K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 09:57   #1
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Unhappy skal vi blive skilt,

Hej jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe med et par spørgsmål.

Jeg er førtidspensionist og gift med min mand som inden for 6 mdr ryger ud af dagpenge.

vi har for 3 et halvt år siden købt hus og vi har en campingvogn som er købt på afbetaling. hverken hus eller campingvogn kan sælges med fortjenste.

vi har to børn og jeg er ved at gå i spåner over at spekulere over hvad der sker hvis ikke han når at finde et job.Han søger desperat og er selv ved at gå ned pga alle de afslag.

vil han kunne få kontanthjælp?

Skal vi lade os skille?

skal vi forsøge at sælge campingvogn selvom det betyder vi taber penge?
eller kunne jeg få den skrevet over i mit navn(den står i hans navn)?


Jeg spørger for at foreberede mig på den situration vi måske snart kommer til at stå i jeg frygter tvangsauktion og at vi blir nødt til at flytte hver for sig
så jeg håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål og måske gi et råd til hvad vi kan gøre.

på forhånd tak
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 10:41   #2
Sannepil
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Alder: 45
Indlæg: 160
Styrke: 14
Sannepil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidixxx Se meddelelser
Hej jeg håber der er nogen herinde der kan hjælpe med et par spørgsmål.

Jeg er førtidspensionist og gift med min mand som inden for 6 mdr ryger ud af dagpenge.

vi har for 3 et halvt år siden købt hus og vi har en campingvogn som er købt på afbetaling. hverken hus eller campingvogn kan sælges med fortjenste.

vi har to børn og jeg er ved at gå i spåner over at spekulere over hvad der sker hvis ikke han når at finde et job.Han søger desperat og er selv ved at gå ned pga alle de afslag.

vil han kunne få kontanthjælp?

Skal vi lade os skille?

skal vi forsøge at sælge campingvogn selvom det betyder vi taber penge?
eller kunne jeg få den skrevet over i mit navn(den står i hans navn)?


Jeg spørger for at foreberede mig på den situration vi måske snart kommer til at stå i jeg frygter tvangsauktion og at vi blir nødt til at flytte hver for sig
så jeg håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål og måske gi et råd til hvad vi kan gøre.

på forhånd tak
Hej.

Jeg kan godt forstå din bekymring, jeg har selv været ægtefælleforsørget siden 2007 da jeg er gift og min mand har job.

Jeg havde dog et par måneder her i 2012 hvor jeg var på kontanthjælp, da min mand var imellem job og selv om vi har hus og bil, så fik jeg stadig kontanthjælp.

Du skal blot sørge for at få noget dokumentation på at der ikke er penge at hente ved salg, så de ved at du ikke kan leve af at sælge hverken hus eller campingvogn.

I må tilsammen have ca. kr. 27.000,- før skat, så hvis du har pension på kr. 14.000 før skat, så kan han som jeg mener det er, næsten få fuld kontanthjælp.

Håber at du finder ud af det.
Sannepil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 11:53   #3
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Jeg har desværre ingen hjælp, men vil blot sige, at jeg virkelig føler med dig/jer. Sikke en situation at stå i. Jeg håber, I klarer den sammen.
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal jeg blive selvforsøgende/ dvs forsøges af min mand ? mor2 Spørgsmål ang fleksjob 8 25-08-2010 15:30
Hvad skal der blive af mig?? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 05-06-2010 22:48
Hvad skal der dog blive af mig? annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 49 29-03-2010 12:11
Vil blive mere syg, når jeg skal i afklaring. pga transporten Emmely1980 Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-11-2008 09:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension