K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2015, 00:19   #1
ReneSkovbro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
ReneSkovbro er ny på vejen
True med at tage i kontanthjælp

Hej

Et enkelt spørgsmål ang. kontanthjælp
Da min bror er blevet truet af sin sagbehandler ang. at tage i hans kontanthjælp fordi han drikkker.. og efter sagsbehandlerens mening ikke opfylder kravet til kontanthjælp.. hvis ikke han stopper med at drikke... Men nu ligger det sådan at han gerne vil ud og arbejde.. og som han siger, han er udemenneske så et job hvor han laver noget ude .. graver huller ell. den slags.. og mester ikke siger noget ,, så drikker han da nogle bajere... Men .. Men... Men... er der maskiner og den slags indblandet ........ ja så venter han da til fyraften med at drikke..

Efter loven ang. flexjob og lykkepiller, hvor kommunen IKKE må tvinge folk på lykkepiller.. mener jeg også at loven ikke kan tvinge folk på bla. antabus og lign..

Jeg har selv spurgt min egen sagbehandler.. og hun nægtede da pure at ville tage i folks kontanthjælp på grund af folk drikker.. af samme grund som loven med lykkepiller og flexjob

Jeg spørg.. er der nogle herinde.. der ved noget ang. det problem...????

Mange tak på forhånd
M.V.H

Rene
ReneSkovbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 07:06   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ReneSkovbro Se meddelelser
Hej

Et enkelt spørgsmål ang. kontanthjælp
Da min bror er blevet truet af sin sagbehandler ang. at tage i hans kontanthjælp fordi han drikkker.. og efter sagsbehandlerens mening ikke opfylder kravet til kontanthjælp.. hvis ikke han stopper med at drikke... Men nu ligger det sådan at han gerne vil ud og arbejde.. og som han siger, han er udemenneske så et job hvor han laver noget ude .. graver huller ell. den slags.. og mester ikke siger noget ,, så drikker han da nogle bajere... Men .. Men... Men... er der maskiner og den slags indblandet ........ ja så venter han da til fyraften med at drikke..

Efter loven ang. flexjob og lykkepiller, hvor kommunen IKKE må tvinge folk på lykkepiller.. mener jeg også at loven ikke kan tvinge folk på bla. antabus og lign..

Jeg har selv spurgt min egen sagbehandler.. og hun nægtede da pure at ville tage i folks kontanthjælp på grund af folk drikker.. af samme grund som loven med lykkepiller og flexjob

Jeg spørg.. er der nogle herinde.. der ved noget ang. det problem...????

Mange tak på forhånd
M.V.H

Rene
Mit bedste råd er, at din bror beder om aktindsigt, og ser om der står noget i hans journal om disse trusler.

Erfaringen viser, at nogle sb'ere har det med, at sige nogle "underlige" ting, som ikke bliver journalført, og dermed ikke har nogen relevans.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 07:26   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Handler sagsbehandlers udmelding ikke om hvorvidt din bror står til rådighed for arbejdsmarkedet ? (som jo er betingelsen for at få kontanthjælp)

Som jeg læser dit indlæg drikker din bror nogle øller - mens han er på arbejde ? - hvis han ikke skal betjene maskiner, og mester ikke siger noget.....Men dermed begrænser han jo også markant hvor han kan få arbejde henne, for rigtig mange arbejdsgivere vil ikke acceptere dette. De løber jo en risiko for arbejdsskader som de skal hænge på hvis der er alkohol-påvirkede medarbejdere.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 08:59   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Idag stilles der stort set alle steder store krav til kvalitet,effektivitet på en arbejdsplads, og så dur det altså ikke at man dingler rundt fordi man drikker øller på job.

synes han skal spørge sin læge om at anbefale et godt sted at søge behandling for sit alkoholmisbrug, og dernæst informere sagsbehandler om at han har søgt behandling således at det er muligt at passe et arbejde.

du kunne evt. gå med ham ? for at støtte ham. det er rigtig godt du skriver herinde for det viser at du vil din bror det godt.

held og lykke
vh sortepigen ( som er barn af en alkoholiker, som døde af druk, og søster til en alkoholiker som er på vej til det samme)
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 09:16   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis han har behov for at drikke øl i arbejdstiden, så er han afhængig, drikker for meget og har brug for hjælp..
Så istedet for tomme trusler, burde sagsbehandleren støtte op omkring hjælp til at få styr på det med alkohol..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 14:05   #6
ReneSkovbro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
ReneSkovbro er ny på vejen
Tak Alle Sammen

Nu kan vi gå lidt videre med det

M.V.H.
ReneSkovbro
ReneSkovbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension