K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2013, 19:38   #1
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
ophør af sygedagpenge

hjælp! jeg har torsdag modtaget en mail fra min sagsbehandler, hvori hun meddeler at mine sygedagpenge ophører i henhold til § 27 og at jeg øjeblikkelig skal stoppe i den praktik, jeg næsten lige er startet i, hun oplyser at jeg skal melde mig i kontanthjælps afdelingen, med henblik på kontanthjælp. Jeg har lørdag modtaget skriftlig afgørelse. jeg har læst her i K10 om retssikkerheds loven § 7a.
hvordan skal jeg nu forholde mig?
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 19:42   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du er nok lige nød til at komme med lidt mere forhistorie.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 19:52   #3
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
jeg har været været udsat for overfald/trusler i mit tidligere arbejde som socialpædagog, har i speciallægeerklæringen fået stillet diagnose PTSD. Hvilket lige er blevet underkendt af arbejdsskadestyrelsen. Jeg har været sygemeldt fra marts 2011. Det har først været muligt for mig at starte i praktik her i september, faktisk lige efter jeg fik afgørelsen fra arbejdsskadestyrelsen. spørg gerne for mere info.
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 20:01   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Typisk kommunen.

Du skal fortsætte i din arbejdsprøvning.
De vil typisk stoppe dine sygedagpenge, så skal du klage over det, husk at søge om kontanthjælp i periodeb.

og så vil din sag blive hjemsendt til kommunen, om at det er kommunens ansvar at iværksætte en arbejdsprøvning, hvis denne ikke er iværksat indenfor de første 52 uger, så kan du forlænges ift sdp loven paragraf 27 stk 1 nr 2 som er arbejdsprøvning i 39 uger.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 20:12   #5
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
jeg har meddelt min sagsbehandler at jeg gerne vil fortsætte i praktik, fik det svar at jeg skal møde i kontanthjælps afdelingen onsdag, dagen efter sygedagpenges ophør, men at jeg ikke kan få oplysninger om praktik før i næste uge.
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 20:26   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du påpeger bare i klagen, at retssikkerhedsloven pararaf 7a ikke er overholdt, da der skulle have varslet sygedagpengestop 2 uger før, og klag over at du ikke bliver vejledt i hvad dine rettigheder og muligheder er.

og så sdp loven paragraf 27 stk 1 nr 2

Kender ikke din sag, så siger bare hvad jeg tænker.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 00:38   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad siger din fagforening?

Dem bør du kontakte promte.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 09:19   #8
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
tak for de brugbare svar, jeg var til møde på jobcenter d.24-9, her blev jeg informeret om at mine sygedagpenge muligvis stoppede, men det skulle jeg ikke tænke på og hvis så kunne jeg jo bare søge kontanthjælp, det var beskeden. i min praktik periode har jeg også manglet oplysninger om hvad der kunne berøre en §27, jeg kan læse i afgørelsen at , "når jeg kun var oppe på 4 timer ugentligt", men ingen fortalte mig vigtighede i at jeg var der længere. Jeg har min fagforening med, men min sagsbehandler har ferie lige nu, så jeg må lige vente til torsdag, hvilket er lang tid (puha)jeg vil fortælle ham om § 7a og om § 27 stk. 1 nr.2.
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 13:48   #9
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Hej Sussjanne

Har dine sygedagpenge været forlænget på baggrund af en verserende arbejdsskade jf. lov om sygedagpenge § 27 stk. 1 nr. 6?

Eller er dine sygedagpenge stoppet pga. varighedsbegrænsningen og det ikke vurderes, at du opfylder betingelserne for forlængelse efter lov om sygedagpenge § 27 stk. 1 nr. 1-7?

Vh.

Balou
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 13:54   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er godt nok dårligt, at de sender en afgørelse på stop af sygedagpenge pr. mail i 1. omgang.

Der står vel en klagevejledning i den skriftlige afgørelse? Du har 4 uger til at klage over den. Læs begrundelsen, for det er netop begrundelsen, du kan tjekke op på, om det nu er rigtigt, det de skriver eller ej. Og i klagen kan du så skrive, hvad og hvorfor du mener ikke er rigtigt osv. og evt. vedlægge nyeste lægelige oplysninger fra speciallæge, som du mener kan være relevant.

Så hvis du mener, de har manglet at indhente oplysninger osv., så oplys det i klagen. Det er nok bedst dig selv, der kan vurdere, hvad der mangler, og hvad de bør have at vide. Skriv klagen skriftligt, og behold en kopi af den.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension