K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 22:48   #21
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hejsa

Har lige snakket med min private socialrådgiver vedr. din sag!

Hvis deres eneste grundlag er $74 så står de ikke særlig godt!

De kan/må aldrig fjerne en fra flex og smide en på kontanthjælp da det er lovgivningsstridigt!

Gå til din læge - vær sikker på du har din læge med dig og skriv så din udlægning af sagen i partshøringen!

Du skal arbejdsprøves og efter endt prøvning søges der pension - der gives ikke andre veje fra ledighedsydelse (på flex)!!

det burde din fagforening bestemt også have fortalt dig.

Rigtig mange og vis dem så hvad du er lavet af!
Hejsa

Ja, jeg er blevet arbejdsprøvet sidste år og nu igen på Reva..

Og de kommer frem til at jeg ikke står til rådighed for fleksjob..

Men nu har jeg været på fagforeningen idag, og er så heldig at hun tager med til næste møde på kommunen, og afventer at hun får læst alle papirerne som jeg har afleveret til hende.. Da kommunen stadigvæk ikke har sendt alle akterne til hende.. Trods flere rykkere Intet svar fra dem overhovedet..

Så håber på det bedste lige nu..

Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 07:29   #22
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Hejsa

Ja, jeg er blevet arbejdsprøvet sidste år og nu igen på Reva..

Og de kommer frem til at jeg ikke står til rådighed for fleksjob..

Men nu har jeg været på fagforeningen idag, og er så heldig at hun tager med til næste møde på kommunen, og afventer at hun får læst alle papirerne som jeg har afleveret til hende.. Da kommunen stadigvæk ikke har sendt alle akterne til hende.. Trods flere rykkere Intet svar fra dem overhovedet..

Så håber på det bedste lige nu..

Mulle63
Mulle - når du ikke står til rådighed for flex er du berettiget til pension - så'en er det! det andet hul er lukket, det kan/må de ikke bruge mere!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 09:48   #23
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Mulle - når du ikke står til rådighed for flex er du berettiget til pension - så'en er det! det andet hul er lukket, det kan/må de ikke bruge mere!
Ja det håber jeg sandelig også.

Får en med fra fagforeningen med til møde på kommunen.

Og får svar idag på hvad hun mener om hele min sag..
Måtte jo selv køre ud og aflevere alle papirerne ved fagforeningen, da kommunen trods flere rykkere stadigvæk ikke har sendt aktindsigt/arbejdsevnejournalen til dem endnu

Har fået skrevet partshøringen færdig og venter på at fagforeningen lige godkender den?

Har flettet helsingørdommen og principafgørelsen N-7-03 og Svar fra Inger støjberg til socialudvaget ind i brevet..

Så nu er det bare og se hvad kommunen så vil gøre ved sagen..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 15:24   #24
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Der er så den mulighed at man ikke opfylder betingelserne for pension, og forsat skal stå til rådighed for et fleksjob med den arbejdsevne man har. Men kommunen har ikke lovhjemmel til at frakende ledighedsydelse pga. borgerens arbejdsevne er nedsat til under 1/3 jf. Helsingørdommen. At der så ikke er nogen arbejdsgivere der vil tage en i job når arbejdsevnen er nedsat til under 1/3 er en hel anden problemstilling.
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 15:27   #25
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Ja det håber jeg sandelig også.

Får en med fra fagforeningen med til møde på kommunen.

Og får svar idag på hvad hun mener om hele min sag..
Måtte jo selv køre ud og aflevere alle papirerne ved fagforeningen, da kommunen trods flere rykkere stadigvæk ikke har sendt aktindsigt/arbejdsevnejournalen til dem endnu

Har fået skrevet partshøringen færdig og venter på at fagforeningen lige godkender den?

Har flettet helsingørdommen og principafgørelsen N-7-03 og Svar fra Inger støjberg til socialudvaget ind i brevet..

Så nu er det bare og se hvad kommunen så vil gøre ved sagen..

Glæder mig til at høre hvordan det går dig på mødet
Men som alle andre også skriver har de ingen grundlag lovmæssigt for at fratage dig ledighedsydelsen!

Tænker på dig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 16:33   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Måtte jo selv køre ud og aflevere alle papirerne ved fagforeningen, da kommunen trods flere rykkere stadigvæk ikke har sendt aktindsigt/arbejdsevnejournalen til dem endnu
På den måde er du da også mere sikker på, at hun får det hele.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:23   #27
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Glæder mig til at høre hvordan det går dig på mødet
Men som alle andre også skriver har de ingen grundlag lovmæssigt for at fratage dig ledighedsydelsen!

Tænker på dig
Ja der bliver ingen møde idag, rådgiver sendte mail at hun var nødt til og aflyse mødet idag.. Sendte hun først pr. mail kl. 16 igår

Nå.. Men har fået fagforeningen til og kigge på de papirer.. Og umiddelbart, så tror hun at kommunen ikke på at min arbejdsevne er så lav??

Og flere steder står der i mine papirer.. (Haga udtaler at det kan være en fibromylagi med en depression?) Det er den standardblanket man får oppe fra ham, når man får fibromyalgi!

Så det fagforeningen nu vil komme med, er at hun vil have kommunen til og få mig undersøgt ved en psykiater, og så se om der er noget der? Eller andre ting som måske påvirker mig?

Kommunen har jo hele tiden lagt vægt på den Udtalelse fra Haga om at man skal arbejde del/fuldtids og ikke være inaktivt.

Partshøringen som jeg har basket med, er lavet helt om fra fagforeningen.

Lige nu drejer det sig om at få stoppet kommunen, så de ikke stopper ledighedsydelsen..

Må sige at det her påvirker mig meget

Føler at kommunen simpelhen tror jeg er fuld af løgn!!
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:24   #28
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
På den måde er du da også mere sikker på, at hun får det hele.
Ja men hun mangler jo stadigvæk den interne arbejdsevnejournal til og se hvad rådgiveren tænker på??
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2011, 09:29   #29
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Mulle - når du ikke står til rådighed for flex er du berettiget til pension - så'en er det! det andet hul er lukket, det kan/må de ikke bruge mere!
Fagforeningen siger at det lægelige skal hænge sammen med arbejdsevnen..

Og der er jo kun papirer på at jeg har problemer med skuldre/nakke/ryg/arme og kronisk hovedpine.. Men det kan jo være fibromyalgien..

Der er jo fx. ingen diskos eller andet der fx. er brækket??

Nej. Man skal komme med hovedet under armen idag!!
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 18:06   #30
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Arbejdsprøvning for gammel?

Ja nu er der jo ikke sket meget mere i min sag.
Venter på at komme op til Klinikken for funktionelle lidelser som kommunen har sendt en anmodning om en speciallægerklæring..

Men nu skal jeg til møde igen ved rådgiveren, og hun vil få fat i jobcenterets jobkonsulent om han/hn kan finde en praktik til mig..

Så er det jeg gerne vil vide hvornår en arbejdsprøvning er for gammel??

Har jo været på Reva sidste år og afsluttede der i april.

Hvor de jo kom frem til at jeg ikke stod til rådighed for fleksjob.

Knus Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frataget sygedagpenge Hansen_1984 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 30-06-2012 11:28
Førtidspensionister frataget millioner Webmaster K10 Nyheder 0 29-10-2011 03:11
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Frataget ledighedsydelse sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 15 22-01-2010 16:45
Syge bliver frataget dagpenge Ninja Politik og Samfund 14 18-04-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension