K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2014, 07:42   #1
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Arbejdsskade - operation + erstatning

Hej folkens..

Lige et hurtigt spørgsmål omkring arbejdsskade og operation.
Sagen er den, at min kæreste tilbage i 2012 i forbindelse med sit arbejde var ude for en hændelse så hendes skulder gik afled.
Hun tog til lægen dagen efter, som noterede det og gav smertestillende og Info om træning med elastik.

Siden december 2013 er hendes skulder begyndt at gå afled ved løft osv.
Det er nu meldt som en arbejdsskade igennem arbejde. Samt hendes læge har meldt det, hun har været ved speciallæge i skulderen som tog røntgen og det viste at der var knækket noget knogle af og det gør hendes skulder går af led, lægen sagde det 100% var i forbindelse med skaden tilbage i 2012.
Lægen har sat et 8 ugers fysio træningsprogram igang, selvom han mente det ikke ville ændre hendes tilstand. Efter de 8 uger, så skal der tages stilling til operation som lægen mener kun kan afhjælpe det. Se PS. i bunden.

Men den operation er svær at komme sig af bagefter.
Jeg er selv i lærer, så kan ikke tage orlov.

Vi mener selv sagen er lige til omkring erstatning, cirka 10% pga. Tilbagevendende ledskred.

Vi har også gang i vores egen ulykkesforsikring .

Men mit spørgsmål er egentlig bare om de kan holde erstatning tilbage hvis hun ikke vil opereres? Jeg vil ikke mene de kan tvinge hende til operation?
Hendes varige mén vil hverken blive bedre eller værre ifølge speciallægen.

Hendes tilstand bliver ikke bedre selvom de prøver med de 8 ugers fysio!!
Håber i kan tyde mit indlæg :-)

PS. Speciallægen kunne ikke give garanti på at operationen ville kunne forbedre hendes mén. Så det er jo også et sats at tage.

Sidst redigeret af Regres; 27-03-2014 kl. 07:57.
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 07:51   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja hvis lægen mener at opration vil hjælpe, så kan hun ikke sige nej fordi de kan ikke give en erstatning, hvis de ikke ved hvor skadet hun er og i det hun ikke vil tage i mod behandling, så kan skaden ikke afgøres.

En skulder skade er ikke noget der tager lang tid, at få lavet, jeg fik min skulder rep. fjernet en skadet slimsæk og et styk knogle. og kunne arbejde efter 3 dage igen, hun kan godt søge erstatning men hun vil næppe få noget ud af det, fordi alle bahandlinger skal være lavet for at kunne se, hvor stor skaden er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 07:54   #3
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Lægen har sagt der er 3 - 5 måneders genoptræning efter operationen samt armen skulle være i slynge 3 mdr.. Så tror ikke helt de 2 operationer kan sammenlignes rent forløbmæssigt efter operation.

..men ja, du har sikkert ret i det med at alle behandlinger skal være prøvet..

Sidst redigeret af Regres; 27-03-2014 kl. 08:01.
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 08:14   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det er nok rigtigt men at have en skade man ikke får lavet, er ligesom at bede om problemer sener i livet.
I skal jo også huske at tænke frem, tænk hvis hun får større problemer fordi hun ikke tager imod behandling, så får i først problemer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 08:21   #5
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Skaden kan ikke blive værre siger lægen.. Men kan godt følge dig..

Søgte egentlig også mere andres erfaring i en lignende situation..

Operation er bare ikke mulig pt. Hun vil ikke kunne tage sig af vores pige, samt færdiggøre udd.
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 08:39   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja jeg skal ikke gøre mig klog på og i kan søge erstatning men er ret sikker på de vil sige de ikke kan se evn. varig men som jo er det man får erstatning for før en behandling, der imod kan i få fysen betalt via arbejdes skaden.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 08:42   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nej det er nok rigtigt men at have en skade man ikke får lavet, er ligesom at bede om problemer sener i livet.
I skal jo også huske at tænke frem, tænk hvis hun får større problemer fordi hun ikke tager imod behandling, så får i først problemer.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Regres Se meddelelser
Skaden kan ikke blive værre siger lægen.. Men kan godt følge dig..
Jeg ved intet om skulderskader og skulderoperationer, men jeg ved, at det ikke er alting der kan fixes med en operation, og nogle oplever endda, at få det værre efter en operation.

Her tænker jeg specifikt på mennesker med den ryglidelse, der kaldes "fremadglidning af en lændehvirvel" (arcolyse med spondylolistese).

Mit bedste råd er, @Regres, er at du googler på skadens navn, den må du kunne finde på en røntgenbeskrivelse (det er altid en god idé selv, at have kopi af alt, også røntgenbeskrivelser), googl også på operationens navn, hvis den har et.
Det jeg mener er, at du skal finde andres erfaringer, både med lidelsen og efter en operation.

Kig f.eks. inde på netdoktor.dk , måske har andre derinde oplevet noget lignende, ellers kan du oprette et spørgsmål.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 09:17   #8
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Tak, for svaret. det er lige nøjagtig det jeg også vil mene. der er ingen garanti ved en operation. og det kan gøre det værre.
jeg prøver lige at tjekke netdoktor ud, havde jeg ikke tænkt på, tak...

omkring fysio, så er det på hospitalet, så det er heldigvis gratis, så skal vi ikke bruge tid på at få det refunderet...
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 14:16   #9
Frk Becher
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2014
Lokation: Horsens
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Frk Becher er ny på vejen
Arbejdsskade-operation og erstatning, ja det lyder jo lovende, men du/i bliver nok nød til at tage lidt mere realistiske briller på... For sådan hænger vores samfund ikke helt sammen, desværre. Din kæreste kan jo uden problemer arbejde på fuld tid ( hun er ikke sygemeldt trods skaden ) og ønsker ikke at sygemelde sig, for at blive opereret ( hun kan ALTID afslutte sit studie senere, når det drejer sig om dokumenteret sygdom). Dette er ensbetydende med, at hun "nægter" at lade sig behandle. Jeres barn er desværre ikke nogen undskyldning!!! Du ville nemt kunne aflevere og hente hende i dagpleje/vuggestue, hvis din kæreste afbryder sin barsel og bliver sygemeldt, så summa sumarum, hun nægter behandling, ingen erstatning!
Frk Becher er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 15:14   #10
Regres
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2013
Indlæg: 16
Styrke: 12
Regres er ny på vejen
Kan godt følge dig frk.
Men det du skriver er jo ikke noget du ved med 100%. :-)
Det kan jo godt være det ikke fungere sådan i praksis. Derfor jeg oprettede tråden for at høre andre erfaringer i lignende situation er. Og ikke gætværk :-) det kan jeg godt selv :-)

Men tak for svaret.
Regres er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension