K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2010, 12:26   #1
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Ressourceprofil Partshøring

Hejsa

Håber lidt på, at nogen kan hjælpe mig lidt...

Jeg blev indkaldt den 26 Maj 2010 til partshøringsmøde den 28 Maj 2010 omkring stop af sygedagpenge.

Jeg stillede på mødet spørgsmål til, at jeg slet ikke havde hverken godkendt eller underskrevet min RP, men så siger de at partshøringsmødet også var omkring min RP.... Noget forundret blev jeg, da der intet stod noget om det i brevet omkring partshøring.

Kan det virkelig have sin rigtighed?

De sagde så, at jeg kunne gå hjem og kigge på det og så skrive hvad jeg ville have ændret.
Jeg brugte så min weekend på, at skrive til Borgmester, Viseborgmester, kommunalbestyrelsen og jobcenterlederen (60 sider til den hver).

Får så et brev ind af døren i dag, hvor der står, at siden jeg ikke var kommet med nogen ændringer i weekenden, lukkede de sagen... Øhhhh hvad?

Nogen der kan fortælle mig hvad det er der foregår?


Sandie
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 13:35   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser

Nogen der kan fortælle mig hvad det er der foregår?

Sandie
Det bliver nok svært.

Men jeg synes, at du hurtigst muligt skal se at få forfattet en klage over, at de tilsyneladende holder sig til en tidsfrist, som du aldrig har fået oplyst.

Send denne klage til alle dem du tidligere har skrevet til, og skriv tydeligt (gerne med store fede bogstaver) at det er en KLAGE, men gør klagen så kort og præcis som muligt, da jeg er bange for, at mange ikke gider/orker at læse det hvis det er for langt.

Og så skal du kommentere på din rp, så den også kan blive afleveret. Og når du så afleverer den, kan du vedlægge en kopi af klagen, og skrive at du forventer at din rp med dine kommentarer bliver taget til efterretning, da du ikke har været oplyst om en afleveringsfrist.

Og husk at få kvittering på det hele.

Og husk, inden du underskrive din rp skal sagsbehandleren kommentere på dine kommentarer (om hun er enig, eller om hun fastholder sin påstand), hvorpå du skal have den til partshøring igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 16:01   #3
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Men jeg forstår stadig ikke, at jeg modtager et partshøringsbrev og der står intet i det om at RP også bliver taget op, er det normalt, at der bliver talt om RP til et partshøringsmøde?

Skulle jeg ikke have haft en indkaldelse seperat til møde omkring RP'en eller fatter jeg bare ikke noget?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2010, 17:07   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser

Skulle jeg ikke have haft en indkaldelse seperat til møde omkring RP'en eller fatter jeg bare ikke noget?
Jeg tror det kan gøres på mange måder.
Iflg. loven hedder det sig vist nok, at rp'en skal laves af sagsbehandler og borger i fællesskab (eller noget i den stil), men mange (mig selv incl.) har vist oplevet, at sagsbehandleren har udfyldt den alene, og så får borgeren den tilsendt til partshøring.
Og hvis den er udfyldt korrekt, og tydeligt lægger op til det man ønsker, så er det jo heller ikke noget problem.

Jeg tror ikke du får ret meget ud af, at brokke dig over at de tog rp'en op på samme møde, brug hellere krudtet på, at klage over den manglende svarfrist, og at de nu agerer som om du ikke har nogle kommentarer til rp'en.

Det er sg'i lige som med børneopdragelse, man skal vælge sine kampe med omhu.

Første gang jeg modtog en rp til partshøring var den også fyldt med fejl, jeg kommenterede på den og sendte den retur uden underskrift.
Et stykke tid efter fik jeg den retur til underskrift, nu havde sagsbehandleren skrevet mine kommentarer ind, men hun havde ikke kommenteret på mine kommentarer, som hun skal iflg. loven.

Så jeg returnerede den igen, stadig uden underskrift, med påtegning om, at sagsbehandleren ikke havde kommenteret.

Kort efter blev jeg indkaldt til et møde, hvor sagsbehandleren havde en bisidder med (jo, den er go' nok), på dette møde blev jeg nærmest presset til at skrive under.

Ud fra mine egne erfaringer vil jeg anbefale dig (og andre), at du skal ikke underskrive rp'en før sagsbehandleren har kommenteret på dine kommentarer, stå på din ret.

Jeg kan ikke længere huske hvor det står, det om at sagsbehandleren skal kommentere på borgerens kommentarer til rp'en, hvis der er en der ved, vil et link blive modtaget med glæde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 17:27   #5
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Er der virkelig ikke nogen der kan fortælle mig om det er lovligt...
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2010, 20:57   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg tror ikke der findes en § der forbyder det.

Mens jeg var ledig flex'er undrede jeg mig tit, over de møde-indkaldelser jeg fik fra kommunen. I brevet stod der sædvanligvis noget om, at jeg skulle til et møde vedr. ordinær beskæftigelse.

Første gang spillede jeg dum, og bad sagsbehandleren om at oplyse mig om grunden til, at de havde annulleret min flex-bevilling.

Hun blev helt paf, for de havde sandelig da ikke annulleret min flex-bevilling.

Som jeg også havde forventet, endte hun med at fortælle at det var en standardskrivelse.

Fremover gjorde jeg altid det, når jeg modtog sådan en standard-møde-indkaldelse, at jeg sendte sagsbehandleren en mail hvori jeg skrev, at "medmindre dagsordenen for mødet er som det fremgår af mødeindkaldelsen, ønsker jeg at få den korrekte dagsorden oplyst, så jeg kan forberede mig til mødet".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 00:08   #7
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
De sagde så, at jeg kunne gå hjem og kigge på det og så skrive hvad jeg ville have ændret.
Jeg brugte så min weekend på, at skrive til Borgmester, Viseborgmester, kommunalbestyrelsen og jobcenterlederen (60 sider til den hver).

Får så et brev ind af døren i dag, hvor der står, at siden jeg ikke var kommet med nogen ændringer i weekenden, lukkede de sagen... Øhhhh hvad?
Sandie
Jeg TROR at problemet her ligger i at du har skrevet til "borgmester, viseborgmester, kommunalbestyrelse og jobcenterledelsen.." men IKKE til den sagsbehandler du har haft mødet med...

Jeg kan SAGTENS se fra din side af sagen, at du synes at have reageret med de 60 sider til en masse mennesker - men jeg er bange for at du har glemt at reagere det "rigtige sted" - alle disse "høje herre som du har skrevet til" er jo ikke dem som sidder med din sag. Såååå det KAN være dér det hele er gået skæv...

Hvorvidt det er lovligt eller ej at bringe RP på banen uden at forberede dig på det - aner jeg desværre ikke
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2010, 16:05   #8
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Jeg synes det er meget mærkeligt at de indkalder dig til partshøringssamtale uden at vedlægge de oplysninger du skal partshøres i, det giver dig jo ingen mulighed for at forberede dig.

Det fremgår ikke helt klart af dit indlæg hvor lang partshøringsfrist du fik?

Og som Rugby skriver, tror jeg problemet er at du har skrevet til alle dem der sidder højre i systemet men ikke til din sagsbehandler.

I det brev du har fået ind af døren fremgår det at de lukker din sag, hvornår er din sag så stoppet fra?

Hvis din sag er stoppet, er det en afgørelse, som du kan klage over. Der skal medsendes klagevejledning, når kommunen sender afgørelse ud til borgerne. I klagevejledningen skal der stå hvordan du klager og hvilken tidsfrist der er for klagen.
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 00:28   #9
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jo jeg skriver at jeg fik indkaldelsen den 26 Maj om at partshøringsmødet var den 28 Maj, fik 2 dage til at forberede mig og der stod intet om, at denne partshøring også handlede om min ressourceprofil kun om sygedagpenge stop.
Mine sygedagpenge ophørte den 31 Maj.

Min sagsbehandler var jo med til mødet, så hvad skulle jeg sige til hende, hun var der jo selv?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2010, 01:03   #10
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
De sagde så, at jeg kunne gå hjem og kigge på det og så skrive hvad jeg ville have ændret.
Jeg brugte så min weekend på, at skrive til Borgmester, Viseborgmester, kommunalbestyrelsen og jobcenterlederen (60 sider til den hver).

Får så et brev ind af døren i dag, hvor der står, at siden jeg ikke var kommet med nogen ændringer i weekenden, lukkede de sagen... Øhhhh hvad?

Nogen der kan fortælle mig hvad det er der foregår?


Sandie
Jeg tror du skulle have fortalt hende de ændringer du evt. havde til den... og ikke "kun" have skrevet til borgmester osv (og please... læs i mine indlæg at jeg IKKE klandrer dig for at have skrevet til de der "højt på strå" folk - men kun at jeg tror at du skulle have fortalt sagsbehandleren hvad du havde af kommentarer til den - eller at du ingen havde...
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Mugmug Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 24-09-2012 13:52
Partshøring om ressourceprofil Alpen At søge førtidspension 11 12-07-2012 01:28
Revalidering, ressourceprofil, partshøring, kontanthjælp og så videre Devi Alt det andet 34 05-07-2010 13:59
partshøring tije At søge førtidspension 15 18-08-2009 19:33
ressourceprofil i partshøring, HJÆLP! Marolle Alt det andet 19 27-03-2009 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension