:04   #9
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Tusind tak skal du have Heidien, du er nu altid så sød til, at være der med et opmuntrende ord og gode råd

uden K 10 her, ved jeg slet ikke hvad, hvor har det bare hjulpet mig mange gange, at kunne skrive om sine problemer, få nogle gode råd, og et spark bagi når man trængte til det, og et opmuntrende ord med på vejen.

Og her er vi alle i samme båd, samme problemer med både sm. og alle de andre ting der kan være, her bliver man forstået, det kan være svært for andre at sætte sig ind i, hvad man går og tumler med, men her er der altid støtte at hente, det er jeg yderst taknemlig for.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 18:49   #10
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser s Se meddelelser
Og jeg har fået lov til at låne min leders stol at sidde på, da jeg ikke kunne klare de andre stole de har der, for at se om det er sådan en jeg skal have der.

Kontakt dog din sagsbehandler og forklare hende det med stolen. så kan hun bevillige en til det. Det er der altså mulighed for med flexjob.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til flekxjob med kort pause, HVAD ER LEDIGHEDSYDELSEN SÅ? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2013 21:43
sætte pensionen på pause? asfial Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-03-2011 09:18
Fleksjob på pause Flexeren Spørgsmål ang fleksjob 6 01-12-2010 14:29
Syge arbejdsløse skal have en pause bla-bla Politik og Samfund 4 06-06-2010 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension