K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2015, 15:16   #1
rollatormama
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2015
Lokation: morsø
Indlæg: 2
Styrke: 0
rollatormama er ny på vejen
flytte fra plejebolig i plejecenter?

Jeg faldt under opholdet på et afklaringscenter og brækkede benet.
Jeg var der for at få styr på at jeg var svag og kastede alt op.
Grundet det brækkede ben, fik jeg tilbudt en plejebolig på et plejecenter, da hverken jeg eller kørestolen kunne komme op i lejligheden hvor jeg boede.

Nu har jeg boet her siden august. Jeg er for længst ude af kørestolen og bruger kun rollator udenfor. Jeg klarer alt selv efterhånden.

Dog ikke tøjvask som personalet angiveligt er de eneste der må. Jeg har dog fået mig tilkæmpet at måtte vaske selv i weekenden fremover.

Jeg vil af mange forskellige grunde meget gerne ud af plejeregi. Jeg er kun 52 og er 22 år yngre end den næstyngste her.

Desuden har personalet visse problemer med at respektere mine grænser og de blander sig i alt. De kan låse sig ind nårsomhelst.

Økonomi spiller også en rolle, da min pension er væk pga den dyre bolig, medicin og mad.

Ønsker råd om at komme i almindelig bolig igen. Det er forstemmende og frustrerende at sidde her og mangle selvbestemmelse samt aldrig have penge til nødvendige indkøb af tøj og sko mv.

Jeg har desværre ikke råd til at kontakte en privat rådgiver.

Mvh Rollatormama
rollatormama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 15:20   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du selv kan finde en bolig, og skaffe penge til indskud (evt. lån i banken), så kan jeg ikke forestille mig, at nogen kan forhindre dig i at flytte.
Du skal dog huske, at du sandsynligvis har 3 måneders opsigelse.

Hvis du finder en lejlighed i almennyttigt boligbyggeri, så har du mulighed for, at låne til indskud af kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 15:48   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vil tage kontagt til en social rådgiver, det er dyrt for kommunen at have dig på plejehjem, så tror godt de vil hjælpe dig i alm bolig.

faktis er det underligt du får lov at blive når du kan klarer dig selv
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 17:39   #4
rollatormama
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2015
Lokation: morsø
Indlæg: 2
Styrke: 0
rollatormama er ny på vejen
Jeg kan næppe få indskudslån. Banken vil ikke låne mig en krone, det er forsøgt. Domea ejer stedet her, lejen er 5600 pr måned uden lys, varme og vand.

Jeg blev straks sat til at afdrage på det 3x5600 store indskudslån jeg fik her til.
Desværre er der ikke lige pt mangel på plejeboliger i Morsø kommune.
Vinteren har været hård, fem er døde siden december og der er vist stadig tre eller fire ledige pladser.

Jeg fornemmer at domea forsinker processen med genbesættelse af de ledige pladser, for at høste lejen.

Jeg er ret bange for at det er umuligt at få nyt indskudslån hos Morsø kommune
rollatormama er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension