K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2015, 14:31   #1
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Dokumenter i sag hos kommunen

På et tidspunkt lavede jeg et skriv, hvor jeg beder teamchefen forholde sig til fejl og mangler i min sag. (der var så lidt skriv frem og tilbage og til sidst bad jeg jobcenterchefen forholde sig til det - hvilket han ikke gjorde)

På det første skriv havde jeg også skrevet, at jeg ville have dem til at ligge en kopi i min sag så man senere kunne se, at jeg havde været utilfreds. Det har de ikke gjort - der er et notat hvor det står at teamchef har besvaret klagepunkter.

Kan man ikke forlange at ting man synes er relevante bliver lagt i ens sag?
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2015, 14:57   #2
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
På et tidspunkt lavede jeg et skriv, hvor jeg beder teamchefen forholde sig til fejl og mangler i min sag. (der var så lidt skriv frem og tilbage og til sidst bad jeg jobcenterchefen forholde sig til det - hvilket han ikke gjorde)

På det første skriv havde jeg også skrevet, at jeg ville have dem til at ligge en kopi i min sag så man senere kunne se, at jeg havde været utilfreds. Det har de ikke gjort - der er et notat hvor det står at teamchef har besvaret klagepunkter.

Kan man ikke forlange at ting man synes er relevante bliver lagt i ens sag?
Tror de skal vedlægge alt skriftligt materiale. Sjovt nok har de heller ikke vedlagt mine kommentarer i min sag Måske nogen herinde kan henvise til noget mere konkret om emnet. Det ville næsten være underligt hvis de kan sortere efter for godt befindende.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2015, 15:06   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Sørg for ALTID ! at få en kvittering på hvad der er afleveret til kommunen, på den måde kan de ikke løbe fra de dokumenter man afleverer.

Fik du ikke kvittering på at du havde afleveret klage mv. ?

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2015, 16:55   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det sker desværre at de sidder og vælger ud hvad de ønsker at lægge i sagen...

Eneste måde at komme uden om det på er ved at aflevere det på kommunen og få den kvittering...

Senere vil man kunne henvise til den klage eller tekst (man bør selvfølgelig selv have en kopi at teksten) via den kvittering...

Skal man partshøres i sagen ja så kan man også vælge at skrive disse ting her...da kommunen er forpligtiget til at gemme den partshøring...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2015, 23:50   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
På et tidspunkt lavede jeg et skriv, hvor jeg beder teamchefen forholde sig til fejl og mangler i min sag. (der var så lidt skriv frem og tilbage og til sidst bad jeg jobcenterchefen forholde sig til det - hvilket han ikke gjorde)

På det første skriv havde jeg også skrevet, at jeg ville have dem til at ligge en kopi i min sag så man senere kunne se, at jeg havde været utilfreds. Det har de ikke gjort - der er et notat hvor det står at teamchef har besvaret klagepunkter.

Kan man ikke forlange at ting man synes er relevante bliver lagt i ens sag?
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Tror de skal vedlægge alt skriftligt materiale. Sjovt nok har de heller ikke vedlagt mine kommentarer i min sag Måske nogen herinde kan henvise til noget mere konkret om emnet. Det ville næsten være underligt hvis de kan sortere efter for godt befindende.
Har i kvittering på, at pågældende skriverier er modtaget?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2015, 10:02   #6
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
En rigtig kvittering har jeg ikke - men jeg har mange mail. Det jeg synes er så mærkeligt er, at de nævner at jeg har kritiseret arbejdet i jobcentret, men ikke ligger alt skriv i sagen.

Efter jeg skrev i går læste jeg videre i de over 100 sider og bemærkede så at både min indsigelse og anke af lukningen af sygedagpenge heller ikke er der - men jeg ved at de er sendt til ankestyrelsen. Der er også en masse af deres notater som ikke er rigtige.

Jeg tænker, at det er vigtigt at alt er der. Både så ankestyrelsen kan se hvordan kommunen er hvis sagen skulle komme derind igen eller hvis jeg flytter til en anden kommune.

Vil det være en god ide, at printe det hele ud og gå ned og aflevere det (mod en kvittering) og bede dem ligge ALT ind i sagen?
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2015, 11:41   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Du kan bede om at få en akt med som "skal arkiveres som partsindlæg på min sag"

Her samler du alt du vil have med i dato rækkefølge og samler det som en akt.
Lav evt. en oversigt med dato, emne og siderreferense
f.eks. 01.01.2015 mail til xxxx side 1-3
02.01.2015 klage til Jobcenterchef hr. xx side 4-5 osv. = overskueligt

Sørg for at skrive side numre på alle siderne. F.eks. hvis der er 88 sider skal der for side 1 skrives i nederste højre hjørne 1/88 og for side 2 2/88.
At skrive 1/88 betyder side 1 ud af 88 sider i alt = hele sagsakten.

Når der så skal tales om et bestemt emne, er det jo let at finde den side/emne du taler om. F.eks. 02.01.2015 klage til Jobcenterchef hr. xx side 4-5

Held og lykke med hvad du gør HUSK at have et enslydende kopi til dig selv.

Sidst redigeret af lgkh62; 02-05-2015 kl. 11:46. Årsag: Kopi til sig selv
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension