K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2014, 15:36   #31
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej Igen,

Jeg fik email fra sagsbehandler ang.rehab- teametsindstilling.

Der står :
" x ønsker om førtidspension på det forelligende grundlag efter pensionslovens paragraf 17.
Det er ved møde i rehabiliteringsteamet ikke givet anbefaling om retten til førtidspension eller ej, hvorfor pensionsnævnet bør træffe afgørelse om hvorvidt x opfylder betingelserne herfor".

Er det en indstilling?

En indstilling skal beskrives hvad Rehab- teamet tog hensyn til set ud fra mine dokumentation i sagen

En indstilling skal Rehab- teamet baggrunde detaljeret hvad er egne forslag i min videre forløb i sagen.

Det er ikke noget som helst beskrivelser eller indstilling i den tekst jeg fik fra kommune.

Derfor har sendt email og brev til kommunen og søgt aktindsigt m.h.p. At de skal fremsendes til mig alle notater, referater, dokumenter som blev sendt til pensionsnævnet for videre behandling af min sag.

Jeg håber at kommunen nu er forpligtet iflg.lov at sender aktindsigt indtil 7 dage som jeg har skriver.

Hvad synes i om det?....?.???

Tak fordi i finde tid til at hjælpe mig. M.v.h eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 16:43   #32
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Eln, jeg tror, det er bedre, du opretter din egen tråd med dine spørgsmål til din ansøgning om førtispension på det foreliggende grundlag...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 16:48   #33
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej curls,
Den trold er åben af Peter, hvor han selv skriver at vi kan komme derind med vores egne historie om førtidspension på forelligende dokumentation.
Hvis du læse hele indstillingen du kan selv se at de er i gang faktisk med at besvar mine spørgsmål, så synes jeg at måske det er dig som skal åbne sin egen trold".....

Tak for din hjælp. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 17:32   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
1.) du skal selv deltage i mødet med rehab. Teamet - har du det?

Det er et lovkrav at du deltager med mindret det er åbenlyst formålsløs at udvilke din arbejdsevne?

Se mere her: http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam


2.) nej det er ikke korrekt at din sag har været for rehabiliteringsteamet uden der er lavet indstilling. For det skal de : http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...181212doc.ashx

Skemaet i linket skal de udfylde og give/sende dig en kopi og den skal også være et sagsakt ved pensionsnævnet.


3.) jo, der er rehab. Teamet som indstiller til pension, hvis det er efter paragraf 18. Er det efter paragraf 17, skal de i deres indstilling enten støtte eller ikke støtte din ansøgning om pension.

4.) når/hvis du modtager rehab. Indstilling og de ikke støtter sin pension og du IKKE selv har deltaget i mødet med dem, så er det klagegrund over sagsbehandling, da de jo kun må holde mødet uden dig hvis det er åbenlyst formålsløst at udvikle din arbejdsevne og er det det er det pension.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 17:55   #35
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

Jeg har været i mødet med Rehab-teamet, d. 15 juli.

Nu skal jeg have en møde med pensionsnævnet d. 12 august, og jeg har en kamp med kommunen hver dag for at sender til mig Rehab- teamets indstilling.

Under mødet de har ikke sagt nogen til mig.

Jeg har kontaktet kommunen efter Rehab- mødet og har spurgt efter det skrifligt indstilling som skulle sendes til mig.

Jeg har skrivet på linket lidt op på samt tråd hvad er Rehab- teamets indstilling i min sag.Det fik jeg fra sagsbehandler som hun "kalder" det for indstilling???....

Men det er lige præcis det indstilling ser ikke ud som en indstilling men mere som om kommunen giver ret og lov til sig selv at alene træffe afgørelsen i min sag.

Det er modstrid med lovgivning som klart siger at rehabiliteringsteamet skal give en skrifligt indstilling i alle sager.

Det er ikke givet en anden udtagelse i lov ang. Ansøgninger af førtidspension på forelligende dokumentation.
Der i loven står klart i ALLE sager, skal gives en skriftligt indstilling af Rehab-teamet når sager har været behandlet af dem.

Hvad er meningen med at jeg som meget syge mennesker bliver sendt frem og tilbage til møde, parthøring osv, så længe kommunen ignorere alt omkring inklusivt loven og kører efter egne regler som er uhørt og umenneskelig.

Jeg håber på at i læse den link og kan hjælpe mig med ide om hvad skal jeg mere i det sag.
Jeg er snart så træt at jeg ved ikke hvad skal jeg.

Hej Peter, min sag er under DuKH behandling. Jeg har en rigtigt godt social rådgiver fra dem.
Problemet er at vi har en svært kamp mod det kommune som altid lave om på alt i min sag.
Et andet problem er at de kan ikke være bissider i mine møde og derfor skal jeg alene klare alle fra kommunen.

DUKH hjælpe mig kun med det juridiske form i min sag.

Tak igen for jeres hjælp. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 09:03   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Husk at gemme og brug mailen som dokumentation, hvis det kommer til en klagesag.

Teamet SKAL lave en indstilling!

Skriv, hvis du intet får ud af aktindsigten, eller samtidig til formand for team, og spørg om hvorfor de IKKE har fulgt lovkrav om indstilling!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 12:30   #37
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eln Se meddelelser
Hej,

Jeg har været i mødet med Rehab-teamet, d. 15 juli.

Under mødet de har ikke sagt nogen til mig.

Jeg har skrivet på linket lidt op på samt tråd hvad er Rehab- teamets indstilling i min sag.Det fik jeg fra sagsbehandler som hun "kalder" det for indstilling???....

Men det er lige præcis det indstilling ser ikke ud som en indstilling men mere som om kommunen giver ret og lov til sig selv at alene træffe afgørelsen i min sag.
Det lyder som min "indstilling": De har sendt skriftlig indstilling. De tvivler på speciallægens og psykologens ord, men mener dog ikke, at yderligere udredning er nødvendig og afviser oven i købet at bruge den seneste status, som de lige selv har indhentet.
De skriver ikke ordet, "indstiller" og modsiger sig selv så diamentralt to steder i skriftet, at udtalelserne ingen konsekvens får. De har frie hænder til at køre mig rundt.
Citat:
Hej Peter, min sag er under DuKH behandling. Jeg har en rigtigt godt social rådgiver fra dem.
Da jeg spurgte DUKH, om de ville tage min sag, sagde sagsbehandleren, at det gjorde de ikke. Jeg kunne spørge om ting.Jeg skule være taknemmelig over at få adgang til rehab møde i det hele taget, og dermed endte rådgivningen.

Hvis du henvender dig til Ældresagen (Du behøver ikke at være medlemn) kan du få både kyndig rådgivning og BISIDDER!. Du kan også kontakte Den Sociale Retshjælp. Det er dem, der hjælper mig med at navigere igennem sagen.

Mette
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 14:56   #38
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Gratis advokat rådgivning

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det lyder som min "indstilling": De har sendt skriftlig indstilling. De tvivler på speciallægens og psykologens ord, men mener dog ikke, at yderligere udredning er nødvendig og afviser oven i købet at bruge den seneste status, som de lige selv har indhentet.
De skriver ikke ordet, "indstiller" og modsiger sig selv så diamentralt to steder i skriftet, at udtalelserne ingen konsekvens får. De har frie hænder til at køre mig rundt.Da jeg spurgte DUKH, om de ville tage min sag, sagde sagsbehandleren, at det gjorde de ikke. Jeg kunne spørge om ting.Jeg skule være taknemmelig over at få adgang til rehab møde i det hele taget, og dermed endte rådgivningen.

Hvis du henvender dig til Ældresagen (Du behøver ikke at være medlemn) kan du få både kyndig rådgivning og BISIDDER!. Du kan også kontakte Den Sociale Retshjælp. Det er dem, der hjælper mig med at navigere igennem sagen.

Mette
Eller & partner åbner for gratis rådgivning her i august, se på deres hjemmeside

østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 17:51   #39
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ref Mukke
Du kan læse på DUKHs web om, hvad de kan og ikke kan. De er offentlig finansieret og har afgrænsede beføjelser.
http://www.dukh.dk/om-dukh/om-dukh/hvad-kan-vi
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 19:49   #40
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak for jeres hjælp,

Jeg har DUKH ind i min sag. Jeg synes at de er rigtigt god til at hjælpe.
Jeg har selv kontaktet telefonisk Ankestyrelsen efter selv udfyldt en kontakt formular på Ankestyrelsen hjemmeside.

Ankestyrelsen har kontaktet mig telefonisk og de godkendt også at det kommunen har skriver til mig er ikke en indstilling.

De har sagt også at hvis kommunen ikke ændre på det så har jeg ikke andre muligheder end at vente hvad pensionsnævnet afgøre i min sag og derefter så skal jeg klage til dem over afgørelsen.
Nu kender de lidt til min sag og de tror ikke at jeg er nød til at vente i så langt tid.
Alle dokumenter er på plads som de skal være, inklusivt min egenlæge sidste attest hvor egen læge selv søge førtidspension for mig.

Jeg venter og forventer ikke noget fra kommunen eller pensionsnævnet.

Men min sag det skal jeg love for at det gå videre så højt jeg kan komme med det.

Tak for jeres hjælp og jeg håber på det bedste for alle. Tak. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension