K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2014, 16:57   #1
Spearl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Spearl er ny på vejen
hjælp

Jeg er kommet i en rigtig røv situation.
Jeg fik tildelt fleksjob i december 2013, desværre var jeg gift med en nar, der tilmeldte mig til en online uddannelse, hvor man så fik su, så han havde flere penge at gøre godt med.
kommunen havde givet slip i mig, da jeg jo var gift.
i starten af 2014 måtte jeg gå fra ham, da han nu også havde været mig utro og tævet mig.
jeg var tilmeldt su fra jan-nov 2014 (mener jeg)

Jeg er nød til at bede om hjælp,

er mit bevis helt væk?
Skal jeg igennem hele møllen en gang til?
Hvor i lovgivningen står der noget om det?

Jeg er led og ked af det hele, og kan pt ikke holde uvisheden ud. Grunden til det hele kommer nu, er jeg lige r flyttet til en ny kommunen, langt væk.

jeg håber i kan hjælpe mig, så jeg kan få lidt ro i sindet.
Spearl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 18:36   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
forstår ikke helt, du er godkent til fleks, men tilmeldte dig til su, røg du ud af fleks?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 18:39   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du er visiteret til fleksjob ja så får du ledighedsydelse og den er IKKE reguleret af din mands løn eller penge..

Man kan ikke få SU når man er visiteret til fleksjob..

Så medmindre du er røget ud af fleksjobordningen ja så jeg forstår heller ikke dit spørgsmål..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 20:22   #4
Spearl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Spearl er ny på vejen
Inden jeg blev godkendt til fleksjob, havde jeg jo ingen indkomst pga min x.
så blev jeg godkendt til flexjob. Men fik intet at vide af kommunen. På det økonomiske var jeg jo ude af deres system.
X ville have penge, og dem kunne han jo få, hvis han meldte mig til en uddannelse.
Jeg kan ikle klare en uddannelse og hellere ikke et fuldtidsjob.

Så hvad nu?? Er beviset helt væk, da jeg har fået su i x antal mdr?
Eller har jeg det stadig?

Kommune jeg er flyttet til, arbejder på at finde ud af det hele, men da de endnu ikke har modtaget noget fra mine forrige kommuner, kan de ikke gøre så meget endnu.

jeg bliver bare tosset af, jeg ikke ved noget og ikke kan findet noget på nettet om det.
Spearl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2014, 20:57   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen hvis du er visiteret til fleksjob så skal du altså have ledighedsydelse..

Også selv om du ikke havde nogen indkomst før du blev visiteret til fleksjob..

Så du skal da have kontaktet din kommune og fortælle dem at du er visiteret til fleksjob....du bevare din ledighedsydelse ved flytning til anden kommune...

Det bevis du taler om...er det på den uddannelse du har været i gang med??

Eller er det bare på at du faktisk har været i gang...

Kan du ikke kontakte dem der har den uddannelse og høre dem...det ville nok være det smarteste...

Men jeg fastholder at du skal have ledighedsydelse hvis du er visiteret til fleksjob også selv om du kom fra ingen ydelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 06:15   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
selv om du fik fleks forsatte du på su?

fik du ledigheds ydelse siden af su?

eller sagde kommu at når du kunne studere var du ikke beretigtet til ledigheds ydelse?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 07:40   #7
Spearl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
Spearl er ny på vejen
Jeg har på intet tidspunkt fået ledighedsydelse.
kommunen har intet sagt i forbindelse med udd, da de ikke var med på banen. Det var en beslutning min x tog, så han kunne få penge og var ligeglad med alt andet.

jeg vil jo rigtig gerne have et fleksjob, da jeg kun kan arbejde 12 timer om ugen.
Spearl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 07:52   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du ikke har fået ledigheds ydelse tror jeg de har tænkt, at fordi du studeret ville du ikke være berettet til fleks job aligevel.

er bange for du skal starte forfra, fordi du har studeret, så er du jo rask nok til at forsøge dig selv.

Ellers ville du jo være berettet til ledigheds ydelse.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 07:53   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja hvis du er visiteret til fleksjob....ja så skal du da helt sikkert have fat i kommunen...for så er du da blevet snydt for en masse penge....lige siden du blev visiteret til fleksjob og frem til nu...

Hvis du ingen indtægt havde da du blev visteret til fleksjob ja så skulle du have haft ledighedsydelse på kontanthjælps niveau...

Jeg ved så ikke helt hvad de vil sige til at du har været på SU...

Men kommunen har i den grad svigtet deres vejlednings pligt..

Så du må have fat i kommunen og fortælle at du er visiteret til fleksjob men at du ingen penge overhovedet har modtaget...

Det er første gang jeg nogensinde har hørt om sådan en fejl...

Du kan i øvrigt selv søge om aktindsigt hos din tidligere kommune....der må ligge papirer i din sag der om at du er visiteret til fleksjob....og disse papirer kan du jo aflevere på din nuværende kommune...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 07:56   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har fået tildelt fleks, må du have fået et brev om tilkendelsen.

Og så skulle du have søgt ledighedsydelse, der er højere end SU.

Hvis du er tilkendt fleks, men selv har bortkommet brevet, vil der ligge noget om det i din gamle kommune.

Men du kan også have misforstået det, så du blot har været indstillet til fleks men ikke fået det.. for det lyder mærkeligt at du ikke har fået en fin tilkendelse med posten, hvor der har stået hvordan du skulle søge ledighedsydelse, eller at du havde fået det automatisk.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension