K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2012, 10:12   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så din sag har endnu ikke været forbi pensionsnævnet?

Den har "kun" været i indstillings teamet og er blevet afvist indtil videre? Det er jo fint hvis det "kun" er det, så er der jo stadig tid til at indhente det fornødne fra dine læger.

Måske var det smartest at få de "gyldne" ord fra lægerne først inden lægekonsulenten evt. skal tage stilling til din sag igen!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 10:25   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med EE, at du ikke skal anke sagen, for næsten med garanti vil de også skrive du skal i en ny arbejdsprøvning. og så har du bare spildt en masse tid, da kommunen sikkert ikke vil gøre meget for at afklare dig i den periode.
en anke tager et halvt år eller mere

så snak med din læge omkring kontraincidering og så kan din sagsbehandler nemlig sende sagen videre til JK på ny
for du har nemlig helt ret en lægekonsulent vægter højere ind du siger at det er umuligt at gennemføre

rent lægefagligt er der ikke noget og komme efter, men for at få fleks eller pension, er det din arbejdsevne som skal bedømmes
når alle behandlingsmuligheder er udtømte. grunden til man skal i arbejdsprøvning

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-05-2012 kl. 10:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 10:27   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Så fik jeg svar af min sagsbehandler.

Min sagdbehandler blev meget forskrækket over min mail, og vil sende det videre til lægekonsulenten igen, for at høre om det får ham til at skifte mening, med at jeg ikke tager skade af ny arbejdsprøvning.

Hvis han ikke gør det, så vil hun indhente oplysninger ved min egen læge.
Da jeg læste din føste post, var det lige netop ovenstående jeg ville råde dig til :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 10:33   #14
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Så din sag har endnu ikke været forbi pensionsnævnet?

Den har "kun" været i indstillings teamet og er blevet afvist indtil videre? Det er jo fint hvis det "kun" er det, så er der jo stadig tid til at indhente det fornødne fra dine læger.

Måske var det smartest at få de "gyldne" ord fra lægerne først inden lægekonsulenten evt. skal tage stilling til din sag igen!?
Præcis Enteneller

Jeg faldt lidt til ro igen, over at der ikke er noget forgjort endnu. Jeg kan stadig tale min sag. Jeg tror du har ret, jeg vil høre min læge ad om han ikke kan snakke sammen med min sagsbehandler (det er han heldigvis god til), og evt. komme med sit besyv, inden det kommer for lægekonsulenten igen.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 10:35   #15
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er enig med EE, at du ikke skal anke sagen, for næsten med garanti vil de også skrive du skal i en ny arbejdsprøvning. og så har du bare spildt en masse tid, da kommunen sikkert ikke vil gøre meget for at afklare dig i den periode.
en anke tager et halvt år eller mere

så snak med din læge omkring kontraincidering og så kan din sagsbehandler nemlig sende sagen videre til JK på ny
for du har nemlig helt ret en lægekonsulent vægter højere ind du siger at det er umuligt at gennemføre

rent lægefagligt er der ikke noget og komme efter, men for at få fleks eller pension, er det din arbejdsevne som skal bedømmes
når alle behandlingsmuligheder er udtømte. grunden til man skal i arbejdsprøvning
Præcis det jeg vil gøre, det er nu rart at få sagen vendt herinde
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 11:11   #16
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
det er en god ide!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 15:50   #17
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Så fik jeg snakket med egen læge, han var heldigvis enig i at yderligere tiltag vil forværre mit helbred, og vil kontakte min sagsbehandler.

Han syntes også lægekonsulenten havde været vag, ved at skrive en konklusion der hedder at jeg ikke kan få det bedre, men at nye tiltag ikke kan skade.

Hvis lægekonsulenten ikke skifter mening ang. den sidste del, så vil min læge anbefale en speciallæge i psykiatri, til at lave en aktuel udredning. Den jeg har nu, er fra før der har været arbejdsprøvning.

At de har foreslået jeg skulle observeres i mit egen hjem, hvis jeg ikke kan klare en ny arbejdsprøvning, syntes han var meget krænkende. Og også uforsvarligt, pga. min psyke.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension