K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2013, 18:26   #1
Amanda55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Amanda55 er ny på vejen
Førtidspensionist & Lønmodtagers dyrtidsfond

Jer er førtidspensionist og har desuden en løbende pensionsordning på 60.000 årligt.

jeg har desuden penge stående i lønmodtagers dyrtidsfond, som jeg overvejer at få udbetalt men : Det er mig komplet umuligt at få et entydigt svar vdr.evt modregning af dette beløb ( som jeg er klar over jeg skal betale 40% i skat af)
jeg har været i kontakt med udbetaling danmark, hvor 2 medarbejder svare vidt forskelligt, efter at have konsulteret kollegaer. En siger at eftersom der er tale om et engangsbeløb, vil der ikke blive modregnet i pensionsudelsen. En anden siger at det VIL komme med i min pensionsberegning, vist nok fordi at jeg har en løbende pension, og derfor vil blive modregnet et år. En tidligere ansat i pensionafdelingen her i Århus, er fuldstændigt uforstående overfor det sidste udsagn.
Jeg føler at når jeg gennem udbetaling danmark får 2 så forskellige svar, er det fuldstændigt umuligt at tage en beslutning, da de økonomiske konsekvenser er usikre.
Og vdr. boligsikring er det også svært at få et entydigt svar.Er der nogen her som ved noget/ har fået dem udbetalt. Hilsen Amanda
Amanda55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 00:57   #2
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Amanda55 Se meddelelser
Jer er førtidspensionist og har desuden en løbende pensionsordning på 60.000 årligt.

jeg har desuden penge stående i lønmodtagers dyrtidsfond, som jeg overvejer at få udbetalt men : Det er mig komplet umuligt at få et entydigt svar vdr.evt modregning af dette beløb ( som jeg er klar over jeg skal betale 40% i skat af)
jeg har været i kontakt med udbetaling danmark, hvor 2 medarbejder svare vidt forskelligt, efter at have konsulteret kollegaer. En siger at eftersom der er tale om et engangsbeløb, vil der ikke blive modregnet i pensionsudelsen. En anden siger at det VIL komme med i min pensionsberegning, vist nok fordi at jeg har en løbende pension, og derfor vil blive modregnet et år. En tidligere ansat i pensionafdelingen her i Århus, er fuldstændigt uforstående overfor det sidste udsagn.
Jeg føler at når jeg gennem udbetaling danmark får 2 så forskellige svar, er det fuldstændigt umuligt at tage en beslutning, da de økonomiske konsekvenser er usikre.
Og vdr. boligsikring er det også svært at få et entydigt svar.Er der nogen her som ved noget/ har fået dem udbetalt. Hilsen Amanda
Jeg er selv blevet FTP. 1-1-2013, men fik i maj måned sidste år mens jeg var på sygedagpenge også udb. for tab af erhvervsevne og 60,000 kr årlig i invalidepension fra Industriens Pension, og jeg fik også mine penge fra lønmodtagernes dyrtidsfond udb.
Det får ingen indflydelse på din pension med mindre du har en anden form for indtægt.

Sidst redigeret af eskemand; 06-07-2013 kl. 01:02.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 12:45   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Afgiften på LD beløb fratrækkes forinden udbetalingen.
Se evt på borger.dk måske ld.dk
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2015, 12:30   #4
camson55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
camson55 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af eskemand Se meddelelser
Jeg er selv blevet FTP. 1-1-2013, men fik i maj måned sidste år mens jeg var på sygedagpenge også udb. for tab af erhvervsevne og 60,000 kr årlig i invalidepension fra Industriens Pension, og jeg fik også mine penge fra lønmodtagernes dyrtidsfond udb.
Det får ingen indflydelse på din pension med mindre du har en anden form for indtægt.
jeg søger selv svar på samme spørgsmål, og fik oplyst i LD, at det vist var forskelligt fra kommune til kommune, men der bør vel være en lovgivning, der regulerer det, så alle bliver behandlet ens. Er der nogle, der kan bidrage med oplysninger i den retning?
camson55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2015, 20:59   #5
sallingbo
sallingbo
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2014
Alder: 63
Indlæg: 8
Styrke: 0
sallingbo er ny på vejen
Jeg lytter med . Jeg overvejer selv at trække mine penge i LD ud .
Men jeg har også et mindre beløb på 8,500 kr i Sampension og har ringet ind til dem ang. udbetaling . De siger at der bliver trukket 60% i afgift og muligvis et gebyr på 2400,00 kr . Det er da helt til grin , jeg kan ende med at få under 2000,00 kr ud . Gribbe er vist det rigtige ord .
sallingbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lønmodtagernes dyrtidsfond Diablo Alt det andet 4 16-01-2012 11:01
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Jeg er ny førtidspensionist!!! hj75 Din historie 6 22-08-2008 09:23
Førtidspension og LD (lønmodtagernes dyrtidsfond) xanadou Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-04-2008 06:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension