K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 18:17   #1
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
forvirret eftersamtale med sagsbehandler

Jeg har fået at vide at hvis man har under 15 timer så kan man ikke få flex og jeg har 10timer kan ikke mere, men det er for meget til førtidspension som jeg heller ikke ønsker så jeg befinder mig i et tom rum er det rigtig???


Er forvirret og en smule stresset over at jeg igen nok er fanget i at jeg for "syg" alm arbejde men ikke syg nok til at få hjælp.....
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:26   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er en tommelfigre regel som hedder under 12.5 time, næsten umuligt og få et flexjob
fordi virksomhederne ikke kan få tilskud
men nogen få jo tildelt på 5 timer, at de nok aldrig finder et er en anden sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:38   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det står desværre ingen steder i loven, at hvis man er under et bestemt timetal, så skal man have pension i stedet for fleksjob.
Så ja, masser af mennesker havner i den gråzone desværre. Men det betyder jo så også at selvom man er under de 15 timer, så kan man godt visiteres til fleksjob. Om man så nogensinde finder et job det er så spørgsmålet.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 19:57   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
I min kommune lyder rygtet, at man skal kunne klare 20 timer... det kan jeg ikke få kommunen til at bekræfte ("man skal ikke tro på alt hvad man hører", siger min SB), men min læge siger det, og også den kontaktperson, jeg havde på min tidl. arbejdsplads.

Som jeg hører det, er det noget hver enkelt kommune selv bestemmer. Og kan godt se, at det bliver et problem hvis man kommer langt ned i timer, og jeg hører også at mange har svært ved at finde et fleksjob under 15-18 timer. Sandsynligvis er det også derfor, man har valgt at sige omkring 20 timer i min kommune - men som sagt, det er ubekræftet.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 19:58   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
iøvrigt - der er ikke noget med at man kan være for syg til fleks og for rask til pension. Det ligger der en dom på, så hvis kommunen ikke vurderer din arbejdsevne til at række til deres fleks-niveau, så skal du indstilles til pension.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 20:03   #6
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
I min kommune lyder rygtet, at man skal kunne klare 20 timer... det kan jeg ikke få kommunen til at bekræfte ("man skal ikke tro på alt hvad man hører", siger min SB), men min læge siger det, og også den kontaktperson, jeg havde på min tidl. arbejdsplads.

Som jeg hører det, er det noget hver enkelt kommune selv bestemmer. Og kan godt se, at det bliver et problem hvis man kommer langt ned i timer, og jeg hører også at mange har svært ved at finde et fleksjob under 15-18 timer. Sandsynligvis er det også derfor, man har valgt at sige omkring 20 timer i min kommune - men som sagt, det er ubekræftet.
I vores kommunen må man i hovedreglen klare sig selv hvis man kan arbejde mere end 18 timer. Det er holdningen at man godt kan forsørge sig med et deltidsjob, og derfor bare kan arbejde deltid. Det er kommet til efter at man skal have mistet mindst halvdelen af arbejdsevnen for at kunne få fleksjob.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 20:20   #7
creek
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 23
Styrke: 14
creek er ny på vejen
Hvad nu hvis der er et sted der gerne vil have mig i 10timer så for de ikke tilskud eller?? Er meget blank i flex

PiaL
Jeg har desværre oplevet en del gange efterhånden at jeg for at vide at jeg er for syg til et alm arbejde men er ikke syg nok til at få hjælp og det gælder flere område i for kommunen

empowerment
I min kommune siger de 25timer men det kommer jeg aldrig nogensinde op på det tror jeg ikke på, vil gerne men kan ikke holde til det.
creek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 20:22   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
I vores kommunen må man i hovedreglen klare sig selv hvis man kan arbejde mere end 18 timer. Det er holdningen at man godt kan forsørge sig med et deltidsjob, og derfor bare kan arbejde deltid. Det er kommet til efter at man skal have mistet mindst halvdelen af arbejdsevnen for at kunne få fleksjob.
Men den holder vist ikke rigtig
for hvis man havde 37 timer inden med blive syg
så skal også have 37 timer igen
det bliver jo et problem hvis man kun kan klare et deltidsarbejde
så skal man have flexjob
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:27   #9
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Er der nogen, der kan hjælpe creek med et link til dom vedr. for syg til fleks og for rask til pension?

Den skal du vise til din sagsbehandler, creek!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:30   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Den er her :

http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forvirret? Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 27-01-2013 12:17
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret gittedl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-06-2009 15:35
Forvirret........ Yasmin Din historie 0 21-08-2008 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension