K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2011, 22:48   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ok ja jeg synes selv den er hel gal... De kan ikke bare henvise dig til kontanthjælp. FORLANG skriftlig afslag efter partshøringen....

Henvis dem til den der Helsingør dommen..

Og i partshøringen også evt. henvise til principafgørelse N-03-7. (http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/)

I principafgørelsen står der i resume:

Kommunen havde ikke hjemmel til at frakende en borger retten til et tilbud om fleksjob med den begrundelse, at han ikke tog imod relevante tilbud om fleksjob.

Begrundelsen var, at kommunen havde fundet, at borgeren havde en væsentlig varig begrænsning i arbejdsevnen, og at han ikke kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.


Der var ikke regler om, at kommunen i sådanne situationer kunne undlade at tilbyde fleksjob.

Eventuelle sanktioner som følge af manglende rådighed for fleksjob skulle ske efter de regler, der vedrørte forsørgelsesgrundlaget for borgeren, der var visiteret til fleksjob.


Det med at man ikke står til rådighed handler sådan set mere dem, som ikke vil tage imod et fleksjobtilbud og ikke gør noget som helst for at være til rådighed. Men det er du jo, da du har gjort, hvad du kan og dermed er du også til rådighed. Der er bare ikke fundet et egnet job til dig endnu. Jobcentret har den del af ansvaret at hjælpe dig med at finde et egnet fleksjob, da du netop gerne vil stå til rådighed på arbejdsmarkedet som fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:00   #12
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ok ja jeg synes selv den er hel gal... De kan ikke bare henvise dig til kontanthjælp. FORLANG skriftlig afslag efter partshøringen....

Henvis dem til den der Helsingør dommen..

Og i partshøringen også evt. henvise til principafgørelse N-03-7. (http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/)

I principafgørelsen står der i resume:

Kommunen havde ikke hjemmel til at frakende en borger retten til et tilbud om fleksjob med den begrundelse, at han ikke tog imod relevante tilbud om fleksjob.

Begrundelsen var, at kommunen havde fundet, at borgeren havde en væsentlig varig begrænsning i arbejdsevnen, og at han ikke kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.


Der var ikke regler om, at kommunen i sådanne situationer kunne undlade at tilbyde fleksjob.

Eventuelle sanktioner som følge af manglende rådighed for fleksjob skulle ske efter de regler, der vedrørte forsørgelsesgrundlaget for borgeren, der var visiteret til fleksjob.


Det med at man ikke står til rådighed handler sådan set mere dem, som ikke vil tage imod et fleksjobtilbud og ikke gør noget som helst for at være til rådighed. Men det er du jo, da du har gjort, hvad du kan og dermed er du også til rådighed. Der er bare ikke fundet et egnet job til dig endnu. Jobcentret har den del af ansvaret at hjælpe dig med at finde et egnet fleksjob, da du netop gerne vil stå til rådighed på arbejdsmarkedet som fleksjobber.
De tager heller fleksjobvisitationen fra mig, den mister man ikke.. Siger rådgiveren.. Meeen helt ærligt så har hun jo sagt meget, som jo så IKKE passer..
Men det er ledighedsydelsen de vil tage fra mig..

Og har hele tiden sagt at jeg gerne ville kunne arbejde 60 timer som jeg gjorde engang.. men desværre ikke kan holde til mere..

Blev syg i 2000 og fandt selv på at nu ville jeg prøve noget andet.. Og tog så en ny uddannelse på 3 år.. Men da jeg så havde skiftet job 5 gange indenfor knap 2 år.. Ja.. så måtte jeg kaste håndklædet i ringen og sige at det her kunne jeg ikke magte mere..

Blev så visiteret til fleksjob i 2008 pga. kronisk spæningshovedpine og smerter i arme/skuldre/nakke/lænderyg. og de mente det var noget nerveafklemning der forårsagede det?? Men nerveledningsundersøgelse viste normale forhold
Men fik så konstateret fibromyalgi.. Og det er jo IKKE en sygdom!!
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:06   #13
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Mulle63 ...
Jeg blev visiteret til flexjob i 08 og sidste sommer var jeg ude i en ny arbejdsprøvning.. da jeg havde gået ledig hele tiden...

Min nye arbejdsprøvning viste at jeg ikke ville være til rådighed for et job .. heller ikke med de skånehensyn som blev stillet op i 08 - min arbejdesevne var 0 eller næsten 0 ... så der blev indledt en pensionsansøgning..

Jeg har både på skrift og i tale spurgt om jeg kunne blive spist af med kontanthjælp, hvis der kom et afslag på førtidspension .. og både på skrift og i tale fået at vide at kan man ikke bestride et flexjob så hedder det pension.. man kan ikke være for syg til flex og for rask til pension... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:12   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
De tager heller fleksjobvisitationen fra mig, den mister man ikke.. Siger rådgiveren.. Meeen helt ærligt så har hun jo sagt meget, som jo så IKKE passer..
Men det er ledighedsydelsen de vil tage fra mig..

Så er det stop af ledighedsydelsen, du skal klage over. Bare kæmp videre. Jeg er næsten sikker på, at du ville vinde i nævnet, hvis det kom så langt...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:14   #15
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Mulle63 ...
Jeg blev visiteret til flexjob i 08 og sidste sommer var jeg ude i en ny arbejdsprøvning.. da jeg havde gået ledig hele tiden...

Min nye arbejdsprøvning viste at jeg ikke ville være til rådighed for et job .. heller ikke med de skånehensyn som blev stillet op i 08 - min arbejdesevne var 0 eller næsten 0 ... så der blev indledt en pensionsansøgning..

Jeg har både på skrift og i tale spurgt om jeg kunne blive spist af med kontanthjælp, hvis der kom et afslag på førtidspension .. og både på skrift og i tale fået at vide at kan man ikke bestride et flexjob så hedder det pension.. man kan ikke være for syg til flex og for rask til pension... ♥
Knus Lone
Jeg har jo på skrift fået partshøringen af jeg bliver indstillet til ophør af ledighedsydelse..
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:25   #16
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Jeg har jo på skrift fået partshøringen af jeg bliver indstillet til ophør af ledighedsydelse..
Ja, det kan jeg forstå.. jeg ville bare skrive til dig om min oplevelse af en lign situation som den du er i nu..

Men som Curls og de andre skriver skriver .. klag.... og skriv evt. at du da ser frem til at de finder et flexjob til dig som du kan klare og som overholder dine skånehensyn .. timeantal osv osv
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 07:13   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Curls har givet dig nogle gode svar, læn dig op af dem.

Du skal holde fast i, at du stiller dig 100% til rådighed for et fleksjob, der tilgodeser dine skånebehov.
Hold fast i, at du har overholdt alle aftaler til punkt og prikke, aldrig har afvist et tilbud om arbejde, kursus ell.l.

Hmmm, den arbejdsprøvning, var det en rådighedsvurdering?
Ved en rådighedsvurdering skal førtidspension overvejes.

Så hvis din arb.prøvning ikke var en rådighedsvurdering kan du jo foreslå dem, at få sat gang i en rådighedsvurdering, med det formål, at afklare hvorvidt du står til rådighed for et fleksjob.
Og herunder skal førtidspension jo så overvejes.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 08:35   #18
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Hvilke tiltag har kommunen gjort brug af for at belyse din rådighed? eller med andre ord på hvilken baggrund vurderer de, at du ikke står til rådighed for et passende fleksjob?
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 08:50   #19
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hejsa

Har lige snakket med min private socialrådgiver vedr. din sag!

Hvis deres eneste grundlag er $74 så står de ikke særlig godt!

De kan/må aldrig fjerne en fra flex og smide en på kontanthjælp da det er lovgivningsstridigt!

Gå til din læge - vær sikker på du har din læge med dig og skriv så din udlægning af sagen i partshøringen!

Du skal arbejdsprøves og efter endt prøvning søges der pension - der gives ikke andre veje fra ledighedsydelse (på flex)!!

det burde din fagforening bestemt også have fortalt dig.

Rigtig mange og vis dem så hvad du er lavet af!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2011, 22:43   #20
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Balou Se meddelelser
Hvilke tiltag har kommunen gjort brug af for at belyse din rådighed? eller med andre ord på hvilken baggrund vurderer de, at du ikke står til rådighed for et passende fleksjob?
Det er efter en rådighedsvurdering på Reva, samt på jobkonsortiet.

Sidste arbejdsprøvning sidste år, udtalte arbejdspladsen at de ikke så mig på arbejdsmarkedet mere og at jeg var alt for smerteplaget.

Reva udtaler at jeg aktuel ikke står til rådighed da arbejdsevnen ligger på 25-50% og at de kunne se under forløbet at jeg blev mere udtrættet..

Det er reva.s udtalelse rådgiveren lægger vægt på..

Pensionkonsulenten mener jeg burde kunne arbejde under de hensyntagende skånebehov, samme sige lægekonsulenten.. Der også siger at jeg er underlagt uforklarlige kroniske smerte at ukendt årsag.. og der ingen medicin forklaring er på det?
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frataget sygedagpenge Hansen_1984 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 30-06-2012 11:28
Førtidspensionister frataget millioner Webmaster K10 Nyheder 0 29-10-2011 03:11
Førtidspension tildelt - og frataget igen efter flytning til Thailand Holbæk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 01-08-2011 09:05
Frataget ledighedsydelse sparkongefre Spørgsmål ang fleksjob 15 22-01-2010 16:45
Syge bliver frataget dagpenge Ninja Politik og Samfund 14 18-04-2008 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension