K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2015, 13:46   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
længe siden sidst men lever da lidt endnu

ja så er jeg her lige igen har ligget en del syg og været kaldt op en gang men han ville ikke have mig så han sendte mig retur til moder jord. og på trods af 9 pacemakere og hjertesvigt med en ef på 20/25 procent
så har jeg for mange resurcer i følge kommunen da jeg var på wg i Odense det er endnu et af kommunens reva forløb. det var i hvert fald det de lige har taget udgangs punkt i fra mødet i sidste uge om hvad der skulle ske i mit liv.

så i følge dem er jeg nu raskmeldt og klar til et nyt fleksjob timetal er ikke fastsat men i de praktikker jeg var i var det max 10 timer, efterfølgende
så fik at vide jeg kunne jo prøve en pargraf 17 på det der lå
så det må jeg prøve når jeg finder lidt ny energi

ønsker jer alle en dejlig dag,
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2015, 23:22   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ole-Oliver Se meddelelser
så i følge dem er jeg nu raskmeldt og klar til et nyt fleksjob timetal er ikke fastsat men i de praktikker jeg var i var det max 10 timer, efterfølgende
så fik at vide jeg kunne jo prøve en pargraf 17 på det der lå
så det må jeg prøve når jeg finder lidt ny energi

ønsker jer alle en dejlig dag,
Tjaaa, jeg kan vel kun ønske dig held og lykke.

Du har vel aktindsigt både hos jobcenteret og hos læger/sygehus?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2015, 17:13   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du skal søge en førtidspension på det foreliggende....så kan du spare meget evt forvirring hvis du skriver følgende i ansøgningen..

Dato

Jeg ønsker at søge en førtidspension på det foreliggende grundlag ifølge lov om social pension §17 stk 2

Du kan så evt begrunde det nedenunder...men det er ikke nødvendigt...

Det vigtigste er at du får en kvittering på at du har afleveret den ansøgning...

Lav evt to kopier og få dem til at kvittere på den ene af dem...

Bemærk at skulle du høre en masse vrøvl om at du så ikke kan beholde din fleksjob visitation hvis du søger førtidspension....ja så passer det ikke...

De kan kun fjerne din visitation til fleksjob hvis de afprøver dig og du ikke står til rådighed for et fleksjob...

Så længe du står til rådighed for et fleksjob ja så kan de ikke fjerne din visitation til fleksjob...

Så længe du følger de krav der er og samarbejder....ja så har du fuldt ud lov til at bede dem tage stilling til om du opfylder kravene til en førtidspension...som der står i lov om social pension

Citat:
Stk. 2. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde forelægges sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag for kommunens rehabiliteringsteam. Kommunalbestyrelsen træffer umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.
Hvis man er for syg til at kunne arbejde i fleksjob...ja så kan de evt prøve med et ressourceforløb for at se om du kan få lidt mere arbejdsevne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2015, 17:18   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvis man søger §17.2, TVINGER man dem til at frorholde sig til HELE SAGSMATERIALET! Gør det!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension