K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2011, 16:23   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
spørgsmål vedr. aktindsigt

Hej

Efter adskillige opfordringer har jeg jo søgt aktindsigt. D. 6/6 helt præcis.

Hvornår kan man så forvente at høre noget? Har læst 10 dage her på siden...

Er det rigtig at når man har søgt, så vil man få besked fremover hvor gang noget betydeligt bliver lagt i ens sag, og når sb fx indkalder læge mv.?

Går og er så nervøs fordi jeg intet hører og er "bekymret" for om hun nu kan blive sur over det ekstra Arbejde. Ved jo hun har travlt.

Men bliver også bare ked af at føle de går bag ryggen på én.

h
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 16:30   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg mener det er 10 hverdage, men ellers skulle det jo gerne komme i morgen hvis det er 10 dage.

Mht at give hende ekstra arbejde, så må du altså ikke gå og være nervøs over det! Det er jo din ret at få indsigt i, hvad kommunen indsamler og skriver om din sag og kun den måde kan du være sikker på, at de har de papirer de skal bruge mv....

Dernæst så tror jeg mange kommuner har en sekretær eller lign ansat til at kopiere og sende aktindsigter, netop fordi sb'erne er pressede i forvejen.

Du får ikke besked fremover, men skal løbende bede om aktindsigt.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 16:43   #3
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Ok og tak for svar :-)
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 16:45   #4
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Følgende fremgår af forvaltniningsloven:

§ 16. Afgørelsen af, om og i hvilken form en begæring om aktindsigt skal imødekommes, træffes af den myndighed, der i øvrigt har afgørelsen af den pågældende sag.

Stk. 2. Myndigheden afgør snarest, om en begæring kan imødekommes. Er begæringen ikke imødekommet eller afslået inden 10 dage efter, at begæringen er modtaget af myndigheden, skal denne underrette parten om grunden hertil samt om, hvornår afgørelsen kan forventes at foreligge.

Stk. 3. Har det betydning for en parts mulighed for at varetage sine interesser at få afskrift eller kopi af sagens dokumenter, skal en begæring herom imødekommes. Dette gælder dog ikke, hvis dokumenternes karakter, antallet af dokumenter eller deres form med afgørende vægt taler herimod. Justitsministeren fastsætter regler om betaling for afskrifter og kopier.

Stk. 4. Afgørelser om aktindsigtsspørgsmål kan påklages særskilt til den myndighed, som er klageinstans i forhold til afgørelsen af den sag, begæringen om aktindsigt vedrører. Bestemmelsen i § 11 gælder tilsvarende.

Stk. 5. Vedkommende minister kan fastsætte regler, der fraviger bestemmelserne i stk. 1 og stk. 4, 1. pkt.
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 21:42   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hboegelund Se meddelelser
Hej

Efter adskillige opfordringer har jeg jo søgt aktindsigt. D. 6/6 helt præcis.

Hvornår kan man så forvente at høre noget? Har læst 10 dage her på siden...

Er det rigtig at når man har søgt, så vil man få besked fremover hvor gang noget betydeligt bliver lagt i ens sag, og når sb fx indkalder læge mv.?

Nej, ikke automatisk.
Nogen beder om løbende aktindsigt, men jeg har indtryk af, at den nemt smutter for kommunerne.
Jeg gjorde det, at hver gang jeg havde været til møde med sb, så afleverede jeg en begæring om aktindsigt på vej ud, hvori jeg skrev, at jeg ønskede hvad der var kommet siden sidst (med dato).
Den bad jeg så om kvittering for.


Går og er så nervøs fordi jeg intet hører og er "bekymret" for om hun nu kan blive sur over det ekstra Arbejde. Ved jo hun har travlt.

Her i kommunen er det ikke sb, der laver aktindsigten, men en af pigerne bag skranken.
Det er tværtimod vigtigt, at du får signaleret, at du kender både dine pligter og dine rettigheder, og at de ikke kan løbe om hjørner med dig.
Så bed du bare om aktindsigt hver gang der er kommet noget nyt og hold på, at du vil have alting på skrift.


Men bliver også bare ked af at føle de går bag ryggen på én.

h
Det er lige præcis for at undgå, at "de går bag ryggen på én", at du skal rette ryggen og holde på dine rettigheder, og selvfølgelig opfylde dine pligter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til spørgsmål ang; aktindsigt. Thelma Dit og Dat 3 08-01-2010 20:27
Klage vedr. aktindsigt Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-10-2008 10:59
Hjælp – vedr. skift af sagsbehandler, aktindsigt, Borgerrådgiveren mv. Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 21-09-2008 17:12
vedr. Aktindsigt og K10`s link til udskrivning. Etta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-12-2007 15:45
spørgsmål, aktindsigt bam Alt det andet 14 24-10-2007 20:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension