K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2013, 15:19   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja de har stoppet dem fordi de 52 uger er udløbet....og de har åbenbart ikke haft kigget på forlængelses mulighederne endnu...

Så du bør klage over det stop...

Kommunen har jo 4 uger til at reagere på din klage...så de vil kunne nå inden for den tid at forlænge dine sygedagpenge....så der kan ikke rigtigt ske noget ved at du klager nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 15:40   #12
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Hmmm det kan du have ret i.....

Er her nogen drejebog for hvordan en klage skal udformes ? Skal jeg "bare" klage over at de stopper dem uden at have afgjort muligheder for forlængelse ?

Er der andet jeg skal huske i min klage ?

Jeg er så dårlig til det her, jeg har aldrig skrevet en klage før ... men har jo heller aldrig været syg før

faktisk er jeg i praktik - erhvervsevneafklaring frem til fredag den 1/3-13 - altså dagen efter sygedagpenge stop..... jeg har på nuværende tidspunkt været i praktik i 5 uger, det burde da kunne give et billede af hvor mange timer jeg magter dagligt.

Opfølgningssamtale har jeg først den 4/3-13, hvor jeg skal tale med praktikken og anden aktør om hvordan det er gået...

Sidst redigeret af MLT; 15-02-2013 kl. 15:43.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 15:47   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej en klage behøver ikke have en bestemt form....

Du skriver den bare som du mener...så hvis du mener at du bør forlænges pga X grund...ja så er det....det du skriver...

Husk at skriv tydeligt at det er en klage over stoppet af dine sygedagpenge...

Man bør dog holde sig fra at lægge en masse følelser i....og kun holde sig til fakta og klare begrundelser...

Du kan evt prøve at lave en og lægge den herind...så kan det være at der er nogle som lige vil kigge på den og se om der er noget man mere kan skrive ind...

Problemet er bare at det er yderst svært at komme med inputs når man ikke kender indgående til en sag....men måske du kender en der kan hjælpe dig....da det godt kan være svært at afholde sig fra at de føleser kommer til udtryk i klagen...

Lægger du den herind....så rens den lige for navne og cpr nr osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 16:27   #14
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Tak, det vil jeg gøre :-) .....

Skal lige høre en ting mere...

Burde eller burde jeg IKKE være partshørt INDEN de sender brev ud om stop af sygedagpenge ?
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 16:44   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De skal partshøre dig inden stop af sygedagpengene...som du kan se her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142423#Kap9
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2013, 17:08   #16
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Nå, men det er jeg altså ikke blevet- med mindre de har en skjult dagsorden og et af de forudgående møder har været med henblik på dette..men jeg har INTET på skrift om at jeg har været indkaldt til partshøring....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 17:36   #17
Elma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Elma er ny på vejen
Hej MLT, ja jeg kan godt forstå din forvirring! ditto her - min bekymring er også om jeg mister indtægt i et ukendt tidrum...

På skrivelsen "orientering om varighedsbegrænsning" står der udover at udbetalingen af sygedagpenge skal ophøre den 28.februar 2013, at; Kommunen har dog mulighed for at forlænge sygedagpengeperioden efter nedenstående regler. Og så står der Uddrag af sygedagpengeloven § 27. Der står ikke noget om klage muligheder.

Jeg skal som sagt til samtale med min sb på tirsdag, håber det vil give mig lidt ro i sindet...
Elma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 18:49   #18
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Elma det virker da mærkeligt, desto mere jeg læser mit eget brev, desto mærkeligere bliver det også...

Men der er klage vejledning med, samt opremsning af pagraffer osv.... men de gør / skriver det stik modsatte af hvad de selv henviser til i pagrafferne ...

jeg agter ikke at ringe til min sagsbehandler, har faktisk fået nok og stoler ikke længere på hende over en dør tærskel, så jeg skriver klagen, samt klager over deres uduelige sagsbehandling.....

Er nu alligevel spændt på at høre hvad din sagsbehandler vil sige....
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 19:40   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Elma og Mlt,

Jeg var ligeså forvirret i 2007 da jeg blev varslet om sdp. stop.

Forlængelse hænger sammen med om hvorvidt I står til at være berettiget til at kunne komme under et af det 7 forlængelses punkter i §27 stk. 1 nr. 1 -7. Og dette afhænger af hvor I pt. står i jeres sag?

Er I stationære i jeres lidelser og hvis ikke, kan lægerne så skrive under på færdigbehandling indenfor 2 x 52 uger?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2013, 20:16   #20
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Enteneller .... Ingen vil skrive i mine papirer at jeg er staionær, for de mener at der med ÅRENE kan ske fremskridt... godt så venter jeg da bare flere år på at få mad på bordet og tag over hovedet !

Psykologen på klinikken hvor jeg har gået i behandling over 1 år, siger at det ofte bliver kontraindiceret , når jobcentrene gør som de gør, i sær i mit tilfælde hvor jeg er hyper sensitiv overfor stress og belastninger...


De skriver i mit brev at afgørelse afventer.... samtidigt skriver de jeg skal raskmelde mig til akassen første hverdag efter sygedagpengestop...

Jeg er i afklaring af erhvervsevnen, og stopper først dette sted - EFTER mine sygedagpenge er udløbet....

Ydermere henviser de i brevet til div pargraffer- bla P 24 : Ved varighedsbegrænsningens indtræden efter lovens pargraf 24, skal kommunen træffe afgørelse, om det er muligt at forlænge udbetalingen af sygedagpenge.

Samt : i henhold til retssikkerhedsloven P 7a, skal kommunen senest 2 uger FØR en erhvervsrettet foranstaltning ophører, tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet...

Jeg har selv fundet og gennemført 2 praktikker, jeg har søgt / anmodet - tigget og bedt dem om revalidering ...

Jeg er blevet "syltet" til sidste sekund- hvor de så stod med hænderne i vejret og sagde de ikke kunne hjælpe mig, da de ikke kunne finde praktik til mig !?.. Jeg har ikke været kræsen, og gik lige op i vores lokale trælast og kom i praktik fra dag 1....

Jeg har nu været der 5 ud af 7 uger, de burde vel have bare EN god begrundelse til enten at forlænge eller sætte mig på revalidering....

I følge dem er jeg ikke oppe på nok timer ?! ... Godt så... men jeg KAN ikke være der flere timer, så nu har de fået den fikse ide at jeg skal gå op i praktikken i den tid jeg magter.... så skal jeg gå hjem, holde det pause jeg har brug for ... ex antal timer, og sørme om jeg så ikke skal gå derop og være der 1-2 timer mere senere på dagen....

Mine dage er ødelagte- jeg magter / orker intet herhjemme, jeg orker end ikke at følge den behandling jeg er i

Og nu vil de bare stoppe sygedagpenge fordi de afventer hvad de vil ... det er da forvirrende
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falder for varighedsbegrænsningen på forkert grundlag Heidi72 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 04-03-2012 17:38
Varighedsbegrænsningen fjernes? Eller? Ricky M. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 29-11-2011 23:02
Socialdemokratiet vil fjerne varighedsbegrænsningen på sygedagpenge nilla Politik og Samfund 6 18-02-2011 13:53
Sygedagpenge stop pga.varighedsbegrænsningen , smidt på kontanthjælp.... DEZA Alt det andet 5 29-07-2010 11:46
Beregning af 52 uger ved varighedsbegrænsningen ama Din historie 0 08-11-2009 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension