K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2014, 10:34   #21
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Operation er bare ikke mulig pt. Hun vil ikke kunne tage sig af vores pige, samt færdiggøre udd."

Det er der ikke noget der hedder.. pt gambler hun med sin fremtid.

Hun er ung og lige nu går det ok, og hun kan arbejde selvom hun har en skadet skulder.

Men den slags skader har det med at udvikle sig med årene, og der er stor risiko for slidgigt hvis den går af led gentagne gange.

Det kan udvikle sig til at hun ikke kan bruge den uddannelse hun er ved at tage pt.. og det kan udvikle sig til at hun ikke kan lege det hun vil med sit eget barn senere.

Jeg fik selv en skade i en arm da jeg var ung og udødelig, og klarede det ok og bed smerterne i mig ind i mellem.

Men der udviklede sig følgeskader over årene pga forkert brug af armen, samt efterfølgende arvævsdannelse.. og de operationer der så fulgte, kom på et tidspunkt hvor skaden var for stor til at den kunne rettes op.

Der er mange ting jeg ikke kan idag, og ville ønske at jeg dengang havde taget skaden mere alvorligt og fået gjort noget ved den i tide.

Hvis hun bliver opereret, kan hun gå sygemeldt og få et eller flere semestres orlov fra sin uddannelse, og færdiggøre den efter operation plus genoptræning... det er ikke noget problem.

Under genoptræningen er hun desuden ikke fuldstændigt ukampdygtig..

Og hvis hun er, og du ikke kan aflevere i institution pga arbejdstider, har I mulighed for at søge hjælp gennem kommunen, eller at lave en aftale med en ung pige i en kort periode.. der kan hente eller bringe.

I er nødt til at tænke 20 år frem, og du er nødt til at støtte hende og bakke op omkring det, så hun ikke føler at hun står alene med ansvaret og at du er imod hendes tilvalg af operation.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 20:14   #22
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Vi har modtaget journalen fra speciallægen/fyssen.
Habituelle humeri / habitualis humeri / subluksationer sin A.
Diagnosekode dm 244
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 21:53   #23
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Nogen der vil kigge på den principafgørelse og komme med deres mening om den vil kunne bruges hvis hun vælger at sige nej til operation?

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=155947&exp=1
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 11:12   #24
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Det er altid godt at finde domme, som kan refereres til i egen sag.

Dommen beskriver godt hvad retsgrundlaget er for afgørelsen og hvad der ligger til grund for afgørelsen i amnesen.

Det er jo altid forbundet med en risiko for at egen vurdering af operation eller ej ikke svarer til hvad afgørelsen bliver
i ASK ud fra deres vurdering af hvad de ligger til grund for afgørelsen.

Efter et årelangt udredningsforløb og genoptræning af min skulderskade skrev Skulderkirug: Pt indkaldes til afklaring om der skal gives ny blokade eller overveje operation.
Efterfølgende efter konsultation noterede skulderkirug i journal " Patienten afsluttes. En operation vil ikke kunne ændre funktionsniveau af skulderen"
Så var jeg fri for at skulle forholde mig til operation eller ej

Så derfor er mit råd at Sygehusbehandling og genoptræning skal afsluttes før der kan tages en korrekt beslutning om det videre forløb.

Sidst redigeret af lgkh62; 06-04-2014 kl. 11:19.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2015, 11:07   #25
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Opdatering.
Vi fik udbetalt erstatning svarende til 5 %.

Vi ankede sagen. Og fra vi ankede til de reagerede med at kræve en speciallægeerklæring gik der 1 uge. Det er er Arbejdsskadestyrelsen der selv kører anken.. Vi har netop fået lavet tilsendt speciallægenserklæring. Og den viser tydeligt de ikke har vurderet hendes men korrekt.. Så det er spændende. Omkring det med at nægte operation, så har det ikke haft betydning overhovedet. Det var hendes valg.
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension