K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2009, 07:44   #11
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
*tillykke*

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 08:11   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tillykke....

er det så en midlertidig(genvurderingspension) §20 du har fået*SSS*??
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 19:39   #13
Flemse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: Odense
Alder: 68
Indlæg: 16
Styrke: 16
Flemse er ny på vejen
Tak for de gode link og de mange lykønskninger, det varmer.
Har læst herinde, at flere ftp. får deres pension, efter forskellige paragraffer. Hvad betyder §17 §18 er selv §20 hvad hedder den bedste §? er der en, der evt. gider smide et link?
Mvh flemse
Flemse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 19:45   #14
Flemse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: Odense
Alder: 68
Indlæg: 16
Styrke: 16
Flemse er ny på vejen
Så først nu, at der er flere sider ;o]
Crazycatlady Håber det må lykkes for dig
pruttenQ34 Hvad mener du?, er §20 en genvurderingspension?
Mvh flemse
Flemse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 20:21   #15
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hej flemse..
det fordi jeg er ved søge §17 og §20....dvs pension med genvurdering...!!så ja jeg mener §20 er med genvurdering.....ellers tager jeg da helt fejl....!!


§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Sidst redigeret af pruttenQ34; 11-05-2009 kl. 20:23.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 22:35   #16
Flemse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: Odense
Alder: 68
Indlæg: 16
Styrke: 16
Flemse er ny på vejen
Hej pruttenQ34 ( spøjst nickname ) ;o]
Øv for §20
Gad vide om jeg skal klage over det, vil helst ikke igennem en vurdering igen. Leder videre på "indernedded" efter de der paragraffer.
Mvh flemse
Flemse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 00:31   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pensionen kan søges på forskellige måder. Enten på det foreliggende, §17, eller §18, hvor det oftest er kommunen selv, der påbegynder sagen.

Genvurdering - eller midlertidig - pension eksisterer IKKE... kun i meget, meget sjældne tilfælde. Eks. en 18-årig kræftramt, hvor behandlingsforløbet er usikkert.

Det er IKKE lovligt - endnu - at tilkende pension midlertidligt.

Genvurderingen finder sted efter 5 år... og da en pension er en varig tilkendelse, så skal man ved et mirakel være blevet rask for at frakende pensionen igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 01:15   #18
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Pensionen kan søges på forskellige måder. Enten på det foreliggende, §17, eller §18, hvor det oftest er kommunen selv, der påbegynder sagen.

Genvurdering - eller midlertidig - pension eksisterer IKKE... kun i meget, meget sjældne tilfælde. Eks. en 18-årig kræftramt, hvor behandlingsforløbet er usikkert.

Det er IKKE lovligt - endnu - at tilkende pension midlertidligt.

Genvurderingen finder sted efter 5 år... og da en pension er en varig tilkendelse, så skal man ved et mirakel være blevet rask for at frakende pensionen igen.

Er nemlig rigtigt zuza

Og bliver man tilkendt en pension med genvurdering uden at der er tale om en lidelse med det der hedder... et erfaringsmæssigt usikkert forløb... så skal man overveje at anke den genvurdering omgående i forsøg på at få den slettet...

Og Husk at ved en genvurdering er det kommunen der skal løfte bevisbyrden at man skal kunne opnå selvforsørgelse via job og efter min opfattelse er det svært at bevise hvis man ikke allerede er i job... så ank omgående en frakendelse for den er sansynligvis i modstrid med reglerne... (gad egentligt vide om nogen i det hele taget er frakendt pension ved genvurdering ?)
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 10:36   #19
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Pensionen kan søges på forskellige måder. Enten på det foreliggende, §17, eller §18, hvor det oftest er kommunen selv, der påbegynder sagen.

Genvurdering - eller midlertidig - pension eksisterer IKKE... kun i meget, meget sjældne tilfælde. Eks. en 18-årig kræftramt, hvor behandlingsforløbet er usikkert.

Det er IKKE lovligt - endnu - at tilkende pension midlertidligt.

Genvurderingen finder sted efter 5 år... og da en pension er en varig tilkendelse, så skal man ved et mirakel være blevet rask for at frakende pensionen igen.

så forstår jeg ikke min aktør...sagsbehandler konculent søger §17 og §20 med genvurdering...har da læst et par stk herinde har fået med genvurdering....dog for et par år tilbage????
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2009, 10:54   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Før i tiden (kender ikke reglerne NU) der kunne man IKKE SELV søge om førtidspension med genvurdering. Man søgte helt almindelig førtidspension, og genvurderingen var noget visitationsteamet selv fik moslet sammen, så klienten faktisk først fik beskeden da den blev besluttet......iøvrigt har det været et meget omdiskuteret emne både i psykiatrifonden og hos sind, fordi ret mange blev enormt dårlige af at få den tidsbegrænsning med indover, hvilket gjorde/gør patienterne bange og usikre og unødigt stresset.

Jeg har fået fortalt, at man i dag kun tildeler førtidspensioner med genvurdering til meget unge mennesker, men ved ikke om det holder stik i virkeligheden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere og mere korruption og kriminalitet i Danmark. Indiansummer Politik og Samfund 15 06-04-2012 19:15
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
For dem der vil lidt mere end at være førtidspensionist..! makeacd De Unge 0 29-10-2008 11:01
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension