K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 18:10   #1
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Thumbs down Får frataget ledighedsydelse

Det har været meget oppe og vende om man kan miste sin ledighedsydelse vist man er for syg til fleksjob, men for rask til førtidspension!

Jeg har lige fået af vide at jeg skal søge kontanthjælp da jeg ikke aktuelt står til rådighed for fleksjob
Dette er konklusionen fra Reva..


Har deltaget aktivt i alt hvad der har været og aldrig nægtet noget som helst, eller aflyst nogle møder overhovedet!

Så det kan lade sig gøre åbenbart!!

Så nu kan jeg da blive henvist til evig aktivering på 37 timer eller hva??

hilsen Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:14   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvad er grunden til at du ikke står til rådighed...

Er det fordi de mener at du er midlertidig syg, og snart står til rådighed igen...

Eller mener de at du aldrig kommer til at stå til rådighed.

For hvis det er sidstnævnte, bør du vel i arbejdsprøvning med henblik på at vurdere en evt. førtidspension...

Du mister ikke retten til fleksjob, så de kan ikke aktivere dig 37 timer, men kun det som du ville kunne i fleks...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:28   #3
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
For rask til ftp/ syg til fleks.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men hvad er grunden til at du ikke står til rådighed...

Er det fordi de mener at du er midlertidig syg, og snart står til rådighed igen...

Eller mener de at du aldrig kommer til at stå til rådighed.

For hvis det er sidstnævnte, bør du vel i arbejdsprøvning med henblik på at vurdere en evt. førtidspension...

Du mister ikke retten til fleksjob, så de kan ikke aktivere dig 37 timer, men kun det som du ville kunne i fleks...
De kommer i deres konklusion at jeg har udvist en stærkt kompromitteret arbejdsevne og den ligger på 25-50% og de kunne se at jeg blev mere udtrættet i forløbet.

Har været i en arbjedsprøvning senest i efteråret og der skriver arbejdspladsen at de ikke kunne se mig på arbejdsmarkedet mere..

Jeg kunne ikke klare 2 timer dengang..

Lægerne kan ikke finde årsagen til alle mine smerter?

Har fået konstateret fibromyalgi i 2009, og det er jo ikke en sygdom

Men trods det så har jeg siden jeg fik dette konstateret fået kommunal rengøringshjælp hver 14. dag. til støvsugning og gulvvask

Skal til møde ved rådgiveren i næste uge, hvad der skal ske udover kontanthjælp.

Snakkede med hende da hun havde haft møde med pensionkonsulenten og der sagde hun at jeg ville fortsætte på ledighedsydelse.. Men sender så brev at jeg indstilles til ophør af dem..

Sidst redigeret af Mulle63; 14-06-2011 kl. 18:29. Årsag: stavefejl
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:30   #4
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Hvor sender man en klage hen over en rådgiver som siger det ene i tlf.en og sender noget andet pr. brev??
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:33   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det skal stå i brevet, hvor man kan klage.. med angivelse af klagefrist... for du skal da klart klage.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:38   #6
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det skal stå i brevet, hvor man kan klage.. med angivelse af klagefrist... for du skal da klart klage.
Det er en partshøring jeg har fået tilsendt. Plus hele ressourceprofilen og skal svare på det inden fredag.. 8 dage får man til og læse alt igennem.

Fagforeningen har rykket kommunen 2 gange for at få mine papirer og de har ikke modtaget noget som helst fra dem.


Og JA jeg klager..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:39   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Mit råd er, at du i partshøring som kommentar oplyser dem den her Helsingør dommen i forbindelse med deres udtalelse af "for rask til førtidspension og for syg til fleksjob":
http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Det er en uskreven lov den der dom, og den SKAL de følge.....

Og mener de, at du er for syg til fleksjob, jamen så hedder det jo førtidspension. De skal faktisk lave en redegørelse efter § 74 C..... :

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Det er ikke i selve partshøringen, du skal klage, men du kan oplyse dem, at såfremt de vil stoppe din fleksjobbevilling, så skal de give dig en skriftlig begrundelse. Det er meget vigtigt!

En anden ting er, at du også kunne oplyse dem, at da du jo har en så nedsat arbejdsevne, er det jobcentrets pligt til at kunne hjælpe dig med at finde et job, som du kan klare. (i fleksjob) Få også din læge med indover, hvis denne læge vil kunne tilføje nogen lægelige oplysninger i sagen.

Endvidere kan jeg ikke forstå, hvis REVA beslutter det, det er jo jobcentret, der skal træffe sådan en afgørelse....

TILFØJELSE: Vil lige oplyse, at partshøring og afslag ikke er det samme.... Ved partshøring er, at man her har mulighed for at se de akter, som de afgør efter osv... Og at man som borger kan komme med oplysninger, som kommunen f.eks. ikke er bekendt med. Det er i selve afslaget, de kommer med en grundig begrundelse på hvorfor, de giver afslag. Ved partshøring oplyser de måske nok begrundelsen, men det er ikke altid - man må spørge sig frem hos dem hvorfor, hvis man ikke synes at få ordentligt at vide, hvad grunden til denne situation opstår.

Sidst redigeret af curls; 14-06-2011 kl. 22:03.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 21:45   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har haft hovedpine hele dagen, så der kan meget nemt være noget jeg har overset, men jeg synes ikke, at jeg nogen steder kan læse kommunens begrundelse for, at fratage dig fleks/ledighedsydelse.

Står der ikke nogen begrundelse fra kommunen?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:21   #9
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Mit råd er, at du i partshøring som kommentar oplyser dem den her Helsingør dommen i forbindelse med deres udtalelse af "for rask til førtidspension og for syg til fleksjob":
http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Det er en uskreven lov den der dom, og den SKAL de følge.....

Og mener de, at du er for syg til fleksjob, jamen så hedder det jo førtidspension. De skal faktisk lave en redegørelse efter § 74 C..... :

Det har de også gjort.. har været i arbejdsprøvning 2 mdr.statusprofilforløb på 13 uger..

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K7

Det er ikke i selve partshøringen, du skal klage, men du kan oplyse dem, at såfremt de vil stoppe din fleksjobbevilling, så skal de give dig en skriftlig begrundelse. Det er meget vigtigt!

En anden ting er, at du også kunne oplyse dem, at da du jo har en så nedsat arbejdsevne, er det jobcentrets pligt til at kunne hjælpe dig med at finde et job, som du kan klare. (i fleksjob) Få også din læge med indover, hvis denne læge vil kunne tilføje nogen lægelige oplysninger i sagen.

Endvidere kan jeg ikke forstå, hvis REVA beslutter det, det er jo jobcentret, der skal træffe sådan en afgørelse....

Det er den udtalelse hun afgør hele dagen på!! har hun skrevet på mail til mig, da jeg har skrevet til hende at jeg ikke kan forstå at hun siger at jeg fortsætter på ledighedsydelse, og så sender brev om ophør af dem??
Hun henviser til at jeg søger kontanthjælp..
TILFØJELSE:

Vil lige oplyse, at partshøring og afslag ikke er det samme.... Ved partshøring er, at man her har mulighed for at se de akter, som de afgør efter osv... Og at man som borger kan komme med oplysninger, som kommunen f.eks. ikke er bekendt med. Det er i selve afslaget, de kommer med en grundig begrundelse på hvorfor, de giver afslag. Ved partshøring oplyser de måske nok begrundelsen, men det er ikke altid - man må spørge sig frem hos dem hvorfor, hvis man ikke synes at få ordentligt at vide, hvad grunden til denne situation opstår.
Ja hun indstiller til ophør at ledighedsydelse jf. Lov om aktiv social politik § 74 b, stk 3.Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse. Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension. Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles. Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:25   #10
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har haft hovedpine hele dagen, så der kan meget nemt være noget jeg har overset, men jeg synes ikke, at jeg nogen steder kan læse kommunens begrundelse for, at fratage dig fleks/ledighedsydelse.

Står der ikke nogen begrundelse fra kommunen?
På grundlag af:

§74 b. stk 3.

Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse. Ledighedsydelse kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension. Ledighedsydelse kan udbetales, så længe sagen behandles. Ledighedsydelse skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales pension for samme periode.


Og hun har svaret pr. mail at det er den udtalelse fra reva hun lægger vægt på..

Hvor de udtaler at jeg aktuel IKKE er i stand til og stille sig til rådighed for et fleksjob.

Sidst redigeret af Mulle63; 14-06-2011 kl. 22:26. Årsag: fejl
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frataget sygedagpenge Hansen_1984 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 30-06-2012 11:28
Førtidspensionister frataget millioner Webmaster K10 Nyheder 0 29-10-2011 03:11
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Frataget ledighedsydelse sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 15 22-01-2010 16:45
Syge bliver frataget dagpenge Ninja Politik og Samfund 14 18-04-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension