K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2008, 22:18   #11
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Så skal jeg til møde på reva center i morgen

Hej Alle sammen
I morgen skal jeg så igen til møde på reva center - men med min sagsbehandler denne gang. Håber vi kan finde en løsning som er god så det bliver til at holde ud nu da de jo har besluttet at sende mig afsted 2 x 8 uger .

Men er ved godt mod, efter jeg har besluttet at køre med nu og så må jeg bide i det sure æble og hænge mit hoved der hjemme inden jeg tager afsted om morgen.

Så skal jeg bare lige lære at styre mit temp.. når der bliver snakket til mig på børnehaveklasses niveau - men det håber jeg at lære.

Tak for jeres dejlige støtte og kan ikke sige nok hvor er det dejligt at mødes med nogle der også kæmper.
Har også besluttet at tage kontakt til DUHK i morgen og søge deres hjælp

Knus herfra
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2008, 23:36   #12
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Syg i/af arbejdsprøvning

Et godt råd er at søge egen læge hvis/når man ikke kan holde til arbejdsprøvningen. Tag til egen læge og lad ham/hende skrive i din journal hvilke symptomer du har, og hvad han/hun finder af fysiske tegn (overbelastning, væske i led mv). Be om en kopi af journalen, og giv den til sagsbehandler.

Ved afslutning af sagsbehandlingen tjek da op, om papirerne ligger på sagen (udlever dem til reva-medarbejder OG send en kopi til din sagsbehandler).

Det er den eneste mulighed du har for at dokumenterer at du ikke kan holde til arbejdsprøvningerne, og et godt kort senere i forløbet.

Det gjorde jeg -dog med den fejl at jeg alene udleverede det til REVA- og papirerne forsvandt!!!!

Søg behandling og få dokumentation for dette - det er mit råd!


selv om det måske kan virke træls at gå til læge, og selvom man normalt ikke vil overrende ham/hende, så gør det alligevel hver gang du må sige fra i længere perioder. Jeg gjorde det hver gang jeg måtte opgive mine arbejdsprøvninger ( dvs. 3 gange i alt)
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 23:06   #13
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Hej til jer alle
Så er jeg startet op og køre nu på 3 timer om dagen med rigtig meget hovedpine hver dag. Men jeg kommer afsted og bliver der til det sidste. tak for jeres støtte og det hele .
KNus
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 17:46   #14
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Hej Anicegirl

Håber du holder til det, ellers må du sige fra. Det vigtigste er du er kommet i gang, så kan du jo altid finde ud af hvad du kan holde til.

Held og lykke. Jeg følger med på sidelinjen.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 18:01   #15
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Hej Bea
Er blevet kaldt til samtale i morgen da de kan se jeg kæmper for at hænge sammen hver dag. Jeg kan nemlig ikke holde til det ensforminge arbejde de tilbyder hver dag - så er spændt på i morgen. Knus Rikke
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 23:01   #16
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Hej Alle
Så blev jeg indkaldt til samtale i dag, da de jo efter 4 dage har fundet ud af at centret ikke kan tilbyde mig mere afprøvning og har så sagt at jeg skal i arbejdsprøvning nu i det private. Hun forslog først som p-vagt, men det havde jeg ikke spor lyst til, så en bageforretning men det kan jeg ikke holde til og til sidst blev vi enige om en tøjbutik - da jeg jo ikke må komme på kontor, da jeg skal afprøves bredt. I morgen skal jeg så rundt og undersøge mine muligheder og håber at finde en der vil ha mig. Hvordan ville i spørge så jeg ikke er dømt som kommunal rotte ??
Knus
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2008, 20:57   #17
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Hej Anicegirl

Jeg tror jeg vlle sige det som det er, om de kan bruge dig i en prøvning. Du kan så fortælle at du har valgt en tøjbutik fordi du synes det lyder spændende.

Du kan også vælge at skrive en uopfordret ansøgning, hvor du fortæller hvad du mener du kan og at du er interesseret i netop a arbejde i deres tøjbutik. Indled med at skrive.

Arbejdsprøvning

Jeg er en kvinde, der synes det lyder spændende at arbejde i en butik med beklædningsgenstande. Desuden er jeg udadvendt og god til at kommunikere med mennekser fra forskellige samfundslag.
Indtil nu har jeg arbejdet med lettere kontorarbejde, men jeg vil grerne prøve om min krop har det bedre med et arbejde hvor jeg bevæger mig lidt mere.

Jeg skal afprøves med hensyn til hvor mange timer jeg kan arbejde om dagen. Mit eget bud på, hvilket timetal jeg kan betride er??????????

Arbejdsprøvningen er uden omkostninger for arbejdsgiver.

Jeg tillader mig at følge op på denne ansøgning pr telefon i løbet af næste uge. I kan også vælge at ringe mig op på tlf.......


Med venlig hilsen

Anicegirl.

Detter er bare et forslag til en " god " måde at få tingene sagt på. Når du kommer til at tale med abejdsgiveren, ved de hvad det handler om. Måske er det ikke en god ide for dig? men det har virkeket for mig med at skrive uopfordrede ansøgninger. Jeg fik et fleksjob ud af det.

Du kan også vælge selv at finde en overskrift og sætte noget mere ind omkring hvad du vil fremhæve ved dine kvalifikationer som sælger.

Bare et forslag, som du selv kan bygge videre på.

Det er godt de har fundet ud af hvor slemt du havde de på Reva. Jeg mener det gavner din sag.

Fortsat held og lykke.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2008, 16:28   #18
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Hej Alle sammen
Nu er det 4 mdr. siden jeg har været herinde ... Jeg er nu ved at være ved vejs ende :-)
på mandag har jeg sidste arbejdsprøvningsdag. På onsdag skal jeg til afsluttende møde med kommunen og så skal jeg afvente deres afgørelse juhu hvor jeg bare glæder mig til dette er slut. 1 1/2 års kamp og det har været en kamp der er slut. Er godt nok nevøs nu man er så tæt på en afgørelse.... Håber bare det lykkes mig nu så der kan komme den fred over mit liv som jeg trænger til. Har lært mange dejlige mennesker at kende igennem de mange prøvninger og fået nogle dejlige venskaber :-)
Håber det lykkes nu
Knus
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 23:06   #19
anicegirl
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2008
Indlæg: 32
Styrke: 17
anicegirl er ny på vejen
Thumbs up

Lidt nyt under solen .
Jeg skal til samtale på Mandag og jeg glæder mig super meget. Selv om jeg ikke har fået flex endnu, har min sagsbehandler sagt jeg godt kunne søge og nu skal jeg til samtale mandag. Jeg glæder mig vildt og håber virkelig at jeg kan skrive til hende, jobbet er der hvis det hele går igennem.
Måtte lige dele det med jer andre efter det hårdste år i mit liv - vender det hele måske nu
anicegirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 23:39   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dejligt at høre godt nyt.

Krydser fingre for dig mandag.

Håber, du fortæller, hvordan det gik.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor meget skal man fejle for at få FTP ? Lupo At søge førtidspension 19 12-11-2012 00:50
Jeres erfaring, hvor meget mere skal der til, før jeg kan indstilles til fp? SanneHansen At søge førtidspension 59 23-05-2012 20:05
Hvor meget skal man søge. søsser s Spørgsmål ang fleksjob 12 17-09-2008 15:20
Skal rådmanden holde sig til sandheden??? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 10 27-06-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension