K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2016, 07:01   #1
Nikonito
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2016
Lokation: Kbh
Indlæg: 1
Styrke: 0
Nikonito er ny på vejen
Forlængelse af resourceforløb

Hej

Midt resourceforløb slutter d.11.09.16 og jeg har søgt om forlængelse, men kommunen siger at det ikke kan nås inden jeg udløber og at i den periode hvor jeg er udløbet, til jeg eventuelt bliver godkendt til forlængelse, skal på kontant hjælp, kan det passe og er det noget jeg skal acceptere?
Håber i kan hjælpe.
Hilsen
Nikolas K
Nikonito er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 08:33   #2
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Det fremgår af retssikkerhedslovens §7a, at kommunen har pligt til 14 dage før, at en beskæftigelsesrettet foranstaltning ophører, at tage stilling til, hvad der skal ske. Såfremt det vurderes, at der skal iværksættes yderligere har kommunen pligt til at iværksætte disse i umiddelbar tilknytning til det tidligere tilbud.

Retssikkerhedslovens §7a er en garanti forskrift, hvilket betyder, at såfremt kommunen ikke iagttager denne bestemmelse når der træffes afgørelse er der en formodning for, at afgørelsen er ugyldig. Medmindre kommunen kan afkræfte, at den manglende overholdelse har haft betydning for afgørelsen.

Idet du er bevilliget ressourceforløb, er det min opfattelse, at du vil være omfattet af denne målgruppe, indtil der kan træffes en konkret afgørelse om, hvilken hjælp du skal have for at vende tilbage til selvforsørgelse.

Håber du kan bruge mit svar.
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 12:32   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her er hvad der står i paragraf 7a i retssikkerhedsloven

Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...1-c11b9abf4422
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension