K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2015, 12:11   #1
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Kan vi leje vores hus ud?

Hej alle i kloge mennesker

Er der nogen der ved om vi kan leje vores hus ud, uden jeg bliver trukket i ressourceforløbsydelse? Huset står kun i min ægtefælles navn.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2015, 20:36   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Der er jo ikke gensidig forsørgerpligt på resource forløb, og da du reelt ikke har noget med det at gøre , ka jeg ikke se hvorfor det ikke skulle lade sig gøre .

Var det mig ville jeg dog være 100 procent sikker på ALT ...så der ikke kommer noget uforudset ..
Held og lykke med projektet


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 11:19   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af rinse Se meddelelser
Hej alle i kloge mennesker

Er der nogen der ved om vi kan leje vores hus ud, uden jeg bliver trukket i ressourceforløbsydelse? Huset står kun i min ægtefælles navn.
Den er "lusket" og kræver i den grad nærmere afklaring.

Lejeindtægt modregnes normalt i ressourceydelsen. Medmindre at det drejer sig om lejeindtægt for HØJST 1 lejer.

"Lejeindtægter fra logerende
Fra den 1. januar 2015 vil der ikke længere skulle ske fradrag i uddannelses-, kontanthjælp og ressourceforløbsydelse for lejeindtægter. Herved vil modtagere af uddannelses-, kontanthjælp eller ressourceforløbsydelse have mulighed for at nedbringe deres boligudgifter ved at udleje et eller flere værelser til højst én logerende, uden at indtægten herfra medfører fradrag i hjælpen. Ændringen ventes at bidrage til, at personer, som overgår til uddannelses- eller kontanthjælp m.v., kan blive i deres bolig."


Så er der denne: Der modregnes for udbytte af formue m.m. ????

Så er det spørgsmålet om HVORVIDT ovennævnte er gældende, når huset og "formuen" juridisk tilhøre ægtefællen ???

Sidst redigeret af mik16; 22-04-2015 kl. 11:22.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 11:21   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja og man skal vel også selv stadig bebo huset og "blot" leje en del af boligen ud.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 11:41   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja og man skal vel også selv stadig bebo huset og "blot" leje en del af boligen ud.
Ja der er ingen tvivl om at man modregnes for evt. overskud hvis man udlejer hele huset. Og fraflytter.

Havde det været modregning i andet: Fx. i ledighedsydelse/fleksløntilskud, så havde man set på om det var privat eller erhvervsmæssig udlejning.. Den første havde ikke medført modregning..

Men nu er det jo i en ressourceydelse der langt hen ad vejen følger reglerne for kontanthjælp.. Bortset fra at ressourceydelsen er ægtefælle/samlever uafhængig..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 11:56   #6
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Vi er fraflyttet huset og det står tomt.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 12:17   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du i første omgang ikke vil spørge kommunen/udbetaling Danmark vil jeg foreslå du henvender dig i en gratis retshjælp og hører deres mening. Det er altid tricky hvem der ejer hvad når man er gift. Jeg mener, selv om huset står i din ægtefælles navn er det vel også dit hvis I har fælleseje?
Jeg ville altså få en jurist i retshjælpen til at råde jer.

I mange kommuner er det muligt at komme til at tale med en fra Advokat vagten på biblioteket. Se http://www.advokatvagterne.dk/radgivning

Alternativt spørge Udbetaling Danmark.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension