K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2009, 10:13   #1
Flexer
På vej til at lære K10
 
Flexers avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2009
Lokation: Lolland
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flexer er ny på vejen
Question Må man undervise

Hej!
Jeg er nu bruger af denne side, og tak til Trold for linket, det er en rigtig god side, sad hele aftenen og læste forummet igennem, og her er mange ting jeg kan bruge.
Jeg er blevet tildelt flexjob/ydelse pr. 1/5, men som alle ved er det jo ikke arbejde der hænger på træerne, men mit spørgsmål lyder, må man undervise på aftenskole når man er flexjobber, eller er det forbudt, man kan jo ikke leve af at undervise 3 timer om ugen, så det jeg tænker på, det er at de måske kan modregne de timer jeg underviser i min flexydelse, jeg har også tænkt på at starte som selvstændig, men jeg ved ikke om jeg tør springe ud i det, min sagsbehandler siger at hvis man får et ikke flexjob, så kan man stille flexjob/ydelsen i bero, og hvis det så ikke går så får man det igen uden at skulle det hele igennem igen, er det rigtigt, og vil det også gælde som selvstændig, uha en masse spørgsmål
__________________
Hilsen fra
en flexjobber uden job
Flexer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 13:24   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flexer Se meddelelser
Hej!
Jeg er nu bruger af denne side, og tak til Trold for linket, det er en rigtig god side, sad hele aftenen og læste forummet igennem, og her er mange ting jeg kan bruge.
Velkommen til siden håber at vi kan svare dig på bare nogen af dine spørgsmål
Citat:
Jeg er blevet tildelt flexjob/ydelse pr. 1/5, men som alle ved er det jo ikke arbejde der hænger på træerne,
Nej det skal guderne vide så held og lykke med søgningen og husk at holde dit jobcenter til ilden så du ikke bare ligger i en bunke og der ikke sker mere
Citat:
men mit spørgsmål lyder, må man undervise på aftenskole når man er flexjobber, eller er det forbudt, man kan jo ikke leve af at undervise 3 timer om ugen, så det jeg tænker på, det er at de måske kan modregne de timer jeg underviser i min flexydelse,
Jeg har prøvet at finde ud af det i forbindelse med en veninde der gerne ville sælge tupperware og vi kunne intet finde omkring det, det ser ikke ud som om det står i loven nogen steder...

Men vi gjorde det med hende at vi skrev til kommunen og spurgte dem til det det blev så vurderet individuelt og hun fik lov til det , men hun skulle selvfølgelig stadig stå til rådighed for et fleksjob og hvis og så frem der kom et job og hun ikke kunne klare det sammen med sit tupperware så skulle hun klart omgående stoppe med det ...

Men det er noget du helt sikkert skal have på skrift for når det ikke står nogen steder i loven så er det ikke så ligetil hvis du lige pludselig skifter sagsbehandler og den nye ikke mener at det er ok

Citat:
jeg har også tænkt på at starte som selvstændig, men jeg ved ikke om jeg tør springe ud i det, min sagsbehandler siger at hvis man får et ikke flexjob, så kan man stille flexjob/ydelsen i bero, og hvis det så ikke går så får man det igen uden at skulle det hele igennem igen, er det rigtigt, og vil det også gælde som selvstændig, uha en masse spørgsmål
Den skal du helt klart forlange at få på skrift og henvisning til loven hvori det fremgår , der er ikke i loven belæg for at du prøver at stoppe din ledighedydelse og så bagefter kan komme tilbage og der er tilfælde hvor folk har brændt sig umanerligt på det...

Jeg ved at web for mange år siden fik tilbudt et job af vores nabo hvor det var så nemt det han skulle udføre at vi mente der måske kunne være en mulighed for at han kunne klare det trods det at han havde dårligt helbred, der snakkede vi med kommunen og de gav så lov til at han prøvede det i en måned og så skulle der snakkes om det igen , hvis han så kunne klare det kom han ud af fleksordningen og mens han prøvede det stoppede ydelsen (han klarede det så en uge så det var der ikke nogen ben i ) men hvis ikke han havde haft det skrevet ned så kunne han være kommet meget galt afsted som andre er kommet , så der skal du være helt sikker på at i ikke snakker forbi hinanden og at hun er villig til at skrive det ned og henvise til steder i loven hvor det står ...

Vi tog det for gode vare at web bare fik det skrevet ind i sine papir senere er vi så blevet klogere og har fundet ud af at hvis en sagsbehandler giver dig lov til noget og det er misinformering og der ikke er lovbelæg for det ja så kan de ret beset tage din fleks fra dig ... så hun skal skrive i følge hvilke lov ...

Øv håber ikke at jeg har taget modet fra dig .. og for at gøre det hele værre sætter jeg lige noget på her om det at blive selvstændig som flekser ...

http://www.clh.dk/?id=1337#c3314

For alt hvad jeg har læst så er det mere end svært at starte op som selvstændig som flekser ...

Der står også i HK´s pjece
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Der kan ydes tilskud til selvstændige erhvervsdrivende til at fastholde beskæftigelse i egen virksomhed i et fleksjob.
Fleksjobbet kan først oprettes, når alle revalideringsmuligheder eller andre foranstaltninger har været afprøvet for at etablere arbejde på det ordinære arbejdsmarked.
Kun hvor det er åbenbart formålsløst, skal de foranstaltninger ikke gennemføres.
Tilskud til selvstændige erhvervsdrivende skal overvejende anvendes til at kompensere for den ekstra omkostning, vedkommende har ved at få andre til at udføre opgaver, som han eller hun ikke selv kan udføre.
Tilskud ydes med 1/2 eller 2/3 af mindste overenskomstmæssige løn for det pågældende ansættelsesområde for nyansatte uden faglige
kvalifikationer.
Ansættelse i fleksjob i ægtefælles virksomhed kan kun finde sted, når der er tale om et ansættelsesforhold som lønmodtager. Der skal
være tale om et reelt job, som følger gældende regler for løn og ansættelse.
Der kan derimod ikke ydes tilskud til løn ved ansættelse som medarbejdende ægtefælle i egen virksomhed.


Jeg har fundet det her i en anden tråd hvor en anden flekser også overvejede at blive selvstændig , der står ikke noget om hvordan det gik men måske du kunne skrive en pb til hende og høre om hun fandt ud af noget og om der var nogen hjælp at hente eller om der er nogen informationer hun kan dele med dig ....

du finder den anden tråd her http://www.k10.dk/showthread.php?t=4052
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 13:47   #3
Flexer
På vej til at lære K10
 
Flexers avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2009
Lokation: Lolland
Indlæg: 2
Styrke: 0
Flexer er ny på vejen
Tak

Tusind tak for al din oplysning, det er jeg super glad for, der er noget at tænke over, og nu vil jeg lige læse tråden en anden mulig selvstændig, jeg vender tilbage når jeg ved noget om hvad jeg gør, eller rettere tør
__________________
Hilsen fra
en flexjobber uden job
Flexer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 17:28   #4
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hejsa
Jeg ved at dem ude i min fagforening har sagt at man skal passe på, f.eks hvis man nu har noget frivilligt arbejde, for man skal ligge de timer man kan arbejde i sit flexjob.. Så vil da også helt klart spørge, og så få det på skrift...
Pøj pøj med det
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 17:54   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du må GERNE arbejde på ledighedsydelse.

Du skriver til din kommune, hvor mange timer det er... eks. 3 timer PLUS forberedelsestid, du får løn for.

Og så henviser du til loven nedenfor. Du bliver modregnet time for time, ikke med den løn du får.

Se her:

Citat:


§ 74 d. Stk. 3. Når en person, der modtager ledighedsydelse, samtidig har arbejde af kortere varighed, sker der fradrag i ledighedsydelsen.

Fradraget i ledighedsydelsen sker i forhold til den arbejdstid, som den pågældende har i arbejdet. For personer, der ikke har en dokumenterbar arbejdstid, beregnes timetallet ud fra indtægten divideret med den omregningsfaktor, som er fastsat efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=113596#Kap7

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension