K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2011, 16:54   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Forværring af tilstand ved aktivering....

Hvis jeg nu inden længe nok skal melde mig ledig, fordi kommunen ikke mener jeg har fået det værre, men sagtens kan arbejde bare færre timer, hvordan er det så omkring forværring af min "tilstand". Kan man på nogen måde hænge kommunen op på at de ved aktivering forværrer min tilstand, jeg synes jeg nogle gange herinde har set noget omkring, at man så kan bede kommunen om at underskrive et eller andet, så det er dem der bøder for ikke at "accepterer" at man virkelig får det dårligere ved arbejde.
Håber jeg har forklaret mig godt nok.... For jeg ved med mig selv at jeg får det værre, og det går ned af bakke med det samme, men det vil kommunen ikke tro på, de underkender også at min læge siger jeg ikke kan mere...

Men hvad har jeg at holde dem fast i ?
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 17:26   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Godt spørgsmål, som er meget interessant at få svaret på

Jeg selv udviklede invaliderende panikangst under arbejdsprøvningen, og synes, det er lidt svært at finde en grimasse, der kan passe, at jeg nu skal slæbe rundt på et ekstra handicap. Som om mit liv ikke er mere værd...

Jeg følger spændt med om der kommer nogle svar
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 17:28   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Når jeg sikkert på et tidspunkt skal i arbejdsprøvning
når min psykiater giver grøn lys
så vil min tilstand også blive meget værre
især min fysiske tilstand
men jeg skal igennem den for at få pension
så jeg kan ikke rigtig se man kan hænge kommunen op på noget som helst
det skulle så værre, hvis man fik en ny skade og kunne melde den som en arbejdskade.

tror netop alle få det værre ved en arbejdsprøvning/aktivering, men man kommer over det efterfølgende
men spørgsmålet er nok mere om man bliver mere handicappet på sigt og varig af en arbejdsprøvning/aktivering
hvem tager ansvaret for det?

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-02-2011 kl. 17:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 17:38   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Det er under aktivering som ledig jeg tænker på, for kommunen vil slet ikke accepterer jeg har det så dårligt at jeg ikke magter at arbejde mere, og mener jeg bare skal se at komme igang igen.
Og når der står i ressource profilen står jeg ikke engang kan have et privatliv, og min læge skriver det sammen, så vil jeg sgi have dem til at erkende at de gør det værre ved at mene jeg bare skal komme igang egen.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 17:47   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men igen alle får det værre ved aktivering efter mit hovedet
for hvis man ikke gøre det, så kan man vil også arbejde uden problemer i et hvis antal timer. så må nok indrømme den bliver svær og give kommunen skylden for en ens tilstand bliver værre.
kan godt se det er anderledes ved aktivering i forhold til en arbejdsprøvning
1 i en irbejdsprøvning skal man netop se hvad man kan
2 ved aktivering skal man være på et sted netop med antal timer man er sat
til i forhold til flex.

så hvis man ikke kan holde til de timer en aktivering indebære, så er man vurderet forkert af kommunen
så vil en ny arbejdsprøvning nok være mere på plads, så man få sit timeantal ned
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 18:08   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kommunen tager ikke ansvaret for forværring i borgerens heldbred.

Jeg stillede det som et krav i forbindelse med en Jobplan, jeg ikke kunne godkende.
Kommunen ville ikke påtage sig ansvaret for en forværring. Altså kunne jeg ikke ikke godkende Jobplanen og underskev med: Set, men ikke godkendt.

Man har udelukkende selv ansvaret for forværring i sit helbred! Derfor er det vigtigt, at kende sine grænser og SIGE FRA, når man kommer tæt på grænserne.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 19:10   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Man har udelukkende selv ansvaret for forværring i sit helbred! Derfor er det vigtigt, at kende sine grænser og SIGE FRA, når man kommer tæt på grænserne.
Det er bare mægtig mægtig svært, når man trues på sin forsørgelse
Og som i mit tilfælde - uden at have en diagnose på daværende tidspunkt, og derfor heller ikke have noget argument
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 20:41   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kan du ikke få din læge til at kontra incidere en evt. arbejdsprøvning ?? Altså således at du pga. sit helbred og risiko for forværring af samme, "befris" for arbejdsprøvning!.

Alternativet må være at du kun møder op i det omfang du kan. Skulle jeg i arb. prøvning igen, gjorde jeg det ganske enkelt ikke, men opsøgte det først nævnte "kontraincidering" af samme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 20:46   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kan du ikke få din læge til at kontra incidere en evt. arbejdsprøvning ?? Altså således at du pga. sit helbred og risiko for forværring af samme, "befris" for arbejdsprøvning!.

Alternativet må være at du kun møder op i det omfang du kan. Skulle jeg i arb. prøvning igen, gjorde jeg det ganske enkelt ikke, men opsøgte det først nævnte "kontraincidering" af samme.
det kan man godt
men for at få det skal man være så syg, at flex slet ikke er en mulighed
jeg har en form for kontra incidere i øjeblikket
men den er kun midlertidig
så selvom en arbejdsprøvning helt sikkert vil forværre min tilstand
så slipper jeg nok ikke for ydeligere en arbejdsprøvning i forbindelse
med min pensionsag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 23:59   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan til enhver tid be de der arbejdsprøver en, om at underskrive at de påtager sig ansvaret ved forværring i ens tilstand.

Dette kan man selvsagt kun gøre, hvis man bliver presset/truet til noget man ved, eller lægen har skrevet man ikke tåler.

Man kan også skrive på jobplanen, hvis den er urealistisk, at stedet og/eller jobcenter har erstatningsansvar ift forværring eller nye opstået lidelser der kan henføres til dette.
Skriv i hånden, med underskriften, husk kopi til dig selv.

Det har den effekt, at ens skånebehov bliver tilgode set.

Alternativt, at de ikke skriver under!
Så er der noget galt, fordi det selvsagt ikke bør give problemer, hvis alle hensyn tages.

Kommunes forsikring dækker IKKE forværing eller hvad der kan tilbageføres til eksisterene lidelser, hvorfor man selvsagt er nødt til at sikre sig.
Dette er et argument de fleste kan få øje på.

Dette gælder alt arbejdsprøvninger/praktikker mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være flov over sin tilstand?? sandie86 De Unge 33 08-11-2012 19:12
sygemelding fra aktivering og ansvar ved forværring? Håber Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 23:03
Når arbejdsprøvning vil forværre patientens tilstand Priks Alt det andet 60 06-01-2012 00:45
erklæret fuld arbejdsdygtig på trods af en varig tilstand helmik Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 23-09-2011 00:27
Fleksjob og forværring? Ozelot Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 17-09-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension