K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 19:43   #1
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
Hvad kan sker med mig nu ?

Hej med jer dejlig folk her,

Jeg har været hos en speciallæge i psykiatri i min kommune som skal udarbejder min status dvs.enlig vurdering af min status.
efter 3 timer samtale hos ham hans vurdering er at jeg SKAL frigives fra ALT som har med job at gøre altså ingen jobtræning,praktik...osv.
Hans enlig vurdering og diagnose er at jeg er i meget rød felt med PTSD.
Nu skal han sender brev til kommunen som skal....HVAD ??? <<< mit spørgsmål


Venlig hilsen
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 20:41   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kommunen har bedt om den vurdering for at finde ud af hvad de skal gøre med dig
Altså bestemme om du skal indstilles til førtidspension eller om der er chance for at du vil kunne komme i flexjob.
Eftersom det i skarpe vendinger fortælles at du er meget syg og ikke kan tåle at komme i aktivering af nogen form, vil jeg mene at du står temmelig godt i forhold til førtidspension.

Men altså...
Skriver psykiateren noget om hvorvidt lidelsen er varig / kronisk, om alle behandlingsmuligheder er udtømte / hvilken effekt behandling vil kunne have osv...?

Beklager, men jeg kan ikke overskue at læse dine tidligere tråde igennem, så ved ikke hvad der ellers ligger i din sag. Men som sagt vil jeg mene at den her erklæring giver god chance at du bliver indstillet til førtidspension - og forhåbentlig får den.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:32   #3
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mig73 Se meddelelser
Hej med jer dejlig folk her,

Jeg har været hos en speciallæge i psykiatri i min kommune som skal udarbejder min status dvs.enlig vurdering af min status.
efter 3 timer samtale hos ham hans vurdering er at jeg SKAL frigives fra ALT som har med job at gøre altså ingen jobtræning,praktik...osv.
Hans enlig vurdering og diagnose er at jeg er i meget rød felt med PTSD.
Nu skal han sender brev til kommunen som skal....HVAD ??? <<< mit spørgsmål


Venlig hilsen
De skal fritage dig straks fra jobtræning og praktik, ind til du er rask igen (altså rask, som i du på tros af din sygdom har det bedere, så du kan fortsætte din jobtræning/praktik).
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:38   #4
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Men altså...
Skriver psykiateren noget om hvorvidt lidelsen er varig / kronisk, om alle behandlingsmuligheder er udtømte / hvilken effekt behandling vil kunne have osv...?
Man kan så ikke få tilkendt fleksjob, før der ligger en aførelse fra en arbejdsprøvning, som beskriver skånebehov og arbejdsevne (antal timer) Dog behøver denne arbejdsprøvning ikke nødvendigvis at være langvarrig.

Der i mod kan man godt blive fritaget fra arbejdsprøvning og alligevel blive tilkendt pension, hvis vedkommende har en svær sindslidelse - Hvad der så lige lægger i det begreb er så spørgsmålet.

Edit: Hov det er hvis også det du skriver med hensyn til fleksjob
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 06:56   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maimai Se meddelelser
Man kan så ikke få tilkendt fleksjob, før der ligger en aførelse fra en arbejdsprøvning, som beskriver skånebehov og arbejdsevne (antal timer) Dog behøver denne arbejdsprøvning ikke nødvendigvis at være langvarrig.

Der i mod kan man godt blive fritaget fra arbejdsprøvning og alligevel blive tilkendt pension, hvis vedkommende har en svær sindslidelse - Hvad der så lige lægger i det begreb er så spørgsmålet.

Edit: Hov det er hvis også det du skriver med hensyn til fleksjob
Dette er ikke korrekt.

Hvis en læge skriver, at afprøvning er kontraindiceret (og det behøver ikke, at handle om en "svær sindslidelse"), og iøvrigt, at lidelsen er stationær og behandlingsmulighederne udtømte, så må borgeren ikke arbejdsprøves.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 08:03   #6
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
tak til jeres svar alle sammen.

Min læge har skrevet at jeg er HELT FRITAGET for alle slags arbejdsprøning/træning,fleksjob..og at han KAN IKKE se lys forude.
Han mener at jeg bliver aldrig 100% rask fra PTSD.og hans forslag til kommunen er førtidspension.
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 08:26   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej mig73,

Mange sagsbehandlere grimmer sig når lægerne begynder at udtale sig om hvorvidt deres patienter skal have det ene eller det andet i arbejdslivet. Lægerne må som udgangspunkt KUN udtale sig om patientens funktionsniveau, dvs. hvordan man fungere i det daglige, kan man klare det derhjemme med eller uden børn, kommer man ud at handle, kan man holde hjemmet osv.

Hvordan ser din "historie" i systemet ud indtil videre ? Er du på sygedagpenge eller kh ? Og hvordan ser din sagsbehandler på din sag ? Om man må spørge
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 08:53   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mig73 Se meddelelser
Hej med jer dejlig folk her,

Jeg har været hos en speciallæge i psykiatri i min kommune som skal udarbejder min status dvs.enlig vurdering af min status.
efter 3 timer samtale hos ham hans vurdering er at jeg SKAL frigives fra ALT som har med job at gøre altså ingen jobtræning,praktik...osv.
Hans enlig vurdering og diagnose er at jeg er i meget rød felt med PTSD.
Nu skal han sender brev til kommunen som skal....HVAD ??? <<< mit spørgsmål


Venlig hilsen
Denne speciallæge er ikke din behandlende, og må betragtes som en uvildig 'second opinion'?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 08:57   #9
mig73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 58
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
mig73 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej mig73,

Mange sagsbehandlere grimmer sig når lægerne begynder at udtale sig om hvorvidt deres patienter skal have det ene eller det andet i arbejdslivet. Lægerne må som udgangspunkt KUN udtale sig om patientens funktionsniveau, dvs. hvordan man fungere i det daglige, kan man klare det derhjemme med eller uden børn, kommer man ud at handle, kan man holde hjemmet osv.

Hvordan ser din "historie" i systemet ud indtil videre ? Er du på sygedagpenge eller kh ? Og hvordan ser din sagsbehandler på din sag ? Om man må spørge
Hej Enteneller,

Min sagsbehandler er verdens dejligste kvinde helt ærligt.det var hende da har sendt mig til speciallæge vurdering af min status,hun har selv fritaget mig fra ALT som har med job at gøre altså. arbejdprøvning og diverse l..t hun ringer tit til mig og spørger hvordan jeg har det,hvordan hun kan hjælpe,har jeg brug for noget...m.m hun er 110 % ok sagsbehandler.og jeg er på sygedagpenge siden januar 2010.
mig73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 08:57   #10
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Mange sagsbehandlere grimmer sig når lægerne begynder at udtale sig om hvorvidt deres patienter skal have det ene eller det andet i arbejdslivet. Lægerne må som udgangspunkt KUN udtale sig om patientens funktionsniveau, dvs. hvordan man fungere i det daglige, kan man klare det derhjemme med eller uden børn, kommer man ud at handle, kan man holde hjemmet osv.
Min læge har også brugt at "foreslå", og det har kommunen taget positivt.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad sker der nu sussie63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-01-2013 09:06
Hvad sker der... Gunell Alt det andet 6 17-01-2011 16:55
Hvad sker der nu? mawebbro Alt det andet 7 29-09-2010 11:39
Hvad sker der så nu? PiaL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-09-2010 20:57
Hvad sker der nu Phönix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-08-2008 01:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension